8 نکته کلیدی برای خرید لوازم جانبی الکترونیکی دسته دوم

به گزارش گفتگوی افروز، دنیای وسایل الکترونیکی دنیای بزرگ و پر از محصولات متنوع است و شما اغلب برای یک دستگاه باید لوازم جانبی الکترونیکی دسته دوم یا نو هم خریداری کنید. انواع کابل ها، گجت ها و اکسسوری های جانبی که به عملکرد بهتر دستگاه یاری می نمایند و یا برای آن کارکرد جدیدی تعریف می نمایند.

8 نکته کلیدی برای خرید لوازم جانبی الکترونیکی دسته دوم

برای همین حالا اگر به هر فروشگاه آنلاین سر بزنید در کنار وسیله ای مثل موبایل که یک محصول اصلی به شمار می آید، با منوی متنوع لوازم جانبی اش روبرو می شوید که می توان شامل کابل شارژر، آداپتور شارژ، هدفون، هندزفری، انواع محافظ ها، انواع کابل های اتصال و …باشند.

در بازار امروز ایران قیمت لوازم جانبی الکترونیکی متاثر از قیمت کالاهای اساسی و به شدت بالاست. برای همین بسیاری علاقه مند هستند موبایل یا لپ تاپ شان را به عنوان کالای دسته اول بخرند و تا جایی که می گردد، وسایل جانبی الکترونیکی دسته دوم تهیه نمایند تا به این ترتیب در هزینه های خودشان یک تعادل ایجاد نمایند.

اما خرید لوازم جانبی الکترونیکی دسته دوم ملاحظاتی دارد که باید حتما آن ها را در نظر بگیرید. در این مقاله ما سعی داریم نکاتی را با شما در میان بگذاریم که به یاری آنها بتوانید لوازم جانبی الکترونیکی دسته دوم را با اطمینان و دقت نظر بیشتری خریداری کنید.

موارد مهم در خرید لوازم جانبی الکترونیکی دسته دوم چیست؟

ملاحظاتی که برای خرید لوازم الکترونیکی جانبی دسته دوم وجود همان ملاحظاتی است که شما برای خرید هر وسیله الکترونیکی باید در نظر داشته باشید. از آنجایی که پول قابل توجهی را باید برای خرید این وسایل پرداخت کنید، ضروری است در خرید آن ها دقت زیادی هم داشته باشید.

چرا که شما با ایده صرفه جویی مالی پا در این راستا گذاشته اید و اگر به هر علتی وسیله مورد نظر شما سالم از کار درنیاید ضرر دو چندانی نموده اید. ب رای همین در خرید وسایل جانبی الکترونیکی دسته دوم به نکات زیر توجه کنید. با لحاظ کردن این ویژگی ها شما می توانید مطمئن شوید که با تقریب خوبی وسایل جانبی الکترونیکی دسته دوم مناسبی را می خرید.

  • از برندهای معتبر خرید کنید.
  • مقایسه قیمتی کالای نو و دسته دوم را در نظر داشته باشید.
  • از کارشناس مورد اعتماد یاری بگیرید.
  • محصول با جعبه بخری.د
  • در فرایند خرید محصول شرط آزمایش محصول را قید کنید.
  • روش های تشخیص محصول اصل از تقلبی را یاد بگیرید.
  • محصول را به دقت آنالیز کنید.

برند لوازم جانبی الکترونیکی دسته دوم چقدر مهم است؟

مهم ترین چیز در خرید یک وسیله نو یا دسته دوم توجه به برند سازنده آن است. برندها همواره کوشش می نمایند تا کیفیت مناسبی ارائه دهند و وفاداری مشتری را جلب نمایند. بعلاوه اگر برندی ایراد یا اشکالی داشته باشد، اغلب در میان کامنت های و ریویوهای مشتری های قبلی، ایراد کارشان معین می گردد.

به این ترتیب یک نقشه راه برای شما در راستا انتخاب برند محصولی که می خواهید خریداری کنید، ساخته می گردد. توجه به اینکه بعضی برندها طول عمر بیشتری دارند، احتمالا به شما یاری می نماید تا در انتخاب تان دقت بیشتری داشته باشید.

قیمت وسایل جانبی الکترونیکی دسته دوم را محاسبه کنید

در هنگام خرید وسایل جانبی الکترونیکی دسته دوم همواره باید نیم نگاهی به قیمت کالای اصلی هم داشته باشید. این مسئله دو چیز را برای شما معین می نماید.

  • نخست اینکه با دانستن قیمت کالای نو می فهمید که فروشنده تا چه اندازه قیمت واقعی و منصفانه ای شما پیشنهاد داده است.
  • دیگر اینکه با یک مقایسه سریع پیش خودتان هزینه فایده می کنید که خرید کالای دسته دوم به صرفه تر است یا نو.

از هدایت های یک دوست معتمد استفاده کنید

اگر خودتان مهارتی در زمینه کالای موردنظرتان ندارید، سعی کنید حتما از هدایت های یک کارشناس مورد اعتماد استفاده کنید. از آنجایی که دنیای کالاهای الکترونیکی دنیای پرتحولی است و روز به روز تکنولوژی های جدیدتری به بازار می آید، آگاهی از کیفیت محصول و کارکردن همه کارنمودهای آن می تواند جلوی خسارت احتمالی شما را بگیرد.

