فراخوان پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه گیلان اعلام شد

به گزارش گفتگوی افروز، فراخوان پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد از دانشجویان برتر دوره کارشناسی در سال تحصیلی 1402-1401 دانشگاه گیلان اعلام شد.

فراخوان پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه گیلان اعلام شد

به گزارش خبرنگار استان های گفتگوی افروز، فراخوان پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد از دانشجویان برتر دوره کارشناسی در سال تحصیلی 1402-1401 دانشگاه گیلان اعلام شد.

دانشگاه گیلان در نظر مطابق با آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد های درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد از بین برگزیدگان علمی دوره کارشناسی پیوسته (دوره های روزانه و شبانه) با شرایط ذیل برای نیمسال اول سال تحصیلی 1402-1401 در دوره روزانه کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش کند.

الف - شرایط متقاضیان

1- دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته که پس از شش نیم سال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم واحد درسی به لحاظ میانگین کل جزء پانزده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیم سال دانش آموخته شوند.

2- برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیاد های علمی دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط به تشخیص شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت، در صورت پذیرش از سوی گروه آموزشی مربوطه مشروط بر دارا بودن سایر شرایط، با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد.

3- دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته که در طول شش نیم سال تحصیلی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیم سال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزء پانزده درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد همان سال پذیرش کند.

تبصره 1: چنانچه پانزده درصد برتر دانشجویان حائز شرایط بند الف-1، به علت انصراف یا عدم تقاضا، از تسهیلات مربوط استفاده نکردند یا ظرفیت پانزده درصد دوره کارشناسی ارشد رشته ای تکمیل نشد، در این صورت صرفاً ده درصد برتر بعدی دانشجویان دانشگاه گیلان نیز می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

تبصره 2: پرونده متقاضیان بند الف-2 و الف-3 به صورت مازاد بر ظرفیت دوره روزانه کارشناسی ارشد مورد آنالیز قرار خواهد گرفت.

تبصره 3: برای دانشجویان تحصیل هم زمان مدت مجاز حداکثر ده نیم سال است.

تبصره 4: پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاٌ برای یک بار امکان پذیر است.

تبصره 5: دانشجویانی که تا 6 ماه در طرح کارورزی حضور داشته اند، سنوات مجاز 9 نیمسال و برای دانشجویانی که بیش از 6 ماه تا 12 ماه در طرح کارورزی حضور داشته اند، سنوات مجاز 10 نیمسال در نظر گرفته می گردد.

تبصره 6: برای دانشجویانی که تغییر رشته داده اند سنوات مجاز در صورت تایید معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه 9 نیمسال می باشد. در این صورت مقایسه متقاضیان پس از سپری کردن هفت نیمسال تحصیلی با دانشجویانی هم رشته ای که بیشترین واحد درسی را گذرانده اند انجام می گردد.

فقط دانشجویان دانشگاه های دولتی دوره های روزانه و شبانه مجاز به شرکت در این فرآیند هستند؛ لذا به تقاضا های دانشجویان دانشگاه های غیر انتفاعی، آزاد، پردیس شهریه پرداز، پیغام نور و دوره های غیرحضوری و مجازی ترتیب اثر داده نمی گردد.

داوطلبان واجد شرایط می بایست حداکثر تا خاتمه پنج شنبه 30 دی ماه امسال به وسیله سامانه پذیرش بدون آزمون استعداد های درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه با ورود اطلاعات و بارگذاری مدارک مورد احتیاج، در محل های پیش بینی شده، ثبت نام کنند. داوطلبین گرامی می توانند سئوالات خود و پاسخ آن را به وسیله سامانه پیگیری کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فراخوان پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه گیلان اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه گیلان اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید