آیا خوابیدن در کف زمین فرودگاه بی ادبانه است؟

به گزارش گفتگوی افروز، خوابیدن در فرودگاه

چند وقت پیش بود که مسئولان فرودگاه استانستد لندن خوابیدن در ترمینال ها را برای مسافران ممنوع کردند، در هنگام شب درهای محوطه پروازهای خروجی کاملا بسته می شد و ماموران برای گشت زنی و اجرای این ممنوعیت به ترمینال ها می رفتند. واکنش ها نسبت به این اقدام متفاوت بود: برخی ها استقبال کردند برخی ها هم مخالفت! نظر شما درباره خوابیدن در فرودگاه چیست؟ در فرودگاه مسافران زیادی هستند که بر روی کف زمین یا جایگاه ها می خوابند تا زمان چک این آن ها فرا برسد. می خواهیم درباره خوابیدن در فرودگاه حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

آیا خوابیدن در کف زمین فرودگاه بی ادبانه است؟

مسئولان فرودگاه استانستد لندن چند وقت پیش خوابیدن در فرودگاه را ممنوع کردند و در شرح این رفتار اعلام کردند: ما به دلایلی مجبوریم گاهگاهی درهای ساختمان پروازهای خروجی را در هنگام شب ببندیم؛ اول به خاطر کارهای ساخت و ساز برای تغییر فرودگاه و دوم به علت نظافت فرودگاه و آماده کردن آن برای روز کاری فردا. با این ممنوعیت در واقع می خواهیم به مسافران یادآوری کنیم که در ترمینال امکاناتی برای خوابیدن وجود ندارد و آن ها دیگر نمی توانند در طول شب در کف زمین بخوابند و باید طوری برنامه ریزی نمایند که زودتر از زمانبدی چک این به فرودگاه نرسند.

در گذشته حدود 600 مسافر شب را در ترمینال می گذراندند و بعضی از آن ها همراه خود امکاناتی مثل کیسه خواب هم داشتند تا مجبور نباشند برای ماندن در هتل پول خرج نمایند. بازخوردها نشان می دهد که خود مسافران هم دوست ندارند که زود به فرودگاه برسند و با خوابیدن در کف زمین، راستا رفت و آمد دیگر مسافران و همینطور کارکنان فرودگاه را سد نمایند. ما دوست نداریم مردم بر روی زمین بخوابند و یا با تجهیزات خواب به فرودگاه بیایند. راه های زیادی مثل اقامت در هتل ها و هاستل ها برای اجتناب از این رفتار وجود دارد. البته خوابیدن نشسته بر روی جایگاه مسئله ای نیست و در مواقعی مثل تاخیر یا کنسل شدن پرواز که مسافران در فرودگاه گیر می افتند کسانی که به وسیله ایرلاین خود در هتل اسکان داده نمی شوند از این ممنوعیت استثناء هستند.

حرف های این مقام مسئول فرودگاه به نظر منطقی می آید، این طور نیست؟ اما همه این طور فکر نمی نمایند و خیلی ها این قانون را خودخواهانه و مضحک می دانند.

خوابیدن در فرودگاه چقدر متداول است؟

هر کسی که زمان زیادی را در فرودگاه گذرانده باشد می داند که خوابیدن در فرودگاه اقدامی کاملا رایج و متداول است مخصوصا در فرودگاه های بین المللی بزرگ تر که همواره در آن ها عده ای از مسافران را می بینید که بر روی زمین خوابیده اند. حتی وبسایتی محبوب درباره خوابیدن در فرودگاه هم وجود دارد که بر اساس نظرات مسافران گزارشات خوبی را در خصوص ترمینال های سراسر جهان جمع آوری می نماید. در صفحه خوشامدگویی این وبسایت این طور آمده: خوابیدن در فرودگاه امروز دیگر فقط مخصوص یک کوله گرد جوان نیست. این روزها دیگر پروازهای صبح زود، توقف های طولانی مدت، کنسلی پرواز، بارش برف، فوران آتشفشان و … دلایل خوبی را برای خوابیدن در فرودگاه ایجاد نموده اند.

در قسمت معرفی فرودگاه هیترو لندن این طور آمده: در ترمینال 2 جایگاه های زیادی برای استراحت وجود دارد که البته در راستا رفت و آمد قرار دارند و چراغ ها هم در تمام مدت شب روشن است. در ترمینال 3 نگهبان ها مسافران را برای گذراندن شب به محل تعیینی می برد.

و اما قسمت معرفی فرودگاه دبی: ترمینال جایگاه های زیادی برای دراز کشیدن دارد که طراحی آن ها طوری است که اجازه می دهد بچه ها و کسانی که قد کوتاه تری دارند بر روی دو جایگاه دراز بکشند.

آیا کارکنان فرودگاه، مخالف خوابیدن مسافران در ترمینال هستند؟

جواب این سوال بستگی زیادی به فرودگاه دارد مثلا موضع فرودگاه استانستد لندن در این مورد کاملا تعیین است. در واقع بعضی از مسئولان فرودگاه ها کاملا موافق ایده خوابیدن در فرودگاه ها نیستند. با اینکه در بسیاری از فرودگاه ها کسی در هنگام شب شما را از محل بیرون نمی نماید اما احتمالا با سوالاتی مثل چرا اینجا خوابیدی؟، چرا مثل یک آدم نرمال به هتل نمی روی؟ روبرو می شوید و بعضی از نگهبان ها هم حتی از شما مدرکی می خواهند تا ثابت کند که فردا پرواز دارید.

اما بعضی از فرودگاه ها هم موضعی کاملا متفاوت دارند و حتی به مسافران یاری می نمایند تا هر چه زودتر جای مناسبی را برای خوابیدن پیدا نمایند. سال گذشته که بارش برف تعدادی از مسافران فرودگاه آمستردام را سرگردان نموده بود مسئولان خیلی زود تختخواب های مسافرتی برای مسافران آماده کردند تا بتوانند تا زمان پرواز استراحت نمایند.

نظر مردم درباره خوابیدن در فرودگاه چیست؟

مردم نظرات مختلفی دارند؛ برای بسیاری از مردم خوابیدن مسافران در کف زمین فرودگاه ها اصلا آزاردهنده نیست البته تا زمانی که آن ها راستا رفت و آمد مسافران دیگر را سد ننمایند! کسانی هم که بر روی جایگاه ها می خوابند تا زمانی که جا برای دیگر مسافران باشد مسئله ای ایجاد نمی نمایند. اما یک کارشناس رفتارهای اجتماعی با این نظر موافق نیست: من زمان زیادی را در فرودگاه ها گذرانده ام و در مواقعی با اینکه خیلی خسته بودم اما هرگز نتوانستم خودم را راضی کنم که بر روی زمین بخوابم. خوابیدن بر روی جایگاه های فرودگاه هم یک رفتار ضد اجتماعی است چون مطمئنا در فرودگاه کسان دیگری هم هستند که در پی جایی برای نشستن و استراحت می گردند

این کارشناس در ادامه می گوید: با این حال اینکه نگهبان هایی مانع خوابیدن مسافران در فرودگاه شوند هم رفتار درستی نیست می توان محترمانه از مسافران خواست که در راستا رفت و آمد دیگران بر روی زمین نخوابند.

منبع: telegraph.co.uk

منبع: الی گشت

به "آیا خوابیدن در کف زمین فرودگاه بی ادبانه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا خوابیدن در کف زمین فرودگاه بی ادبانه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید