احیای بیش از 70 درصد از نهال های کشت شده در کانون های ریزگردها

به گزارش گفتگوی افروز، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان از احیای بیش از 70 درصد از نهال های کشت شده در کانون های ریزگرد استان اطلاع داد.

احیای بیش از 70 درصد از نهال های کشت شده در کانون های ریزگردها

محمد تقی سجادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: افزایش دوره های آبیاری و بعلاوه بالا بودن رطوبت هوا در تابستان سال جاری، باعث شد بسیاری از نهال هایی که احساس می شد خشک شده اند و شرایط سبزینگی خوبی ندارند، مجددا احیا شوند.

او می گوید: با تدبیری که در سال گذشته اتخاذ شد 20 میلیارد تومان برای افزایش دوره های آبیاری اختصاص یافت که این مساله به بهبود شرایط نهال های کشت شده در کانون های ریزگرد یاری کرد.

به گفته او شرایط طبیعی هوا در ماه های تیر، مرداد و شهریور سال جاری به شکلی بود که شاهد درصد بالای رطوبت هوا باشیم و این رطوبت بالای 80 درصد و شرجی هوا نیز به شرایط نهال های کشت شده در کانون های ریزگرد خوزستان یاری کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: با توجه به اقدامات اجرا شده در بحث افزایش دوره های آبیاری و بعلاوه بالا بودن رطوبت هوا در تابستان سال جاری، بسیاری از نهال هایی که احساس می شد خشک شده اند و شرایط سبزینگی خوبی نداشتند مجددا احیا شدند.

سجادی ادامه داد: احیای بسیاری از نهال های کشت شده در کانون های ریزگرد خوزستان و سبز شدن مجددا بسیاری از این نهال ها کاملا مشهود است به شکلی که از هر 10 نهال حدود 7 یا 8 نهال علی رغم خشک بودن اندام های هوایی، مجددا از ریشه آن ها شاخه های نو جوانه زده و سبز شده است.

این مقام مسئول گفت: با توجه به احیای نهال های کشت شده در کانون های ریزگرد امیدواریم این نهال ها برای همواره در این محل ها مستقر شوند. اینکه نهال های کشت شده در کانون های ریزگرد تنش های طبیعی را پشت سر گذاشته و توانسته اند خود را حفظ نمایند نشان دهنده این مساله است که این نهال ها خود را با منطقه و شرایط منطبق نموده اند و می توانند ماندگار شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: در بخش هایی که نهال ها مجددا فرصت احیا پیدا نموده اند بیش از 70 درصد از نهال ها احیا و سبز شده اند. شرایط نهال ها به جز در یکی دو قطعه زمین که به علت مسائل جنس خاک شرایط خوبی ندارند، در دیگر اراضی مطلوب است.

گفتگوی افروز خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "احیای بیش از 70 درصد از نهال های کشت شده در کانون های ریزگردها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای بیش از 70 درصد از نهال های کشت شده در کانون های ریزگردها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید