ادامه اختلافات بین ترامپ و مقام ارشد بهداشتی آمریکا

به گزارش گفتگوی افروز، کارشناس ارشد بیماری های عفونی آمریکا تلویحا به ادامه اختلافاتش با رئیس جمهور ایالات متحده اشاره نموده است.

ادامه اختلافات بین ترامپ و مقام ارشد بهداشتی آمریکا

به گزارش گروه بین الملل گفتگوی افروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، آنتونی فائوچی کارشناس ارشد بیماری های عفونی آمریکا سه شنبه گفت: از من برای شرکت در کنفرانس خبری دونالد ترامپ در کاخ سفید دعوت به عمل نیامده بود.

بر اساس این گزارش، ترامپ عصر سه شنبه در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید درباره تازه ترین تحولات مربوط به ویروس کرونا با گفتگوی افروز صحبت کرد.

فائوچی یک ساعت قبل از برگزاری این کنفرانس خبری در مصاحبه با سی ان ان گفت: تا این لحظه از من برای شرکت در این کنفرانس خبری دعوت به عمل نیامده است و تصور می کنم در این نشست شرکت نخواهم کرد.

کیلی مک اینانی سخنگوی کاخ سفید نیز حاضر نشد به سئوالات گفتگوی افروز درباره علت عدم دعوت فائوچی یا سایر مقام های ارشد تیم ترامپ برای مقابله با شیوع ویروس کرونا پاسخ دهد.

فائوچی اضافه نمود: اگر این در کنفرانس خبری شرکت می کردم، مردم آمریکا را تشویق می کردم تا به توصیه کارشناسان بهداشتی عمل نمایند، از جمله پوشیدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی در کاخ سفید در جمع گفتگوی افروز در واکنش به افزایش چشمگیر موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا گفت: این احتمال وجود دارد که شرایط شیوع ویروس کرونا در آمریکا پیش از آنکه بهتر شود، بدتر شود.

وی اضافه نمود: متاسفانه شاید اوضاع قبل از آنکه بهتر شود، بدتر شود. ما از همه کسانی که نمی توانند فاصله اجتماعی را رعایت نمایند، می خواهیم که ماسک بپوشند.

اظهارات اخیر ترامپ نشانگر یک تغییر آشکار در مواضع قبلی او است. تا روز سه شنبه ترامپ سعی می کرد تا برای افزایش چشمگیر موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا اهمیت چندانی قائل نشود. طی هفته های گذشته نیز ترامپ حاضر به قبول لزوم استفاده از ماسک نبود.

آمریکا روز سه شنبه بیش از 1000 فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا ثبت نموده است. این برای نخستین بار در ماه جولای است که تعداد فوتی های ویروس کرونا به بیش از 1000 نفر رسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ادامه اختلافات بین ترامپ و مقام ارشد بهداشتی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه اختلافات بین ترامپ و مقام ارشد بهداشتی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید