سفر به سوئیس؛ سرزمین اسکی و کوهستان های دلفریب

به گزارش گفتگوی افروز، در سفر به سوئیس موارد بسیاری توجه شما را جلب می نماید.

مانند هر کشور دیگری که به یکی از مواهب طبیعی یا داشته های اقلیمی خود مشهور است کشور سوییس هم به کوهستان های بکر و پوشیده از برف خود معروفیت دارد که همه ساله ورزشکاران و گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می نماید. این کشور که تلفیقی از فرهنگ ایتالیایی، فرانسوی و آلمانی را در خود دارد با این حال هویت نیرومندی دارد که باعث می گردد گردشگران بسیاری از نقاط مختلف دنیا علاقه مند باشند که از این کشور مجذوب نماینده تماشا نمایند.

سفر به سوئیس؛ سرزمین اسکی و کوهستان های دلفریب

البته در حوزه صنعت نام این کشور با تکنوژی قدیمی و بسیار دقیق ساعت سازی هم همراه است که البته در این باره کشورهایی چون ژاپن به رقبایی جدی برای آن تبدیل شده اند.

این کشور علاوه بر این ها به خاطر شهرهای زیبا و منظره ها چشم نوازش هم معروفیت دارد که در عین زیبا بودن نمادهایی باستانی را نیز در خود دارند. مراتع کوه های آلپ که معمولا در تولیدات سینمایی و حتی کارتون های بچه ها بسیار دیده می شونداز دیگر نکات قابل ذکر این کشور است.

در ادامه به معرفی بخش هایی از دیدنی های این کشور اقدام می کنیم. پس با گفتگوی افروز همراه باشید.

لوسرن شهر سنت ها، نماها، رنگ ها

شهر لوسرن و دریاچه لوسرن (Lucerne and Lake Lucerne)در کشور سوییس از جمله دیدنی هایی است که نباید آن را فراموش کرد. این شهر سرشار از از میادین سنتی، بناهای تاریخی، نماهای رنگ شده و خیابان های باریکی است که مملو از فروشگاه های سنتی است که کالاهای سنتی را به فروش می رسانند.

این شهر به خاطر پل های قرون وسطایی خود هم معروفیت دارد که البته به خاطر اهمیتی که از نظر تاریخی دارند به خوبی محافظت شده اند. یکی از آنها قدمتی تا سال 1333 دارد. حتماً از دریاچه لوسرن هم بازدید کنید. این دریاچه، دریاچه ای بزرگ و با شکلی عجیب است که در میان کوه های سر به فلک کشیده قرار گرفته است و اغلب آن را به آبدره های مشهور نروژ تشبیه می کنند.

پارکی در قله های پرشکوه و جنگل های انبوه آلپ

با این که سوییس فقط یک پارک ملی دارد اما این پارک بسیارمنحصربه فرد است. پارک ملی سوئیس (Swiss National Park)بخشی از ذخیره زیست کره یونسکو است و پر از منظرههای زیبا، حیات وحش و 80 کیلومتر راستای است که بازدیدکنندگان می توانند به وسیله این راستا محیط زیست آلپی محافظت شده را مشاهده کنند. رودهای فیروزه ای وحشی و خروشان، قله های پرشکوه و جنگل های انبوه آلپ مکان هایی هستند که باید انتظار دیدنشان را داشته باشید.

وارد قصه های پریان شوید

به قصر شیلون (Chateau de Chillon)که پا می گذارید انگار می خواهید وارد قصه های پریان شوید. دریاچه ژنو یکی از زیباترین و معروف ترین دریاچه های جهانست. در این قصر ومحیط اطراف آن می توانید یکی از زیباترین منظره ها قصرهای کنار آب را مشاهده کنید.

این قصر که در واقع قلعه ای قرون وسطایی است، کنار دریاچه ژنو و روی جزیره ای صخره ای قرار گرفته است و منظرههای شگفت انگیزی هم بیرون و هم در درون قلعه دارد.

این قصر تاریخی و بسیار مهم در طول سالیان بسیار و به مدت هزار سال تاریخ را به صورت کاملا بکر در خود حفظ نموده است. قلعه ای که به نقاشی های هنرمندان و آثار نویسندگان متعددی همانند ژان ژاک روسو و لرد بایرون الهام بخشیده است. اگر به این قصر سری بزنید علت این همه اهمیت را درک خواهید کرد.

یک دهکده آلپی که ورود اتومبیل ممنوع است

زرمات و ماترهورن (Zermatt and the Matterhorn) یک دهکده آلپی بدون خودرو است که هم به خاطر زیبایی کارت پستالی اش معروف است و هم به خاطر این که به ماترهورن خیلی نزدیک است . این دلایل باعث شده است که این دهکده د رمیان گردشگران بسیار محبوب باشد.

شیب های تند این کوه معروف زمانی کوهنوردان را می ترساند اما مردان مبارزی که همواره در پی فتح آن بودند بالاخره پس از اولین کوشش پیروز شدند در سال 1865 این قله را فتح کنند.

از آن به بعد کوهنوردان شجاع و جسور زیادی توانستند به این قله برسند. این ناحیه یکی از زیباترین جاذبه های سوئیس محسوب می گردد و البته این منظره زیبا قیمتی هم دارد: اقامت در زرمات یکی از گران ترین اقامت ها در این کشور محسوب می گردد.

منطقه ای که فرهنگ قدیم سوییس در آن نفس می کشد

در کشور سوئیس بعلاوه یک ناحیه زیبا و دلپذیر به نام اپنزل (Appenzell)وجود دارد که مکانی فرهنی و سنتی به شمار می رود. در این منطقه تقریبا فرهنگ کهن این کشور هنوز به طور کامل زنده است. این منطقه فقط 66 مایل مربع مساحت دارد ولی سرشار از فرهنگ غنی این مرز و بوم است. فرهنگی که نمونه آن را در کشورهای دیگر آن را نمی یابید. این ناحیه در میان کوهستان های اطراف محصور شده و دهکده های خوش منظره روی تپه ها مانند نقطه هایی دیده می شوند و موسیقی بومی و پایکوبی سنتی هنوز هم در این منطقه رواج دارد. حتماً پنیر اپنزلر که یکی از خوشمزه ترین پنیرهای جهانست را باید بچشید.

شهر قدیمی برن Bern Old Town یکی از شهرهای زیبای سوئیس است که خیابان ها و کوچه های قرون وسطایی اش باعث شده است که این منطقه بتواند عنوان میراث جهانی یونسکو را به دست آورد. در این شهر قدیمی زمان به آهستگی سپری می گردد و بومی ها اصلاً عجله ای برای انجام کارهایشان ندارند. در این شهر شما شاهد راهروهای سرپوشیده، آبنماهای جادویی، کوچه های سنگفرش شده و معماری سنتی خواهید بود که همه اینها در میان تپه ها و یخرود Aare قرار گرفته اند.

یک دهکده آلپی با کلبه های ساخته شده از چوب

منطقه ونگن (Wengen) نمونه ای کامل از یک دهکده آلپی است که کلبه های چوبی سنتی در شیب های دره لوتربرونن قرار گرفته اند. در این دهکده هیچ خودرویی وجود ندارد و با انواع و اقسام هتل هایی که در آن وجود دارد، تقریباً یک گردشگاه محسوب می گردد. در زمستان ارتفاعات بالا و منظره ها دل انگیز آن، جمعیت اسکی بازان را به خود جذب می نماید و در این وقت سال آنقدر اسکی باز به این دهکده می آید که جمعیتش ده برابر می گردد. به این ترتیب این منطقه را می توان یکی از پرازدحام ترین منطقه ها گردشگری جهان به شمار آورد.

طبیعتی که شما را یاد بهشت می اندازد

دریاچه یخ زده و برک اوسکینِن (Lake Oeschinen) از یخ های آب شده کوه های اطراف تغذیه می نماید. منطقه ای زیبا و آرام که طبیعت دوستان می توانند در آن شنا کنند، کوه نوردی کنند و قایق رانی کنند و انواع سرگرمی هایی که با طبیعت آمیخته است را در آن تجربه کنند.

محیط اطراف این دریاچه هم به خاطر گیاهان و حیوانات - ارکیده، کوشاد، گل یخ و گوسفندان و گاوهای در حال چرا، معروف است. طبیعت بکر این منطقه مردمانی را که به تازگی به آن قدم می گذارند بدون شک به یاد تعاریف و توصیف هایی می انداز که از بهشت می گردد.

اینترلاکن (Interlaken)شهری بین دو دریاچه آلپی

خود این شهر جایی در فهرست ما ندارد، ولی محیط پیرامون آن بسیار زیباست و ارزش بازدید را دارد. اینترلاکن در کوهپایه های زیباترین کوه های رشته کوه آلپ در کل سوئیس واقع شده است. منظره ها آن نفس گیر است و کوه های اطراف پر از آبشار، دریاچه های یخی و مراتع سرسبز و انبوه آلپی است.

منطقه ای با خانه های چوبی

برینز (Brienz) یک دهکده سنتی واقع در وسط کوه های سر به فلک کشیده و درست در ساحل دریاچه نیلگون برینز است. به اینترلاکن نزدیک است و برای بازدید جای خوبی است. برای تجربه کمی رمانس به برونگاس (Brunngasse) سری بزنید که زمانی عنوان زیباترین خیابان اروپا را از آن خود نموده بود. در این منطقه بیشتر خانه ها چوبی هستند و قدمت آنها به قرن هجدهم می رسد.

منبع: الی گشت

به "سفر به سوئیس؛ سرزمین اسکی و کوهستان های دلفریب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به سوئیس؛ سرزمین اسکی و کوهستان های دلفریب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید