نظر سازمان جهانی بهداشت درباره تصحیح آمار قربانیان کرونا در چین

به گزارش گفتگوی افروز، یکی از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت گفت، عدم گزارش به موقع بعضی موارد فوت در اثر ویروس کرونا قابل درک است و دیگر کشور ها نیز باید در آمار خود بازنگری نمایند.

نظر سازمان جهانی بهداشت درباره تصحیح آمار قربانیان کرونا در چین

به گزارش گروه بین الملل گفتگوی افروز، آدینه شب سازمان جهانی بهداشت از تصحیح آمار قربانیان ویروس کرونا در چین دفاع کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، ماریا ون کرخوف کارشناس سازمان جهانی بهداشت که در ماه فوریه (اسفند) به چین سفر نموده بود گفت، تصحیح آمار قربانیان ویروس کرونا در چین با این قصد اجرا شده است که هیچ مورد ثبت نشده ای باقی نماند.

وی اضافه نمود، به همین منظور مقامات چینی به سراغ داده هایی رفته اند که از شرکت های خدمات خاکسپاری، مراکز نگه داری سالمندان، کلینیک ها، بیمارستان ها، بازداشتگاه ها و موارد فوتی در خانه، دریافت شده بود.

کرخوف گفت: چیزی که آن ها گزارش نموده اند، اختلاف موجود میان تعداد این موارد است که به دلایل مختلفی پیش آمده است. اول از همه این که ظرفیت نظام سلامت ووهان در آن دوره تکمیل شده بود و بعضی بیماران در خانه فوت نموده بودند.

او در ادامه گفت: دوم این که کادر پزشکی در گزارش این موارد تأخیر داشتند، زیرا باید به بیماران رسیدگی می کردند و فرم ها را به موقع پر نکردند.

کرخوف اضافه نمود، شماری از بیماران در بیمارستان های موقت نظیر آنچه در ورزشگاه ووهان ساخته شده بود مورد درمان قرار می دریافتد و در چنین شرایطی گزارش ها در بازه زمانی معینی انجام نشده بود و این موارد فوت بعداً [به گزارش ها]اضافه شدند.

او گفت، آگاهی از شمار قربانیان یک بیماری و ارائه گزارش های دقیق درباره آن، اهمیت زیادی داشته و انجام آن در خلال همه گیری و شیوع می تواند کاری چالش برانگیز باشد.

این کارشناس سازمان جهانی بهداشت تأکید کرد: کشور های زیادی در حال قرار دریافت در وضعیتی مشابه [چین]هستند. آن ها نیز باید به عقب برگشته و آمار خود را مورد بازبینی قرار دهند و ببینند آیا همه موارد را گزارش داده اند یا خیر.

مقامات چین روز گذشته (آدینه) نزدیک به 1300 مورد دیگر به شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور اضافه نموده و این افزایش ناگهانی را ناشی از بازنگری در آمار پیشین توصیف کردند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز آدینه در پیامی توئیتری با سوء استفاده از این افزایش آمار در چین مدعی شده بود: چین به تازگی تعداد قربانیان مرگ ناشی از دشمن نامرئی را دو برابر کرد. این آمار بسیاربیشتر از آن و بسیار بیشتر از آمریکا است و حتی به آن نزدیک نیز نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نظر سازمان جهانی بهداشت درباره تصحیح آمار قربانیان کرونا در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظر سازمان جهانی بهداشت درباره تصحیح آمار قربانیان کرونا در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید