جزیره جیمز باند ؛ جزیره ای برای تمام فصول

به گزارش گفتگوی افروز، کشور تایلند یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری برای علاقه مندان به مسافرت و تماشا جاهای زیبای دنیا است. این کشور با دارا بودن ویژگی های خاص فرهنگی، تاریخی و طبیعی از جایگاه ویژه ای در میان گردشگران سرتاسر دنیا برخوردار است. در کشور ما نیز سالانه تعداد زیادی مسافر در فصول مختلف سال برای گشت و گذار و سرگرمی راهی تایلند می شوند. در میان تمام جاذبه های گردشگری تایلند بخش قابل توجهی از گردشگران اولویت خود را ملاقات از جزیره جیمز باند قرار می دهند. جیمز باند برای ما شخصیت سینمایی شناخته شده ای است، اما چرا باید نام یک جزیره، آن هم در یک کشور جنوب شرقی آسیا جیمز باند باشد؟ برای پاسخ به این سؤال و مهم تر از آن گشتی مختصر در لابلای جزایر معروف تایلند با خبرنگاران همراه باشید.

جزیره جیمز باند ؛ جزیره ای برای تمام فصول

آشنایی با جزیره جیمز باند

جزیره جیمز باند

جزیره جیمز باند در واقع یکی از جزایر خلیج فانگ نگا بی (Fang Nga Bay) در شهر پوکت کشور تایلند است. دلیل نام گذاری این جزیره به جیمز باند به خاطر فیلم برداری سکانس هایی از فیلم سینمایی جیمزباند: مردی با اسلحه طلایی در سال 1974 میلادی در آن است که بعد از پخش فیلم باعث معروفیت این جزیره شد. ویژگی این جزیره وجود صخره هایی از جنس سنگ آهک است که به صورت عمودی از دل دریا سر برآورده اند.

فانگ نگا بی منطقه ای به وسعت حدود 400 کیلومتر مربع است. در این محدوده بیش از 100 جزیره وجود دارد که دارای شکل و شمایلی خاص، زیبا و عجیب هستند و توجه هر گردشگری را به خود جلب می نمایند. مقدار شگفتی این جزایر به قدری ست که بیشتر آن ها در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده اند. جزیره جیمز باند نیز که تا پیش از این نامش خاو فینگ کان (Khao Fing Kan) بود، بعد از پخش فیلم و معروفیت فراگیرش بر سر زبان ها افتاد و به یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور تایلند تبدیل شد.

این جزیره تحت حافظت پارک ملی است و هیچ قایقی حق ندارد بیش از مقدار ای خاص به آن نزدیک گردد، زیرا ساختار عمودی و شکل مخروطی برعکس این جزیره امکان دارد برای گردش گران خطرآفرین باشد. بنابراین برترین راه دیدن جزیره رفتن به ساحل کوچک کو پینگ گان (Koh Ping Ghan) است.

پوشش گیاهی و جانوری

جزیره جیمز اند به خاطر شرایط مطلوب دمایی و محیطی همیشه دارای پوشش سبز گیاهی است. انواع درختان و بوته هایی مانند پاندانوس، سرخس و کاکتوس در این جزیره یافت می شوند. ریشه این گیاهان در لابلای سنگ ها و صخره ها است که از آب باران و مواد معدنی کف دریا تغذیه می نمایند. این جزیره پذیرای گونه های مختلف جانوری است. گونه هایی متفاوت نظیر خزندگان، ماهی ها، خرچنگ ها، میگوها و البته دوزیستان که شاخص ترین آن ها قورباغه درختی است. به جمع این گونه ها باید پرندگان مهاجر و مرغان دریایی را نیز اضافه نمود.

جزیره جیمز باند

سرگرمی در جزیره جیمز باند

علاوه بر دیدنی منظره ها طبیعی جزیره جیمز باند نظیر صخره ها و پوشش های گیاهی، شما می توانید انواع و اقسام سرگرمیات و خوش گذرانی ها را در این جزیره داشته باشید. بازدید از ستون های آهکی و غارهای موجود در دیواره بعضی از جزایر حتماً لذت بخش خواهد بود.

سرگرمیات آبی مانند قایق سواری، غواصی، جت اسکی و شنا از مجذوب کننده ترین و سرگرم نماینده ترین سرگرمیاتی است که طرفدار زیادی در این جزیره دارند.

خود خلیج فانگ نگا دارای منظره ها طبیعی و موزه هایی است که در فاصله حدود 11 کیلومتری جزیره جیمز باند قرار گرفته است و می تواند مقصد جالبی برای ملاقات و دیدن باشد.

در نزدیکی خلیج روستای مسلمان نشین کوپانی قرار گرفته است که شما می توانید برای دیدن این روستای زیبا، آشنایی با فرهنگ و رسوم مردم آن، خوردن غذاهای محلی و البته خرید سوغاتی به آن جا مراجعه کنید.

منظره ها موجود در خلیج فانگ نگا و جزیره جیمز باند پر است از سوژه های عکاسی، بنابراین پیشنهاد می کنیم حتماً در طول سفر دوربین عکاسی همراه خود داشته باشید و لحظات مجذوب کننده خود را ثبت کنید.

هتل های موجود در جزیره جیمز باند

بدیهی است که به دلیل استقبال زیاد گرد ش گران هتل ها و اقامت گاه های متعددی در اطراف این جزیره واقع شده است. هتل سیامی، هتل ریزورت خلیج فانگ نگا، هتل کیپ کودا و هتل لوکس بابا بیچ کلاب پوکت تنها بخشی از این این هتل ها هستند.

اطلاعات بازدید :

برترین زمان سفر : با توجه به قرار گرفتن این جزیره در منطقه ای طوفانی و وقوع باران های فصلی، برترین زمان سفر مواقعی از سال است که بارش کمی در آن رخ بدهد. بنابراین اواخر پاییز و زمستان و اوایل بهار زمان مناسبی برای سفر به جزیره جیمز باند است.

این جزیره در ساعات بعدازظهر شلوغ می گردد، بنابراین اگر محیط خلوتی را می پسندید بهتر است هنگام صبح از این جزیره بازدید بفرمایید.

ویزای تایلند : تهیه ویزا از سفارت خانه تایلند حداقل سه روز کاری زمان می برد.

اطلاعات تماس سفارت تایلند در تهران :

آدرس : بهارستان، روبروی بیمارستان طرفه، کوچه استقلال پلاک 3.

شماره تلفن : 02177531433

شماره فکس : 02177532022

ساعات کار: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 8:30 تا 16:30

زمان دریافت مدارک: از ساعت 8:30 تا 11:30

امور مربوط به دریافت ویزا: از ساعت 13:30 تا 16

هزینه و چگونگی سفر به جزیره جیمز باند :

واحد پول کشور تایلند بات با علامت اختصاری (THB) است. هر بات حدوداً معادل 380 تومان است. البته توصیه می گردد یک سوم پول خود را به بات تبدیل کنید و بقیه را به صورت دلار همراه خود به تایلند ببرید تا ارزان باشد. میانگین روزانه 100 دلار برای مسافرت با شهر پوکت مورد احتیاج است.

راحت ترین راه ممکن برای رفتن به تایلند استفاده از مسیرهای هوایی است. برای رفتن به شهر پوکت که جزیره جیمز باند در آن واقع است هیچ پرواز مستقیمی از تهران به پوکت وجود ندارد. بنابراین می توانید با توقف در یک فرودگاه خارجی مانند امارات به پوکت پرواز کنید، یا از تهران با پرواز مستقیم به بانکوک رفته و از آن جا با هواپیما یا از راه زمینی به پوکت بروید.

توصیه های سفر :

  • حتماً قبل از عزیمت به وسیله سایت های هواشناسی از آب و هوای منطقه اطلاعات دقیق بگیرید.
  • با توجه به طبیعت دریایی منطقه لوازم ضروری سفرهای دریایی مانند وسایل شنا، عینک آفتابی، کلاه و … همراه داشته باشید.
  • کلاه لبه دار و کرم ضدآفتاب برای پیش گیری از آفتاب سوختگی همراه داشته باشید.
  • اگر دوربین عکاسی همراه دارید حتماً داخل قاب ضدآب قرار دهید.
  • هنگام شنا در خلیج مراقب غرق شدن و نیز حیوانات خطرناک باشید.

گفتگوی افروز ی های عزیز آیا شما تجربه سفر به جزیره جیمز باند را داشته اید؟ خشنود می شویم تجربه تان را با ما در میان بگذارید. آیا سفر به تایلند و این جزیره را در برنامه دارید؟

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور

به "جزیره جیمز باند ؛ جزیره ای برای تمام فصول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره جیمز باند ؛ جزیره ای برای تمام فصول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید