احتمال افزایش سهمیه بنزین آذرماه به 120 لیتر

به گزارش گفتگوی افروز، تهران (پانا) - واریز سهمیه بنزین جبرانی در صورت تایید نهایی، با سهمیه بنزین آذرماه واریز می گردد، یعنی در صورت تخصیص سهمیه بنزین جبرانی، یکم آذرماه سهمیه بنزین 60 لیتر نخواهد بود و اندازه آن افزایش پیدا می نماید.

احتمال افزایش سهمیه بنزین آذرماه به 120 لیتر

به گزارش تجارت نیوز، اختلال در سامانه هوشمند سوخت، همچنان ادامه دارد و بسیاری از مردم در دو روز گذشته مجبور شده اند به جای استفاده از بنزین سهمیه ای، بنزین آزاد بزنند. اما حالا وزیر نفت گفته سهمیه بنزین جبرانی برای مردم در نظر گرفته اند تا مسائل این مدت رفع گردد. مقدار سهمیه بنزین چقدر است و کی واریز می گردد؟

به نظر می رسد پیشنهاد تخصیص سهمیه بنزین جبرانی از طرف رئیس جمهوری بوده است. ابراهیم رئیسی سرزده به یکی از صندلی های سوخت در تهران رفت تا شرایط را آنالیز کند.

بعد از این بازدید، رئیسی با وزیر نفت هم دیداری داشت. پس از آن بود که جواد اوجی اعلام نمود با هماهنگی رئیس جمهوری، سهمیه بنزین ویژه ای به منظور جبران این مدت برای مردم در نظر گرفته می گردد.

پیگیری ها نشان می دهد واریز سهمیه بنزین جبرانی در صورت تایید نهایی، با سهمیه بنزین آذر ماه واریز می گردد. یعنی در صورت تخصیص سهمیه بنزین جبرانی، یکم آذر ماه سهمیه بنزین 60 لیتر نخواهد بود و مقدار آن افزایش پیدا می نماید.

اما گفته می گردد احتمال واریز این سهمیه در آبان ماه ممکن نیست و دشواری هایی دارد که احتمالا با توجه به مسائل سامانه سوخت، دولت ترجیح می دهد واریز این سهمیه را به ماه بعد موکول کند.

اما مقدار سهمیه بنزین جبرانی چقدر است؟ هنوز تخصیص این یومیه تصویب نشده و مقدار آن تعیین نیست.

سهمیه بنزین ماهانه خودروهای سواری 60 لیتر در ماه است. پیش از شیوع کرونا، دولت هر سال برای تعطیلات نوروز 60 لیتر سهمیه مازاد اعلام می کرد. حالا به نظر می رسد که سهمیه جبرانی بنزین دولت باید در همین حدود باشد.

با توجه به اینکه گفته می گردد سهمیه جبرانی بنزین احتمالا اول آذر ماه واریز می گردد، پس احتمالا سهمیه بنزین آذر ماه باید بیش از 60 لیتر باشد و احتمال واریز 120 لیتر بنزین برای آذر ماه وجود دارد.

آنگونه که وزیر نفت قول داده طرف یکی دو روز آینده امکان استفاده از بنزین سهمیه ای فراهم می گردد و مردم می توانند طبق روال گذشته بنزین سهمیه ای استفاده نمایند

اما فعلا تعداد صندلی هایی که دارای بنزین سهمیه ای هستند محدود است.برای مثال در تهران تنها چند پمپ بنزین، بنزین سهمیه ای دارند و بقیه صندلی ها فقط بنزین آزاد دارند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "احتمال افزایش سهمیه بنزین آذرماه به 120 لیتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال افزایش سهمیه بنزین آذرماه به 120 لیتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید