هتل کپسولی عسلویه؛ از خاص ترین هتل ایران!

به گزارش گفتگوی افروز، هتل کپسولی عسلویه یکی از خاص ترین هتل های ایران است. امروزه مدل های جدیدی از اقامتگاه و هتل ساخته شده که یکی از جدیدترین آنها هتل های کپسولی است. جالب است بدانید که در ایران هم هتل کپسولی ساخته شده است. که در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران به معرفی آن خواهیم پرداخت، با ما در ادامه همراه باشید

هتل کپسولی عسلویه؛ از خاص ترین هتل ایران!

نام هتل که می آید برای ما اتاق هایی نسبتا بزرگ با سرویس خواب و دیگر امکانات مورد احتیاج در ذهنمان متصور می گردد که در برج و ساختمان های غول آسایی قرار گرفته اند.

تاریخچه ساخت هتل کپسولی

هتل کپسولی که در دنیای غرب به عنوان هتل غلاف نیز شناخته می گردد، نوعی هتل است که اولین بار در ژاپن پیشرفته و دارای اتاق های کوچک به مقدار تختخواب است که به هریک از این اتاق ها یک کپسول می گویند. کپسول های این هتل ه که همان اتاقهایش هستند نسبتا مقرون به صرفه قیمت اند و با وجود وسعت بسیار کمی که دارند، امکانات کافی برای افرادی که قصد اقامت موقت دارند را فراهم نموده است. امنیت و راحتی، از دیگر ویژگی های این هتل های کپسولی است.

هتل های کپسولی برای مهمانانی که احتیاجی به امکانات مختلف و یا اقامت طولانی ندارند یا نمی توانند اتاق های بزرگتر و گرانتری را که به وسیله هتل های معمولی ارائه می گردد رزرو نمایند، اقامت یک شبه مقرون به صرفه و مطمئنی را ارائه می دهد.

اولین هتل کپسولی در دنیا در سال 1979 افتتاح شد. نام این هتل کپسولی اوساکا (Capsule Inn Osaka) بود که در منطقه Umeda اوزاکا، ژاپن واقع شده و به وسیله Kisho Kurokawa طراحی شده بود. پس از آن ساخت هتل های کپسولی به دیگر شهرهای ژاپن هم سرایت کرد. از آن موقع به بعد، در سرزمین های مختلف دیگری از جمله بلژیک، چین، هنگ کنگ، ایسلند، هند، اندونزی، لهستان و نیز ایران خودمان هم توسعه یافت که نمونه ایرانی آن هتل کپسولی عسلویه است.

هتل کپسولی عسلویه

در چند وقت اخیر شاهد ورود نمونه های از هتل های کپسولی به داخل ایران بودیم که همه وارداتی، پیش ساخته و گران قیمت بودند. در ابتدا مقرر شده بود که این سری هتل ها در شهرهایی مثل، تهران، مشهد، اصفهان و شیراز مستقر شوند. اما طبق گفته مدیر کانون دنیاگردی، تعداد کمی ازین هتل های کپسولی وارد شد که برای استفاده در فرودگاه ها بکار گرفته شدند

اما چندیست در جنوب کشور، مهندسان خلاق ایرانی در عرصه گردشگری با استفاده از لوله هایی بسیار بزرگ، اقدام به ساخت اقامتگاه موقت توریستی در منطقه نفتی عسلویه در جنوب این کشور نموده اند.

این هتل کپسولی عسلویه در دهکده گردشگری پازارلند احداث شده بود. هتل کپسولی عسلویه را با نام اقامتگاه ویولا هم می شناسند.

ساختار هتل کپسولی عسلویه

پایه و بدنه اصلی هتل کپسولی عسلویه از یک لوله GRP به طول 12 متر و قطر 3 متر ساخته شده است .

از این لوله ها که در صنعت پتروشیمی فراوری می شوند، برای انتقال آب بهره می برند. این لوله های GPR مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند و برای تبدیل آن به هتل لوله ای و یا همان هتل کپسولی عسلویه آنها را در نزدیکترین فاصله به دریا قرار گرفته اند.

برای ساخت هتل کپسولی عسلویه داخل لوله ها را با چوب طراحی نموده اند. در این لوله ها از کمترین فضا برای اقامت دو نفر برترین استفاده را نموده اند.

داخل هر اتاق از هتل کپسولی عسلویه یک نیمکت به شکل جعبه قرار داده اند که برای گذاشتن وسایل مصرفی هر فرد کارآمد است.

در هر اتاق تختی وجود دارد که ویو آن روبروی خلیج زیبای فارس است و شباهنگام وقت خواب شما می تواند صدای آرامش بخش امواج دریا را بشنوید و لذت ببرید.

از دیگر امکانات هتل کپسولی عسلویه (ویولا) می توان به تلویزیون، یخچال، مبل نشیمن می توان اشاره نمود که تجربه کم نظیری را برای مسافران این منطقه رقم می زنند.

جاذبه های تفریحی اطراف هتل کپسولی عسلویه

همانطور که پیشتر هم گفتیم هتل کپسولی عسلویه در دهکده تفریحی پازارلند واقع شده است. پازارلند

در روستای به نام شیرینو در مجاور تاسیسات گازی عسلویه ساخته شده است. در این منطقه زیرساخت های گردشگری ایجاد شده از جمله همین دهکده پازارلند که اقامتگاه های جالب و خلاقانه ای همانند هتل کپسولی عسلویه ایجاد شده است.

جالب است بدانید که گذر مهربانی، خیابان هنر و تفریحات، پیست اسکیت، پیست موتورسواری، هاور کرافت، هانیبال، سینماهای 6 بعدی، جامپینگ، مجموعه تاب و تور، استخر توپ، چرخ و فلک، ترامپلین، پینت بال، قطار کودک، ایستگاه دوچرخه، ایستگاه قطار بزرگ، اسکله 1 تا 3، باغ پرندگان، استیج روی آب، پلاژ بانوان، غرفه های سلامت، باغ گلشن و … تنها جزیی از امکانات تفریحی این دهکده گردشگری است

بوفه، چایخانه سنتی، لمکده های ساحلی، قهوه سرا و چند رستوران خوب نیز برای پذیرایی از مسافران در این دهکده دیدنی توریستی ساخته شده است.

علاوه بر هتل کپسولی عسلویه اقامتگاه های جالب دیگری همانند ویلاهای شناور، کلبه هایی با اشکال نامنظم هندسی، کلبه هایی دایره ای شکل بنام اسکیمویی ، و کلبه های درختی در این منطقه ساخته شده اند. عسلویه در واقع یک بندر است در کنار خلیج فارس؛ بندری که گردشگران می توانند به آن سفر نمایند و از زیبایی های خلیج فارس نهایت لذت را ببرند.

جاذبه های گردشگری اطراف هتل کپسولی عسلویه

روستای شیرینو مسافرپذیر است و در تمام فصول سال به ویژه نوروز و فصل های پاییز و زمستان که هوا کمی در این منطقه خنک گردد، مقصد گردشگران از سراسر ایران می باشد. بندر باستانی سیراف، چشمه بیدخون، خلیج نایبند، آسیاب های آبی بندو، قلعه تاریخی شیخ (قلعه نصوری)، چشمه آب گرم میانلو و آسیاب های آبی کنگان از دیدنی ترین جاذبه های این منطقه هستند..

راه های دسترسی به هتل کپسولی عسلویه

بندر شیرینو از توابع بخش مرکزی شهرستان کنگان استان بوشهر می باشد که در فاصله 52 کیلومتری کنگان و 25 کیلومتری عسلویه واقع شده است

فاصلـه هتل کپسولی عسلویه تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم

فاصله تا بندر کنگان -> 52 کیلومتر (42 دقیقه)

فاصلـه تا عسلویه -> 25 کیلومتر (28 دقیقه)

فاصله تا فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه -> 46.3 کیلومتر (27 دقیقه)

فاصلـه تا ایستگاه راه آهن شیراز -> 352 کیلومتر (4 ساعت و 32 دقیقه)

فاصله تا پایانه مسافربری عسلویه -> 26.5 کیلومتر (25 دقیقه)

فاصلـه تا عمارت شیخ جبار نصوری -> 15.1 کیلومتر (17 دقیقه)

فاصله تا اسکله بندر سیراف -> 15.7 کیلومتر (18 دقیقه)

فاصلـه تا دخمه باستانی سیراف -> 16.8 کیلومتر (20 دقیقه)

فاصله تا مسجد تاریخی امام حسن بصری -> 16.9 کیلومتر (21 دقیقه)

فاصلـه تا خلیج نایبند -> 44.8 کیلومتر (36 دقیقه)

فاصله تا آسیاب های آبی بندو -> 57.8 کیلومتر (42 دقیقه)

منبع: الی گشت

به "هتل کپسولی عسلویه؛ از خاص ترین هتل ایران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتل کپسولی عسلویه؛ از خاص ترین هتل ایران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید