سلامتی و پزشکی

کدام خودروها در ایام نوروز ممنوعیت تردد دارند؟

پلیس راهور گفت: در نوروز سال جاری از تردد تمامی وسائل نقلیه بدون داشتن برگه معاینه فنی جلوگیری می گردد.

3 اسفند 1402

هدایت کامل برای انتخاب و نصب چراغ های توکار مناسب

چراغ های توکار از اجزای اساسی در هر فضای داخلی استفاده می شوند. انتخاب و نصب صحیح این چراغ ها در منزل، دفتر یا فضاهای تجاری، تأثیر زیادی بر روی امکانات، زیبایی و کارایی محیط دارد. در این مقاله، به شما هدایت کاملی ارائه خواهیم داد که چگونه می توانید چراغ...

14 مرداد 1402

بن بست های منطقه14 روی ریل مناسب سازی

پس از مناسب سازی و برطرف مسائل کوچه های باریک، این بار نوبت به بهسازی و بازسازی کوچه های بن بست درمحله های منطقه14 رسید.

10 تیر 1402

بیهوش شدن وزنه بردار ترکیه ای در مسابقات قهرمانی اروپا

حال عمومی بایاو پلینسو خوب است و این وزنه بردار از حمایت های عمومی و کمک کادر پزشکی در محل برگزاری مسابقات قدردانی کرد.

28 فروردین 1402

چه بیماری هایی با هوش مصنوعی تشخیص داده می شوند؟

هوش مصنوعی به دستاورد های پزشکی بسیاری منجر شده که از آن میان می توان به نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای مدیریت سوابق پزشکی و تشخیص شرایط سلامتی افراد اشاره نمود. بازار هوش مصنوعی به رغم چنین دستاوردهایی، هنوز نوپا به شمار می رود، اما به سرعت در حال...

12 فروردین 1402

در سفر چه غذا هایی بخوریم تا مسموم نشویم؟

بنابراین غذا های خشک مثل انواع کوکو ها شامل کوکوی سبزی، سیب زمینی، کتلت، شامی، انواع دلمه ها، انواع پلو ها شامل عدس پلو، لوبیا پلو همراه با گوجه فرنگی، کاهو و خیار تازه و لیمو ترش که خوب شسته شده اند غذا های مناسبی برای سفرند.

2 فروردین 1402

فعال شدن مجدد 11 طرح عمرانی در منطقه آزاد چابهار پس از 6 ماه تعطیلی

عبدالحکیم آصفی اظهارداشت: از مهرماه سال جاری کوشش های زیادی برای تامین منابع مالی و تزریق نقدینگی به پیمانکاران انجام شد که تا کنون بخشی از مطالبات پیمانکاران در قالب تهاتر زمین به مبلغ 179 میلیارد تومان، پرداخت شده است.

21 اسفند 1401

درمان بیماری لثه در افراد سیگاری شدید بی فایده است

به گفته محققان دانشگاه آرهوس در دانمارک، یافته های این مطالعه نشان می دهد که نیاز به تجدید نظر برای درمان پریودنتیت، بیماری شایع لثه، وجود دارد.

17 بهمن 1401

3 علامت که می گوید درد قفسه سینه تان کشنده نیست

برخی از علائم درد قفسه سینه هرچند ترسناک و زنگ خطر به نظر می رسند؛ اما به احتمال زیاد ربطی به حمله قلبی ندارند. اما یک هشدار: هرگز تصور نکنید دردتان جای نگرانی ندارد، باتوجه به اینکه همواره احتمال یک حمله قلبی مطرح است، باید به آن توجه کنید.

11 بهمن 1401

در باره فیلم دختر آرام ، دونفر آن طرف تر مرا دوست دارند

دختر آرام (The Quiet Girl) یک فیلم درام ایرلندی محصول سال 2022 به نویسندگی و کارگردانی کولم برت (با تلفظ ایرلندی) یا کولم برید (با تلفظ انگلیسی) داستان یک دختر9 ساله گوشه گیر به نام کایت است که برای اولین بار تابستان را بدون خانواده خود در مزرعه ای با اقوام دور در...

11 بهمن 1401

نفخ یکی از علائم خطرناک این سرطان است!

نفخ یک مشکل گوارشی رایج است که بسیاری از افراد آن را تجربه می نمایند؛ اگرچه در بسیاری از موارد، بدون هیچ اقدام خاصی این مشکل از بین می رود اما می تواند به یک معضل جدی برای سلامت هم تبدیل گردد.

2 بهمن 1401

کار تولیدکنندگان جنس های تقلبی و کپی سخت شد، این برچسب مانع کپی غیرقانونی می گردد

ایرنا نوشت: محققان روشی برای چاپ یک برچسب مغناطیسی مخفی طراحی نموده اند که مانع کپی غیرقانونی کالاها و قطعات می گردد.

30 آذر 1401

خاتمه کشف شد؛ رابطه سرما و سرماخوردگی!

زومیت نوشت: مطالعه ای تازه ممکن است دلیل زیستی این مسئله را پیدا نموده باشد که چرا در زمستان بیشتر به بیماری های تنفسی دچار می شویم.

18 آذر 1401

پرلایک ترین پست اینستاگرام ، تصویری از مسی و رونالدو شد

تصویر رونالدو و لیونل مسی با بیش از 37 میلیون لایک محبوب ترین پست اینستاگرام شد.

4 آذر 1401
3 آذر 1401

11 توصیه مهم برای کسانی که از پیر شدن می ترسند

اگر از پیر شدن می ترسید و نگران افزایش سن تان هستید، باید بگوییم که افراد زیادی مثل شما این احساس آزاردهنده را تجربه می کنند. بنابراین، تعجب آور نیست که گاهی اوقات بسیاری از ما آرزو می کنیم که ای کاش بتوانیم انرژی و نیروی جوانی خود را حفظ کنیم.

12 آبان 1401

مصوبه تازه دانشگاه تهران درباره فرصت برگزاری کلاس های جبرانی

مصوبه مهم هیأت منتخب شورای دانشگاه تهران درباره فرصت برگزاری کلاس های جبرانی در نیمسال اول سال تحصیلی 1402 - 1401، به دانشکدگان، دانشکده، مرکز، مؤسسه و پردیس های دانشگاه تهران ابلاغ شد.

10 آبان 1401

هشدار جدی ؛ گربه های این استان هاری گرفتند ، پنجه های گربه به ویروس آغشته است ، نگرانی شدید درباره بحرانی شدن هاری در کشور

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی اصفهان گفت: مقدار نمونه گیری موارد مشکوک به هاری و موارد ابتلا به این بیماری بین گربه ها در استان نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری پیدا نموده و هشدارهای لازم به وسیله این اداره کل در نامه ای به مدیریت بحران استان ارائه...

22 مهر 1401

شوک به استقلالی ها؛ مصدومیت آرمان رمضانی جدی است؟

مهاجم بلندقامت استقلال شاید مجبور گردد کمر خودرا به تیغ جراحان بسپارد.

12 مهر 1401

این علائم نشانه معلولیت کودک است ، از بیماری PKU چه می دانید؟

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: وقتی یک فرزند در خانواده ای متولد می گردد، خانواده ها حتما باید به سیر تکاملی رشد نوزادان توجه نمایند و اگر در این روند تأخیری احساس شد به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه نمایند.

6 مهر 1401
تعداد: (274)