برای همین اگر در میان دوستان خود کسی را دارید که از این وسایل سر در می آورد و یا اینکه به کارشناس خبره ای در این زمینه دسترسی دارید، سعی کنید از یاری ها و هدایت های آنها در خرید وسایل یاری بگیرید.

وسایل جانبی الکترونیکی دسته دوم را با جعبه خریداری کنید

حتی اگر یک کالای دسته دوم می خرید حتما دقت کنید که جعبه داشته باشد. مهم ترین علت این دقت نظر این است که مطمئن می شوید کالای دزدی نمی خرید. علاوه بر این می توانید به یاری اطلاعات روی جعبه و مطابقت آن با اطلاعات روی کالا از اصل بودن آن هم مطمئن شوید.

لوازم جانبی الکترونیکی دسته دوم را آزمایش کنید

آزمایش کردن لوازم جانبی الکترونیکی دسته دوم در زمان خرید، مسئله به شدت مهمی است.

  • حتما همه قسمت های کالا را آنالیز کنید و همه دکمه ها را چک کنید.
  • اگر دستگاه با وصل شدن به یک منبع تغذیه داغ شد، از خرید آن صرف نظر کنید؛ چون حتی اگر اطلاعات فنی هم نداشته باشید، این مسئله به خودی خود به معنی یک ایراد بزرگ است.
  • بعضی وسایل را شاید نتوانید در لحظه خرید تست کنید. بعلاوه بعضی وسایل هم ممکن است در همان لحظه سالم باشند ولی وقتی به خانه می آورید، از کار افتاده باشد و برای همین بهتر است در هنگام خرید یک شرط زمانی برای تست و آزمایش دستگاه معین کنید تا از کار کردن آن در طولانی مدت مطمئن شوید.
  • هنر مذاکره کردن را بلد باشید و فروشنده را راضی کنید تا با شرایط شما برای آزمایش کردن کنار بیایید. چرا که هر فروشنده ای پس از دریافت تمامی مبلغ اغلب تعهدی در برابر کالا ندارد و مسئولیت هایش را بر عهده نمی گیرد.
  • اگر فروشنده در خصوص سلامت لوازم جانبی الکترونیکی دسته دوم و آزمایش آن شک و تردید نداشته باشد، آنگاه شما یک کپی از کارت شناسایی خود تهیه و پای آن کالا را رسید کنید. این کار به فروشنده نشان می دهد که شما در دسترس و قابل اعتماد هستید و می توانید از این طریق اعتماد او را جلب کنید. این حسن معاشرت باعث می گردد که زمان کافی برای تست محصول و کالا را در اختیار شما بگذارد.

برای تماشا آگهی های لوازم الکترونیکی دست دوم در گفتگوی افروز کلیک کنید

وسایل جانبی الکترونیکی دسته دوم اصل یا تقلبی؟

قبل از خرید لوازم جانبی الکترونیکی دسته دوم کمی جست وجو کنید و ببینید که کاربرانی در باره تکنیک های تشخیص اصل از تقلبی در محصول مورد نظر شما ترفندی را آموزش داده اند؟ ببینید که با چه تکنیک هایی می توانید یک کالای اصل را از تقلبی تشخیص دهید. این دقت نظرها یاری می نماید تا ضریب خطای شما پایین بیایید. به هر حال بازار بزرگ وسایل جانبی الکترونیکی دسته دوم، این فرصت را ایجاد می نماید تا کالاهای فیک زیادی در بازار موجود شوند و به جای کالای اصل فروخته شوند.

لوازم را به دقت آنالیز کنید

با فروشنده قرار بگذارید تا کالا را به خوبی آنالیز کنید. توجه کنید که محل قرار هم می تواند یکی از ملاک های شما برای اطمینان به فروشنده باشد.

پس از قرار کوشش کنید تا لوازم جانبی الکترونیکی دسته دوم را به درستی آنالیز کنید. طمئن شوید که اثری از ضربه خوردگی روی دستگاه مشاهده نمی کنید، سپس دستگاه را خاموش و روشن کنید و اتصالات را آنالیز کنید یا کمی با آن کار کنید. اگر ردی از تعمیرات روی وسیله مورد نظر دیدید، بپرسید که تعمیرات در کجا صورت گرفته. آیا تعمیرگاه معتبری بوده یا خیر.

سخن پایانی

هر وسیله الکترونیکی یک طول عمر معین دارد. شما با خرید وسایل جانبی الکترونیکی دسته دوم می دانید که کمتر از یک وسیله نو قرار است از آن استفاده کنید. همین محدودیت شما را مجبور می نماید که کالای مناسب تری خریداری کنید. برای همین باید کوشش کنید تا برترین و سالم ترین کالایی که به در دسترس هست را خریداری کنید.

آگهی های لوازم جانبی الکترونیکی را در گفتگوی افروز ببینید
منبع: بلاگ دیوار

به "8 نکته کلیدی برای خرید لوازم جانبی الکترونیکی دسته دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 نکته کلیدی برای خرید لوازم جانبی الکترونیکی دسته دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید