آغاز کاوش های باستان شناسی ضلع شرقی مسجد جامع ارومیه

به گزارش گفتگوی افروز، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی از آغاز کاوش های باستان شناسی ضلع شرقی مسجد جامع ارومیه خبر داد.

آغاز کاوش های باستان شناسی ضلع شرقی مسجد جامع ارومیه

به گزارش گفتگوی افروز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری 23 مردادماه با اعلام این مطلب اظهار کرد: این کاوش ها به منظور شناسایی احتمالی آثار معماری است که گمان می رود در این قسمت از مسجد وجود داشته باشد.

او افزود: با توجه به وجود توده سنگ های دیوارمانند در این محل این کاوش ها امری ضروری است و به همین دلیل انجام این عملیات از امروز تحت نظارت کارشناسان و باستان شناسان مجرب انجام می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی ادامه داد: سال گذشته، کاوش مشابهی در این ضلع مسجد منجر به کشف شد که آثار به دست آمده مشابه بقایای ستون های سنگی شبستان است.

او شرح داد: بر همین اساس این نظریه که این قسمت از مسجد بخشی از ادامه شبستان است قوت گرفت، در نهایت با مطالعه دقیق و مراجعه به اسناد آرشیوی و تاریخی یقین حاصل شد که بخشی از شبستان ضلع غربی مسجد جامع در گذشته های دور در قسمت ضلع شرقی نیز امتداد داشته است، برای همین شبستان ضلع شرقی نیز احیا شد.

منبع: میراث آریا

به "آغاز کاوش های باستان شناسی ضلع شرقی مسجد جامع ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز کاوش های باستان شناسی ضلع شرقی مسجد جامع ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید