گردشگری در بارسلونا محدود می گردد

به گزارش گفتگوی افروز، مردم بارسلونا در پی تغییرات شهر خود و افزایش هزینه ها، نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند که سبب ایجاد محدودیت هایی برای گردشگران خواهد شد.

گردشگری در بارسلونا محدود می گردد

با رشد و توسعه روزافزون شهرهای توریستی در زمینه های گوناگون، خواه و ناخواه ممکن است المان هایی از هویت و شناسنامه هر منطقه به دست فراموشی سپرده شوند. به همین خاطر شهفرایندان بارسلونا در پی راهپیمایی هایی اعتراض خود را نسبت به این موضوع و مسائل ناشی از آن نشان دادند. مردمی که دیگر با آغوش باز جهانگردان را نمی پذیرند.

طی سال گذشته مرکز کاتالان ها، بارسلونا، به عنوان یکی از شهرهای مهم در جهانگردی اسپانیا و اروپا، 32 میلیون جهانگرد را به خود دید. این اندازه حاکی از وابستگی بالای اقتصاد این منطقه به صنعت توریسم است. همین امر موجب پیدایش شرایط جدیدی برای مردم بارسلونا شده است. شرایطی که با تغییر چهره و هویت اصلی شهر، افزایش هزینه های زندگی را برای ساکنین خود در پی داشته است. شهری که زمانی میزبان معماری های نابی مانند گاودی (Gaudi) بود، اینک به جولانگاهی برای هتل ها و فروشگاه های لوکس و مدرن تبدیل شده است.

حال باید دید مشکل از کجا سرچشمه می گیرد. همان طور که اشاره شد، چند مورد اعتراضات مردمی در رابطه با افزایش هزینه ها انجام شده است. به همین علت برای اولین قدم، قرار بر آن شد که از هرگونه ساخت و ساز هتل در مرکز شهر تا سال 2020 جلوگیری گردد. از طرفی نیز برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های مقدماتی برای پیشگیری از رشد این فرایند انجام شد. برای مثال از این راهکارها می توان به دریافت مالیات های سنگین تر از هتل ها و همین طور مالکان خانه های غیر ساکن در شهر اشاره نمود. بعلاوه صحبت از افزایش هزینه های حمل و نقل عمومی برای جهانگردان به میان آمد. به هر صورت فعلا کوشش می گردد تا اندازه سفر جهانگردان به این منطقه کاهش پیدا کند.

به هر ترتیب در ادامه باید دید که در واکنش به اعتراضات شهفرایندان بارسلونا چه مسائلی پیش خواهد آمد. شاید حتی بتوان پا را فراتر گذاشت و از این موضوع به عنوان یکی از مسائل اساسی شهرها در قرن 21 یاد کرد.

منبع: کجارو / theculturetrip.com

به "گردشگری در بارسلونا محدود می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری در بارسلونا محدود می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید