ظریف: زورگویی و قانون شکنی پامپئو بار دیگر آمریکا را منزوی کرد

به گزارش گفتگوی افروز، در پی امتناع اعضای شورای امنیت از همراهی با آمریکا برای فعال سازی مکانسیم بازگشت اتوماتیک تحریمها علیه ایران، وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد که قانون گریزی و زورگویی وزیر خارجه آمریکا موجب انزوای دوباره این کشور در مجامع بین المللی شده است.

ظریف: زورگویی و قانون شکنی پامپئو بار دیگر آمریکا را منزوی کرد

به گزارش گروه بین الملل گفتگوی افروز، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه سه شنبه در پیامی توئیتری با اشاره به انزوای مجددد آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد، سیاست های قلدرمآبانه مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا را عامل اصلی انزوای این کشور در مجامع بین المللی خواند.

پس از آن که اعضای شورای امنیت بار دیگر تأکید کردند که درخواست آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بازگرداندن تحریم های بین المللی علیه ایران را غیرقانونی می دانند، وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توئیتری اعلام نمود: مایک پامپئو با سیاست های قلدرمآبانه و غیرقانونی خود بار دیگر آمریکا را منزوی کرد. در حالی که آمریکا از برگزاری نشست روز آدینه شورای امنیت برای آنالیز اخطاریه غیرقانونی اش جلوگیری نموده بود، اعضای شورا در نشست امروز که درباره خاورمیانه بود، کوشش آمریکا [برای بازگرداندن تحریم ها علیه ایران] را باطل و بی اثر خوانده و از پذیرش آن امتناع کردند.

ظریف در ادامه توئیت خود نوشت: زمان آن رسیده که دونالد ترامپ از گوش دادن به حرف این زورگویان تازه کار دست بردارد.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ظریف: زورگویی و قانون شکنی پامپئو بار دیگر آمریکا را منزوی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: زورگویی و قانون شکنی پامپئو بار دیگر آمریکا را منزوی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید