امکانات جالب فرودگاه ها در سراسر جهان

به گزارش گفتگوی افروز، شاید تصور ما از فرودگاه فقط جایی باشد که در آن مسافران چمدان به دست این سو و آن سو می فرایند تا کارت پرواز بگیرند، مسافرانی که از فرط خستگی روی جایگاه های شان خوابیده اند تا زمان پروازشان برسد و کسانی که با دسته گل منتظر آمدن هستند و کسانی که اشک های خداحافظی می ریزند. اما علی رغم این تصورات، در بسیاری از فرودگاه های جهان امکانات ویژه ای وجود دارد که می تواند آن را تبدیل به یک مرکز تفریح کند که قبل از پرواز حسابی حال مسافران را خوب کند.

امکانات جالب فرودگاه ها در سراسر جهان

استودیوی ضبط صدا

هر چند این امکان بیشتر برای کسانی مناسب است که آهنگساز هستند، صدای خوبی دارند یا در نوازندگی و صدا سررشته ای دارند تا در مدت انتظار بتوانند به کارهایشان برسند اما برای کسانی هم که دوست دارند با آن هدفون ها و در آن فضا عکسی داشته باشند و یک بار ضبط صدا را در فضایی حرفه ای تجربه نمایند، امکان خوبی است.

این استودیوی حرفه ای ضبط صدا را شرکت هواپیمایی ویرجین آتلانتیک در فرودگاه هیترو لندن ایجاد نموده است. گفته می گردد که ریچارد برانسون مالک خط هواپیمایی ویرجین آتلانتیک کارش را با یک فروشگاه محصولات موسیقی شروع نموده؛ بنابراین تعجبی ندارد که خط هوایی آن، چنین امکاناتی در اختیار مسافران قرار دهد.

اتاق استراحت

این اتاق ها شاید یکی ازمناسب ترین امکاناتی باشد که می توان در فرودگاه ها دید. خستگی ناشی از پروازهای طولانی، به ویژه برای کسانی که توقف های طولانی دارند، می تواند خیلی آزاردهنده باشد. اما این اتاق ها این امکان را به مسافران می دهند که با پرداخت هزینه در طول توقف و قبل از پرواز بعدی چرتی بزنند و خودشان را برای ادامه سفر آماده نمایند.

اتاق های استراحت در فرودگاه بین المللی دبی، فرودگاه هیترو لندن، مونیخ، توکیو و آمستردام وجود دارند.

حالا که صحبت از فرودگاه ها شده است، بد نیست با فرودگاه بین المللی تبریز آشنا شوید.

اتاق یوگا

در فرودگاه بین المللی سان فرانسیسکو اتاق یوگایی وجود دارد که مسافران می توانند قبل از پرواز ریلکس نمایند. این اتاق به مسافرانی که دچار استرس سفر و قبل از پرواز هستند بسیار یاری می نماید.

محلی برای قدم زدن حیوانات خانگی

اگر از ما بپرسند که دوست دارید فرودگاه شهرتان چه امکاناتی داشته باشد، شاید آخرین گزینه ای که به فکر مان برسد همین باشد: یعنی جایی برای گردش حیوانات خانگی. اما اغلب فرودگاه های آمریکا محلی دارند که مسافران می توانند قبل یا بعد از سوار شدن به هواپیما که حیواتان خانگی شان مجبور هستند در محل خاصی نگهداری شوند آن ها را به یک پیاده روی ببرند و حال شان را خوب نمایند.

حال خوب شما هم بعد از سفر بسیار مهم است. به همین دلیل بهتر است پنج نکته برای سرحال برگشتن از سفر را مرور کنید.

موسیقی زنده

فرودگاه بین المللی نشویل از سال 1988 تا به امروز مسافران را با موسیقی زنده بدرقه نموده و خوشامد گفته است. شش محل اجرای مختلف برای موسیقی زنده در سراسر فرودگاه در نظر گرفته شده و سالانه 700 نفر در این فرودگاه موسیقی زنده اجرا می نمایند.

موج سواری

فرودگاه مونیخ در تابستان هر سال استخر موج سواری برپا می نماید که استقبال زیادی هم از آن می گردد. در این استخر مردم هم می توانند موج سواری نمایند و هم آن را آموزش ببینند. هر ساله حدود 4000 نفر از این امکانات فرودگاه استفاده می نمایند.

باغ گل

در بخش های مختلفی از فرودگاه چانگی سنگاپور باغ گل آفتابگردان، باغ ارکیده و باغ کاکتوس وجود دارد تا مسافران را از فضای خسته نماینده و بسته فرودگاه دور کند و آن ها را برای نشستن در پروازهای طولانی آماده سازد. اگر مسیرتان به این فرودگاه خورد، از قلم نیاندازید که در باغ گل آفتابگردان آن قبل از ترک فرودگاه عکس های یادگاری بگیرید، نفسی تازه کنید و خودتان را برای پرواز آماده کنید.

پیست اسکی یخ

فرودگاه اینچئون کره جنوبی پیست اسکی مصنوعی در فرودگاه تعبیه نموده است. 150 نفر می توانند به صورت همزمان در این پیست اسکی نمایند.

آکواریوم

در فرودگاه بین المللی ونکوور آکواریوم بسیار بزرگ و زیبایی وجود دارد که می توانید انواع موجودات آبزی و ماهی های رنگارنگ را در آن ببینید. اگر بچه ها تان در این سفر همراهتان هستند و در فرودگاه بی قراری می نمایند، این آکواریوم می تواند آن ها را حسابی سرگرم کند.

اسپا

به نظر می رسد که این امکان فرودگاه هم مانند آن اتاق استراحت خیلی خوشایند مسافران باشد. این اسپا در فرودگاه هلسینکی فنلاند، امکاناتی مثل سونا، حمام بخار، استخر آب معدنی و دوش های اختصاصی در اختیار مسافران قرار می دهد.

سینمای روباز

مسافران فرودگاه بین المللی پورتلند می توانند در طول توقف های طولانی در سینمای کوچک این فرودگاه فیلم رایگان ببینید. در این سینما اغلب فیلم های برجسته و معروف هر دوره پخش می گردد. ناگفته نماند که مسافران در فرودگاه ها چانگی سنگاپور، فرودگاه بین المللی هنگ کنگ و اینچئون کره جنوبی هم می توانند فیلم ببینند.

زمین گلف

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ زمین گلف بسیار مجهزی دارد که کادر فرودگاه و مشتریان ویژه شرکت های هواپیمایی می توانند از آن استفاده نمایند. دیگر افراد علاقمند به گلف هم با رزرو قبلی می توانند در این زمین گلف بازی نمایند.

امکانات ویژه فرودگاه ها انتظار را آسان می نماید

همانطور که خواندید، بعضی از فرودگاه ها در سراسر دنیا امکانات و خدماتی دارند که شاید کمی عجیب و حتی بی ربط به نظر بیایند، اما ایده اصلی پشت این امکانات، ایجاد تفریح و آسایش برای مسافران است؛ به نوعی که مسافران هم بتوانند خستگی های سفر را در نمایند و یا در زمان انتظار در فرودگاه، کمی خودشان را سرگرم نمایند.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور

به "امکانات جالب فرودگاه ها در سراسر جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکانات جالب فرودگاه ها در سراسر جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید