ملاقات وزیر میراث فرهنگی با دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در مادرید

به گزارش گفتگوی افروز، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر به مادرید با دبیرکل سازمان جهانی گردشگری به گفت و گو و گفتگو پرداخت.

ملاقات وزیر میراث فرهنگی با دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در مادرید

عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که به دعوت زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری به مادرید سفر نموده بود، در روز پنجشنبه 30 دی ماه 1400 با وی به ملاقات و گفت و گو پرداخت. ضرغامی در این دیدا ر گردشگری را حق تمامی مردم جهان دانست و گفت:

امروز موثرترین عامل همگرایی ملت های جهان، گردشگری است. ارتباط مستقیم مردم با یکدیگر بسیاری از ذهنیت های منفی نسبت به روابط انسانی را از بین می برد و زمینه دوستی و خوش بینی را بین آحاد مردم فراهم می نماید.

دهمین مجمع گردشگری شهری به میزبانی شهرداری تهران، کنفرانس گردشگری روستایی کردستان و کرمانشاه و اعطای بورس های آموزشی و ضرورت پشتیبانی دبیرکل ازاین برنامه ها، دیگر موضوع های صحبت ضرغامی را شامل می شد.

در این جلسه زوارب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، از پیشنهادهای ضرغامی استقبال کرد و ایران را به واسطه ماهیت چندفرهنگی، قابلیت ها و ظرفیت های متنوع در زمینه انواع گردشگری، یکی از قطب های اصلی گردشگری جهان برشمرد. وی اعلام کرد:

ایران به لحاظ جایگاهی که در حوزه گردشگری و صنایع دستی دارد، می تواند سازمان جهانی گردشگری را در نیل به اهداف و برنامه هایش یاری کند.

پولولیکاشویلی با تشریح اهم اقدامات اجرا شده در طول سال های اخیر و دوران تصدی خود در راستای توسعه گردشگری در سطح جهانی، این اقدامات را در حوزه گردشگری روستایی، گردشگری داخلی در درون کشورها، توسعه و ترویج آموزش های آنلاین، به ویژه با موضوع جوانان مطرح کرد و به نقش سامانه های دیجیتال در صنعت گردشگری، گردشگری غذا و یاری به کشورهای عضو UNWTO برای جذب سرمایه گذاران در حوزه گردشگری را اشاره نمود و در خاتمه گفت:

اطمینان دارم این ملاقات سرآغاز بزرگی برای تعمیق دوستی ها و همکاری های ما است.

منبع: کجارو / میراث آریا

به "ملاقات وزیر میراث فرهنگی با دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در مادرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات وزیر میراث فرهنگی با دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در مادرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید