وسایل مورد نیاز برای دکوراسیون دفتر کار کوچک
به گزارش گفتگوی افروز، راه اندازی یک کسب و کار تازه می تواند بسیار هیجان انگیز و در عین حال پر از استرس و اضطراب باشد. اگر بتوانید زمان و هزینه های خود را به درستی مدیریت کنید قطعا کار برایتان ساده تر خواهد شد. یکی از بخش هایی که در برنامه ریزی هزینه های خود باید در نظر بگیرید، دکوراسیون دفتر کار و مبلمان و وسایل مورد نیاز آن است. تمام افراد برای بهره وری بالا به محل کاری که با وسایل مناسب تجهیز شده است نیاز دارند. این موضوع به ویژه در دکوراسیون دفتر کار کوچک اهمیت ویژه ای می یابد. در مطلب امروز به بررسی انواع مبلمان و وسایل مورد نیاز و مناسب برای دفاتر کار کوچک می پردازیم. تا خاتمه این مطلب با ما همراه باشید.
انتخاب هوشمندانه مبلمان
اولین موردی که در طراحی دکوراسیون دفتر کار کوچک خود باید در نظر بگیرید، انتخاب درست وسایل و مبلمان است. شما باید وسایل را با توجه به ابعاد فضا خریداری نمایید. به کار بردن مبلمان بسیار بزرگ یا بسیار کوچک مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. لوازم بزرگ احتمالا باعث خواهند شد که نتوانید به راحتی در فضا حرکت کنید. وسایل کوچک نیز باعث خالی به نظر رسیدن فضا خواهند شد. بنابراین همواره به متناسب بودن مقدار های وسایل دقت داشته باشید.
انواع مبلمان مورد نیاز در دکوراسیون دفتر کار کوچک
میز
پس از تعیین شدن ابعاد فضا، زمان خرید وسایل اصلی یعنی میز و جایگاه می رسد. برای خرید میز کار علاوه بر متناسب بودن ابعاد، باید چند مورد دیگر را نیز مد نظر قرار دهید. مهم ترین مورد نوع میز است که بر اساس نوع استفاده شما تعیین می شود. به عنوان مثال اگر بیشتر کارهای خود را با لپ تاپ انجام می دهید خرید یک میز لپ تاپ دیواری یا تاشو می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اما اگر علاوه بر لپ تاپ یا کامپیوتر به محلی برای قرار دادن کاغذها و لوازم دیگر نیز نیاز دارید، یک میز تحریر یا میز کامپیوتر با سطح کار بیشتر انتخاب بهتری خواهد بود.
جایگاه
حتما می دانید که نشستن طولانی مدت بر روی یک جایگاه نامناسب فشار زیادی بر بدن شما وارد خواهد کرد و می تواند منجر به آسیب دیدن ستون فقرات و گردن شما شود. به همین علت در طراحی دکوراسیون دفتر کار باید خرید یک جایگاه ارگونومیک و استاندارد را نیز در نظر بگیرید. این جایگاه ها امکان تنظیم ارتفاع و پشتی را به شما می دهند و ساعات کار را برای شما راحت تر خواهند کرد.
کتابخانه و شلف
از وسایل دیگری که در دفاتر کار مورد نیاز هستند، می توان به مبلمان مخصوص ذخیره سازی مدارک و پوشه ها اشاره کرد. کتابخانه ها یکی از این وسایل هستند که در انواع و مقدار های گوناگون عرضه می شوند. همچنین شلف های دیواری نیز گزینه مناسبی برای دکوراسیون دفتر کار کوچک هستند که امکان منظم نگه داشتن لوازم کار را به شما می دهند. اگر میز کار شما کشو یا قفسه نداشته باشد، وجود مبلمان مناسب برای ذخیره سازی اهمیتی دو چندان خواهد یافت.
باکس زیر مانیتور
یکی دیگر از وسایل کاربردی در دفاتر کار، استندها یا باکس های زیر مانیتور هستند. این باکس ها، مانیتور را در ارتفاع مناسب چشم ها قرار می دهند. برخی از استندهای زیر مانیتور فضایی برای قرار دادن برخی وسایل از جمله فلش مموری یا شارژر نیز دارند که به مرتب ماندن میز کار شما کمک می کنند.
لوازم دکوراتیو و تزئینی
پس از خرید مبلمان اصلی دکوراسیون دفتر کار که شامل میز، جایگاه و وسایل ذخیره سازی هستند، می توانید تعدادی لوازم دکوراتیو نیز به دفتر کار خود بیفزایید. مزیت به کار بردن وسایل تزئینی، ایجاد تنوع در دکوراسیون و جلوگیری از یکنواخت شدن محل کار است. برخی از وسایل دکوراتیو می توانند کاربردی هم باشند. به عنوان مثال یک چراغ مطالعه مدرن یا یک ساعت با طراحی منحصر به فرد نمونه هایی از لوازم دکوراتیو قابل استفاده در فضای کار هستند. همچنین می توانید تعدادی تابلوی نقاشی را بر روی دیوارهای محل کار خود نصب کنید. جملات انگیزشی نیز می توانند اشتیاق شما را افزایش دهند و به تمرکز بیشتر شما بر پروژه هایتان کمک کنند.
چیدمان صحیح در دکوراسیون دفتر کار کوچک
پس از انتخاب و خرید لوازم و مبلمان با توجه به ابعاد اتاق، نوبت به چیدمان آن ها می رسد. در زمان چیدمان وسایل فاصله مناسب برای رفت و آمد را در نظر بگیرید. همچنین به جهت تابش نور در محل قرار گرفتن میزها و جایگاه ها توجه داشته باشید. بهتر است که نور از سمت چپ یا راست به میز کار بتابد. به این ترتیب از تابش مستقیم به چشم ها یا صفحه لپ تاپ جلوگیری خواهد شد.
تفاوتی ندارد که به صورت پاره وقت یا تمام وقت کار می کنید، حتی فرقی نمی کند که از خانه کار می کنید یا هر روز به محل کار خود می روید، در هر صورت به یک محیط کار مناسب با وسایل کاربردی نیاز خواهید داشت. دکوراسیون محل کار باید انگیزه و اشتیاق شما را تقویت کند و بهره وری شما را بالاتر ببرد. برای رسیدن به این هدف، خرید مبلمان مناسب و کارآمد یکی از بایدها است. با یک خرید آگاهانه حتی در دکوراسیون دفتر کار کوچک نیز می توانید تمام نیازهای شغلی خود و سایر کارکنان را در نظر بگیرید. لازمه این کار آشنایی با انواع مبلمان و چیدمان صحیح آن ها است که در این مطلب به آن پرداختیم. شما هم با استفاده از موارد گفته شده، می توانید دکوراسیون دفتر کار خود را به بهترین شکل طراحی کنید.
منبع: اتاق