فرودگاه کورومچ سامارا، روسیه

به گزارش گفتگوی افروز، فرودگاه کورومچ (kurumoch) فرودگاه بین المللی سامارا است که با جا به جایی بیش از 2 میلیون نفر مهم ترین فرودگاه این منطقه شناخته می گردد.

فرودگاه کورومچ سامارا، روسیه

سامارا یکی از شهرهایی است که جام جهانی روسیه در آن برگزار می گردد. اگر در تور جام جهانی روسیه یا تورهای ترکیبی روسیه شرکت نموده اید، حتما راستاتان به فرودگاه بین المللی این شهر می افتد.

سامارا، ششمین شهر بزرگ روسیه و یکی از شهرهای میزبان جام جهانی 2018 است. این شهر در قسمت جنوب شرقی روسیه اروپایی، در ناحیه فدرالی ولگا قرار گرفته است. این شهر یکی از مهم ترین شهرهای مالی، صنعتی و فرهنگی در روسیه است و جمعیتی بیش از یک میلیون و 164 هزار نفر دارد. سامارا به عنوان یک مرکز فرهنگی، مورد توجه شخصیت های مهم و مشهوری قرار داشته؛ از جمله نویسندگانی چون تولستوی و گورکی، نقاشان و حتی سیاستمدارانی چون ولادیمیر لنین که همگی مدتی در این شهر زندگی نموده اند. حتی الکساندر دوما هم در سال 1858 بازدیدی از این شهر داشته است.

معرفی فرودگاه

نام فرودگاه بین المللی کورومچ از روستایی به همین نام گرفته شده که در فاصله 7 کیلومتری فرودگاه قرار گرفته است. این فرودگاه در سال 1956 به صورت رسمی و برای پرواز های داخلی آماده به کار شد. از نکات قابل توجه در خصوص فرودگاه کورومچ، تعداد جابه جایی مسافران است که باعث شد بزرگ ترین فرودگاه منطقه وولگا گردد. در جدیدترین تغییرات اجرا شده می توان به احداث یک هتل 4 ستاره، یک مرکز تجاری، پارکینگ و یک ایستگاه قطار اشاره نمود. در بازسازی اخیر این فرودگاه قادر به جابه جایی 4 میلیون مسافر در سال است. بعلاوه فرودگاه کورومچ دارای 50 پارکینگ برای انواع مختلف هواپیماها است و می تواند در آن واحد به 19 هواپیما رسیدگی کند.

مشخصات

  • نوع فرودگاه: همگانی
  • کد یاتا: KUF
  • کد ایکائو: UWWW
  • ارتفاع از سطح دریا: 145 متر
  • قطب اصلی خط هوایی: Samara Airlines
  • فاصله هوایی تا تهران: 2003 کیلومتر معادل 7 ساعت و 45 دقیقه (در حال حاضر پرواز مستقیم صورت نمی گیرد)

انتهاه ها

فرودگاه کورومچ دارای یک انتهاه همگانی و یک انتهاه VIP است.

انتهاه A که همان ساختمان اصلی نیز نام دارد، دارای امکانات فراوانی است. ساخت این انتهاه در سال 1993 به انتها رسیده و بین سال های 1998 تا 2004 باسازی شده است. این سازه در سه طبقه دارای گنجایش 750 مسافر در ساعت است.

انتهاه VIP در سال 2004 ساخته شده و دارای گنجایش 50 مسافر در ساعت است. بعلاوه این انتهاه دارای خدمات ویژه ای مانند جابه جایی مسافر تا پای هواپیما است.

از دیگر امکانات انتهاه های این فرودگاه می توان به دستگاه خودپرداز (ATM)، اتاق مراقبت از کودک برای بچه ها کمتر از 7 سال، تبدیل ارز، فروشگاه، کافه و رستوران، خدمات درمانی، داروخانه و دوش اشاره نمود.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه کورومچ در فاصله 35 کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته است

راه های دسترسی

فرودگاه کورمچ در 35 کیلومتری شمال شهر قرار گرفته و حدود 40 دقیقه با خودرو با آن فاصله دارد. راستا اصلی فرودگاه تا ورزشگاه کاسموس آرنا (Cosmos Arena) به این ترتیب است: بزرگراه Volzhsky-Kurumoch، بزرگراه فدرال یورال 5-M، خروجی بزرگراه 5 -M سامارا، Moskovskoye Shosse، جاده آرنا و Dalnyaya.

کرایه تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر 800 تا 1000 روبل است. قطار Aeroexpress دو بار در طی روز از فرودگاه به ایستگاه راه آهن تردد می نماید. در واقع قطار ساعت 8:56 صبح و 3:40 عصر از راه آهن به مقصد فرودگاه و ساعت 1:03 و 6:30 شب از فرودگاه به سمت راه آهن حرکت می نماید. زمان این سفر هم یک ساعت و بیست دقیقه طول می کشد. این قطار 6 ایستگاه دارد و هزینه بلیت برای بزرگسالان معادل 150 روبل و برای بچه ها، 75 روبل تمام می گردد. بلیت در خود قطار به فروش می رسد و فقط پول نقد قابل قبول است.

یک قطار شاتل از ترمینال ورودی فرودگاه، مسافران را به پلتفرم Aeroexpress و بالعکس (از ایستگاه قطار تا ترمینال خروجی فرودگاه) جابه جا می نماید. ایستگاه شاتل در مقابل ورودی سمت چپ قرار گرفته است.

اتوبوس شماره 78 و 652 و marshrutkas شماره 392 و 406 نیز مسافران را از فرودگاه به مرکز شهر جابه جا می نمایند. این اتوبوس ها در کل شهر حرکت نموده و در نهایت به ایستگاه قطار می رسند. البته Marshrutka شماره 392 به منطقه Kuibyshevskiy نیز می رود و به بخش حومه ای جنوب شهر می رسد. بلیت را می توان از راننده یا یاری راننده تهیه کرد که از 25 تا 60 روبل متغیر است که به راستا شما بستگی دارد.

اطلاعات پرواز

در حال حاضر پرواز مستقیم بین تهران و سامارا صورت نمی گیرد.

منبع: کجارو / en.wikipedia.org

به "فرودگاه کورومچ سامارا، روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه کورومچ سامارا، روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید