ترامپ تهدید کرد انتخابات را به دیوان عالی می کشاند

به گزارش گفتگوی افروز، رئیس جمهور آمریکا فرماندار پنسلیوانیا را به نقض قانون اساسی آمریکا متهم کرد و بار دیگر تهدید کرد موضوع انتخابات را به دیوان عالی می کشاند.

ترامپ تهدید کرد انتخابات را به دیوان عالی می کشاند

به گزارش گفتگوی افروز، ترامپ در توییتی به نقل از کن استار از وکلای باسابقه نوشت: این چیزی است که اکنون می دانیم. باید برگردیم به سطح ایالتی و این که چطور در درجه اول این موقعیت بغرنج ایجاد شد. فرماندار ولف (فرماندار پنسیلوانیا) و دادگاه عالی ایالتی آشکارا قانون اساسی را نقض کردند.

ترامپ در ادامه این نقل قول، اضافه نمود: خوشبختانه این در دیوان عالی ایالات متحده اصلاح خواهد شد. آرای بعد از روز انتخابات هم غیرقانونی هستند، دقیقاً همانطور که رئیس جمهور می گفته است. دیوان عالی در شرایط فوق العاده توانسته چند روزه رای بدهد.

او در توییتی دیگر نوشت: با حمله دموکرات های چپ افراطی به مجلس سنای جمهوری خواه اهمیت ریاست جمهوری حتی بیشتر می گردد.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر هم در ادامه تقلاهای خود برای شبهه افکنی در پیروزی احتمالی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، حزب دموکرات را به تقلب متهم کرد.

ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشته بود: من به سادگی با رأی هایی که قانونی داده شده اند، پیروز ریاست جمهوری می شوم. [اما] به هیچ شکل یا نحوی اجازه ورود ناظران انتخاباتی [جمهوری خواه] داده نشد.

وی تلویحات با بیان اینکه به دیوان عالی شکایت می نماید، اضافه نمود: به همین دلیل، آراء مأخوذه بعد از زمان انتخابات باید رأی غیرقانونی برشمرده شوند. دیوان عالی باید [در این مورد] تصمیم گیری کند.

آخرین نتایج انتخابات حاکی است جو بایدن در ایالت های کلیدی جورجیا و پنسیلوانیا هم از ترامپ پیشی گرفته است.

در حال حاضر، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات 264 رأی الکترال کسب نموده و برای رسیدن به کاخ سفید تنها به 6 رأی الکترال دیگر احتیاج دارد. در مقابل، دونالد ترامپ 214 رأی الکترال دارد و برای پیروزی باید آرای الکترال تمامی ایالت های کلیدی باقی مانده به علاوه ایالت نوادا را ببرد.

ترامپ فرایند برگزاری انتخابات را زیر سوال برده و شکایت هایی را در چند ایالت طرح نموده است. او در روز اول برگزاری انتخابات گفت که فرایند شمارش آرا باید متوقف گردد.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "ترامپ تهدید کرد انتخابات را به دیوان عالی می کشاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ تهدید کرد انتخابات را به دیوان عالی می کشاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید