جلسات شورای عالی کار باید سه ماه یک بار برگزار گردد

به گزارش گفتگوی افروز، تهران (پانا) - وزیرکار با بیان اینکه جلسات شورای عالی کار باید هر سه ماه یک بار برگزار گردد، گفت مشکلاتی که خارج از اختیارات وزارتخانه است را در دولت پیگیری می کنم.

جلسات شورای عالی کار باید سه ماه یک بار برگزار گردد

به گزارش مهر، حجت الله عبدالملکی امروز در جمع تشکل های صنفی کارگران کشور با بیان اینکه جلسات شورای عالی کار حداقل باید سه ماه یک بار برگزار شود گفت: دغدغه نمایندگان تشکل های کارگری همانند رفاه کارگران، امنیت شغلی، مسکن و رفاه اجتماعی به موضوع کلان کشور بر می شود؛ به عنون مثال هر یک درصدی که تورم افزایش می یابد بخشی از رفاه جامعه از جمله رفاه کارگران تحت تأثیر قرار می گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه نمود: اگر رئیس جمهور یک فرد اقتصاددان را در رأس وزارت تعاون قرار داده به این علت است که دغدغه دارد تا رفاه کارگران با موضوع کنترل تورم و ایجاد اشتغال تأمین شود.

وی خطاب به نمایندگان تشکل های حاضر در جلسه ادامه داد: از همه شما درخواست می کنم که گزارشی در خصوص مسائل صنفی و راهکارها به بنده ارائه کنید. ما سعی می کنیم این مسائل را در کمیته های تخصصی مسکن، دستمزد و قراردادهای کارگری دسته بندی و راه چاره ها را دنبال کنیم.

عبدالملکی اضافه نمود: در این کمیته ها تعدادی از نمایندگان کارگران هم حضور خواهند یافت و از مجلس هم نمایندگانی مانند آقایان بابایی وعنابستانی در این کمیته عضو خواهند شد تا در نتیجه دستورالعمل عملیاتی از این کمیته ها حاصل شود.

وزیر کار گفت: بعلاوه بخشی از مسائل جامعه کارگری خارج از اختیارات وزارتخانه است و باید در دولت پیگیری شود که قول قطعی می دهم حتماً این مسائل را در دولت پیگیری کنیم.

وی توضیح داد: رئیس جمهوری دغدغه مسائل کارگران را دارد و در سطح مجلس هم با یک مجلس انقلابی روبرو هستیم. از این رو امیدواریم کارها جلو برود و مسائل حل شود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "جلسات شورای عالی کار باید سه ماه یک بار برگزار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسات شورای عالی کار باید سه ماه یک بار برگزار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید