جشنواره فیلم دوبی با اتاق کلید می خورد

به گزارش گفتگوی افروز به نقل از اسکرین دیلی، فیلم اتاق ساخته لنی آبراهامسون که از مدعیان اسکار است به عنوان فیلم افتتاحیه دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم دوبی انتخاب شده است. جشنواره بین المللی فیلم دوبی (DIFF) سال جاری از 9 تا 16 دسامبر برگزار می گردد و شماری از مطرح ترین فیلم های روز دنیا را به نمایش درمی آورد.

جشنواره فیلم دوبی با اتاق کلید می خورد

اتاق که با اقتباس از رمانی پیروز به همین نام نوشته اما دوناهو ساخته شده داستان مادر و فرزندی را بیان می نماید که مدت هاست در یک اتاق کوچک زندانی هستند. بری لارسون بازیگر نقش اصلی این فیلم تا به امروز نامزدی جوایز گاتهام و اسپریت را دریافت نموده است و از مدعیان اسکار 2016 نیز هست.

جشنواره بین المللی فیلم دوبی کارش را با نمایش فیلم کمبود عظیم ساخته آدام مک کی با بازی برد پیت، رایان گاسلینگ، کریستین بیل و استیو کارل تمام می نماید. این فیلم به تازگی در لس آنجلس اکران خود را آغاز نموده است.

فیلم در کانون توجه ساخته تحسین شده تام مک کارتی، حقیقت ساخته جیمز واندربیلت با بازی رابرت ردفورد و کیت بلانشت، ضربه مغزی ساخته پتیر لندزمن با بازی ویل اسمیت، بانو در ون ساخته نیکلاس هیتنر و بت ساخته هانی ابواسد از دیگر فیلم هایی هستند که در این جشنواره سینمایی به روی پرده می فرایند.

در مجموع 134 فیلم از 60 کشور دنیا راهی جشنواره فیلم دوبی می شوند که از این میان 55 فیلم برای نخستین بار در دنیا اکران می شوند.

این جشنواره سال جاری میزبان جیک جیلنهال نیز هست که با فیلم اورست در افتتاحیه جشنواره فیلم ونیز و با فیلم تخریب در افتتاحیه جشنواره فیلم تورنتو حضور داشت.

جشنواره فیلم دوبی سال جاری 4 جایزه یک عمر دستاورد نیز اهدا می نماید که شامل: کارترین دونو بازیگر فرانسوی، عزت العیالی بازیگر مصری، سامی بوآجیلا بازیگر فرانسوی-تونسی و نصرالدین شاه بازیگر هندی می گردد.

ریاست گروه داوران جشنواره فیلم دوبی سال جاری برعهده دیپا متا تهیه کننده و نویسنده است. دیگر اعضای گروه داوری را تام زابریسکی سازنده مستقل فیلم مستند، خالد النوابی بازیگر مصری، نجوم الغانم فیلمساز اماراتی و میسون پاچاچی فیلمساز عراقی تشکیل می دهند.

هانی ابواسد نیز ریاست گروه داوران برای بخش جایزه فیلمساز سال را برعهده دارد که به بهترین فیلمساز یک جایزه 100 هزار دلاری اهدا می نماید. سال پیش عبداله بوشهری این جایزه را گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جشنواره فیلم دوبی با اتاق کلید می خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره فیلم دوبی با اتاق کلید می خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید