(تصاویر) جنجال قتل یک زن به دست پلیس در انگلیس

به گزارش گفتگوی افروز، در پی افزایش انتقاد ها به رفتار پلیس لندن، به دلیل یورش ماموران عصر شنبه به مراسم یادبود سارا اورارد، احزاب منتقد دولت همچنین بسیاری از مدافعان حقوق زنان در این شهر، خواهان استعفای کرسیدا دیک، رئیس پلیس لندن شدند.

(تصاویر) جنجال قتل یک زن به دست پلیس در انگلیس

به گزارش گفتگوی افروز، سارا اورارد نام زنی 33 ساله است که سوم مارس ناپدید گشت و جسد او یک هفته بعد در 10 مارس در یک منطقه جنگلی در جنوب شرق لندن پیدا شد.

تحقیقات درباره این حادثه، منجر به دستگیری یک مامور پلیس به نام وین کوزنس شد. محاکمه او که 48 سال دارد، از روز شنبه به اتهام آدم ربایی و قتل این زن جوان شروع شد.

همزمان با برگزاری این محاکمه، صد ها تن از مدافعان حقوق زنان عصر شنبه در مکانی که سارا اورارد برای آخرین بار دیده شده بود، جمع شدند و با شاخه های گل و روشن کردن شمع به او ادای احترام کردند.

اما پلیس با این استدلال که تجمع آن ها به دلیل مقررات مربوط به همه گیری ویروس کرونا ممنوع است، به این تجمع یورش برد و با حاضران درگیر شد. پلیس در جریان این یورش، چهار نفر از شرکت نمایندگان را نیز به اتهام نقض مقررات بازداشت کرد.

شرکت نمایندگان در این مراسم بیان کردند که با برگزاری این تجمع قصد داشتند توجه ها را به سمت خطراتی که زنان در انگلیس در جریان زندگی روزمره با آن روبرو هستند، جلب نمایند.

با افزایش اعتراضات به رفتار پلیس، پریتی پتل وزیر کشور انگلیس بیان کرد از پلیس لندن خواسته است گزارش کاملی از آنچه رخ داده را به او ارائه دهد و درباره تصاویر ناراحت نماینده ای که از نحوه برخورد پلیس با معترضان در شبکه های اجتماعی منتشر شده، شرح دهد.

صادق خان، شهردار لندن نیز بیان کرد که این تصاویر به وضوح نشان می دهد که پاسخ پلیس لندن در آن موقع نامناسب بوده است.

منبع: فرارو

به "(تصاویر) جنجال قتل یک زن به دست پلیس در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) جنجال قتل یک زن به دست پلیس در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید