حمل و نقل عمومی وارنا و نکات ایمنی آن

به گزارش گفتگوی افروز، چگونه در وارنا تردد کنیم؟

تاکسی ها

همیشه پیش از سوار شدن به تاکسی، بر سر قیمت نهایی توافق کنید. در این شهر شما باید بر سر قیمت کرایه چانه زده و هیچ گاه نخستین قیمت پیشنهادی به وسیله راننده را نپذیرید. تاکسی های مستقر در برابر هتل ها معمولا گران قیمت تر هستند. سعی کنید در نقاط دیگری در پی تاکسی باشید.

حمل و نقل عمومی وارنا و نکات ایمنی آن

حمل و نقل عمومی

از بندر شهر می توان بلیط انواع کشتی و قایق های مسافری به مقصد شهرها و منطقه های مانند (Balchik)، (SlunchevBryag)، (Nessebar) و (Bourgas) را تهیه و استفاده کرد. راه آهن وارنا بعلاوه به بخش های مختلف بلغارستان متصل بوده و قطارهای اکسپرس به مقصد صوفیا و پلودیف (Plovdiv) شما را به ترتیب طی 7 و 4 و نیم ساعت به مقصد می رسانند. پایانه اصلی اتوبوس های بین شهری وارنا در فاصله 1 و نیم کیلومتری از مرکز شهر قرار داشته و دسترسی به تمام شهرهای بزرگ و عمده بلغارستان، شهرهای ساحلی منطقه، آتن، استانبول و بعضی از شهرهای اروپای مرکزی و شرقی از این محل امکان پذیر است. علاوه بر این سرویس اتوبوسرانی شهر وارنا با دارا بودن 60 خط درون شهری، بیشتر بخش های شهر و منطقه ها حومه را تحت پوشش قرار داده و در بعضی قسمت های وارنا، اتوبوس برقی نیز وجود دارد.

فرودگاه بین المللی وارنا (VAR)

این فرودگاه در حومه غربی شهر و فاصله 9 کیلموتری وارنا قرار گرفته، زمان محلی آن بر اساس استاندارد جهانی (GMT +2) بوده و از ماه آپریل تا سپتامبر (GMT +3) است.

شماره تماس فرودگاه: +359 (0)52 500 840

اتوبوس های خط 409 از مرکز وارنا و (Golden Sands resort) به مقصد فرودگاه و بالعکس حرکت می نمایند. تاکسی های فرودگاه به تاکسی متر مجهز بوده و بهتر است با راننده درباره قیمت پیش از حرکت، توافق کنید. البته بسکمک از مراکز اقامتی نیز سرویس های شخصی خود را به مقصد فرودگاه ارائه می نمایند. در این فرودگاه امکانات متعددی مانند باجه های تبدیل ارز، رستوران های متعدد و فروشگاه های معاف از گمرک و مالیات (duty free shops) وجود داشته و عوارض خروجی از بلغارستان نیز 20 دلار است. آدرس وب سایت فرودگاه: www.varna-airport.bg

نکات امنیتی و خطرات احتمالی

در کل کوشش کنید در سفر به وارنا از ایجاد دردسر اجتناب کنید. ممکن است شما در برخورد با کولی ها دچار مشکل شوید، به هیچ عنوان با آن ها درگیر نشده و علاوه بر این در صورتی که از فروشگاه ها یا اغذیه فروشی های آن ها خرید می کنید ممکن است به مشکل زبان برخورد کنید. در این شرایط بهتر است از یک فرد بلغاری که به انگلیسی تسلط دارد، درخواست کمک و هدایت کنید. مردم شهر بسیار میهمان نواز بوده و از کمک به غریبه ها اجتناب نمی نمایند، به این ترتیب و با درخواست کمک از آن ها، می توانید در بسکمک از موارد مسائل زبانی و برقراری ارتباط با کولی ها را بر طرف کنید. اگر برای پیدا کردن کسی که به زبان انگلیسی مسلط باشد به مشکل برخورد کردید، از جوانان گروه سنی 20 سال و کمتر کمک بگیرید. زیرا آن ها عموما به زبان انگلیسی تسلط دارند. این افراد می توانند شما را در پیدا کردن منطقه ها زیبای شهر کمک نموده و شما می توانید این دوستان تازه را به یک قهوه میهمان نموده یا هدیه ای به رسم یادبود به آن ها بدهید.

منبع: الی گشت

به "حمل و نقل عمومی وارنا و نکات ایمنی آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمل و نقل عمومی وارنا و نکات ایمنی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید