7000 امضا برای تغییر قانون به نفع استقلال

به گزارش گفتگوی افروز، طرفداران استقلال هنوز به صورت رسمی با سرمربی فصل آینده این باشگاه آشنا نشده اند. دیروز خبر هایی درباره نشستن مجید نامجومطلق روی نیمکت سرمربیگری این باشگاه در لیگ قهرمانان آسیا منتشر شد، اما همچنان تعیین نیست سرمربی این باشگاه در فصل آینده چه کسی خواهد بود.

7000 امضا برای تغییر قانون به نفع استقلال

مسئولان باشگاه استقلال به دنبال بازگرداندن آندره آ استراماچونی سرمربی سابق این تیم هستند. اما بازگرداندن این مربی ایتالیایی حتی در صورت به توافق رسیدن با این مربی با یک مشکل عظیم داخلی روبرو است، قانونی که چندی پیش به تصویب رسیده و به باشگاه ها اجازه استخدام مربی و بازیکن خارجی را نمی دهد.

حالا طرفداران استقلال با راه اندازی یک کارزار اینترنتی که تا دیروز نزدیک به هفت هزار نفر آن را امضا نموده اند به این قانون معترض شده اند. آن ها در این کارزار قانون جدید را عجیب و غریب دانسته اند که به بهانه جلوگیری از زیان اقتصادی حضور مربی و بازیکن خارجی را ممنوع اعلام نموده است. آن ها در ادامه خطاب به مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان نوشته اند که طرفداران استقلال با ثبت امضای الکترونیک اعتراض خود را اعلام می نمایند و در ادامه تهدید نموده اند این ماجرا را به وسیله ارتباطات مختلف با نهاد های ورزشی جهان در میان خواهند گذاشت.

بهانه وزارت ورزش برای جلوگیری از استخدام مربی خارجی در تیم های ورزشی همین موضوع جلوگیری از زیان اقتصادی باشگاه و تیم های ملی مطرح شده است. زیان اقتصادی شدیدی که قرارداد ویلموتس به فوتبال ایران تحمیل کرد و در ادامه تعداد زیاد شاکیان خارجی از باشگاه های فوتبال باعث تصویب چنین قانونی شده است. اما این قانون در مواردی که باشگاه با بازیکن یا مربی خارجی از قبل قرارداد داشته باشد استثنا هایی در نظر گرفته است.

در واقع باشگاه ها می توانند با بازیکن ها و مربیان خارجی که در فصل گذشته با آن ها قرارداد داشته اند، دوباره قرارداد ببندند. باشگاه استقلال در کوشش است از همین استثنا برای استخدام دوباره استراماچونی استفاده کند. مسئولان استقلال معتقدند به دلیل اینکه پیش تر استراماچونی با این باشگاه تا خاتمه فصل قرارداد داشته، این باشگاه می تواند قرارداد استراماچونی را برای فصل آینده تمدید کند. این، اما و اگری است که نتیجه آن هنوز تعیین نیست. مسئولان سازمان لیگ گفته اند با این نظر باشگاه استقلال مخالف اند و آن ها نمی توانند استراماچونی را به تیم بازگردانند، چون پیش تر قرارداد این مربی را فسخ نموده اند.

از طرفی مسئولان استقلال می گویند با استخدام دوباره استراماچونی از پرداخت جریمه سنگین قرارداد فصل پیش او فرار می نمایند و امیدوارند همین موضوع باعث کوتاه آمدن سازمان لیگ و وزارت ورزش گردد. این شرایط طرفداران استقلال را به شدت نگران نموده است. استراماچونی با اینکه مدت کوتاهی سرمربی استقلال بود، اما به شدت بین طرفداران این تیم محبوب است. بازی های باکیفیت استقلال در زمان حضور این مربی ایتالیایی طرفداران را امیدوار نموده که با بازگشت او به این تیم احتمال قهرمانی استقلال در فصل آینده بیشتر از هر زمان دیگری می گردد.

با این اوضاع طرفداران استقلال تصمیم گرفته اند پیش از اینکه منتظر تصمیم سازمان لیگ شوند، خودشان دست به کار شوند و با راه اندازی این کارزار ابزار فشاری بر سازمان لیگ و وزارت ورزش ایجاد نمایند. فشاری که تعیین نیست آیا این قانون را به نفع آن ها تغییر خواهد داد یا نه؟

منبع: فرارو

به "7000 امضا برای تغییر قانون به نفع استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7000 امضا برای تغییر قانون به نفع استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید