دربی 98؛ جاودانگی یحیی در پرسپولیس!

به گزارش گفتگوی افروز، نود و هشتمین دربی تهران عصر امروز (پنجشنبه) در استادیوم آزادی بین پرسپولیس و استقلال برگزار خواهد شد. دربی بازی انگیزه هاست و تیمی که از لحاظ روحی و روانی و انگیزشی در سطح بالاتری قرار داشته باشد شانس بیشتری برای فزونی در این میدان خواهد داشت.

دربی 98؛ جاودانگی یحیی در پرسپولیس!

به همین دلیل به آنالیز انگیزه سرمربی پرسپولیس در این مسابقه خواهیم پرداخت:

یحیی گل محمدی که در دومین مقطع از سرمربیگری خود در باشگاه پرسپولیس واقع شده است، قرار است برای هشتمین بار در دربی ها روی نیمکت تیم محبوبش بنشیند. او با راهنمایی پرسپولیس در این ملاقات آلن راجرز انگلیسی را در این زمینه پشت سر خواهد گذاشت و با 8 مرتبه راهنمایی سرخپوشان در جایگاه سوم باسابقه ترین مربیان پرسپولیس در دربی تهران قرار خواهد گرفت. البته آلن راجرز پیروز شده از 7 دربی خود 4 بازی را برنده باشد، اما گل محمدی در 7 ملاقات قبلی تنها یک مسابقه را با پیروزی پشت سر گذاشته و شش تای دیگر با تساوی خاتمه یافته اند.

باسابقه ترین مربیان پرسپولیس در دربی:

علی پروین 25 بازی

برانکو ایوانکوویچ 9 بازی

آلن راجرز 7 بازی

یحیی گل محمدی 7 بازی

علی دایی 5 بازی

پس از این ملاقات گل محمدی تنها علی پروین و برانکو ایوانکوویچ را در زمینه راهنمایی سرخپوشان در دربی بالاتر از خود خواهد دید. البته این رده بندی می تواند در زمینه کسب افتخارات برای باشگاه پرسپولیس هم صادق باشد. علی پروین سال های زیادی راهنمایی پرسپولیس را عهده دار بود و با این تیم به افتخارات بسیار زیادی دست یافت که سال های سال هیچ مربی نمی تواند به این آمار نزدیک گردد. برانکو ایوانکوویچ کروات و معمار پرسپولیس قدرتمند کنونی، سرخپوشان را سه بار متوالی قهرمان لیگ برتر ایران کرد و حالا گل محمدی ادامه دهنده راه اوست و دو قهرمانی دیگر یحیی باعث شده این تیم برای 5 سال حاکم مطلق فوتبال ایران باشد.

برانکو در 9 ملاقات دربی که راهنمایی پرسپولیس را عهده دار بوده 4 پیروزی کسب نموده و یحیی هم در پی دومین پیروزی خود در قامت مربی سرخ پوشان است. سرمربی پرسپولیس در صورت فزونی مقابل استقلال علاوه بر بالا بردن آمار پیروزی خود در شهرآورد می تواند به کسب سومین قهرمانی در فوتبال ایران و قرار گرفتن نامش در کنار برانکو امیدوار باشد

مقدار

منبع: فرارو

به "دربی 98؛ جاودانگی یحیی در پرسپولیس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دربی 98؛ جاودانگی یحیی در پرسپولیس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید