شرط حضوری شدن دانشکده های فنی کشور تزریق دو دز واکسن است

به گزارش گفتگوی افروز، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: دانشکده های فنی تنها در صورت تزریق دو دز واکسن دانشجویان باید اقدام به آموزش های حضوری نمایند.

شرط حضوری شدن دانشکده های فنی کشور تزریق دو دز واکسن است

رضا مهدی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در گفت وگو با خبرنگار ، درباره آخرین واکسیناسیون جامعه دانشگاهی اظهار کرد: به تمامی دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور مجوز واکسیناسیون داده شده و آن ها می توانند با مراجعه به سایت سلامت وزارت بهداشت برای دریافت زمان نوبت دهی واکسن اقدام نمایند.

او افزود: از آن جایی که سامانه سلامت وزارت بهداشت در اختیار دانشگاه ها نیست؛ بنابراین ما نمی توانیم آماری در مورد واکسیناسیون دانشجویان بگیریم؛ چرا که دانشگاه فنی و حرفه ای دارای 180 واحد در سراسر ایران است و از این رو شمارش واکسیناسیون دانشجویان کمی سخت خواهد بود.

مهدی توضیح داد: در سامانه بوستان اطلاع رسانی نموده ایم که دانشجویان در بدو ورود حتما واکسیناسیون خود را در فرم درج شده ذکر نمایند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور درباره حضوری شدن دروس عملی گفت: برگزاری دروس تئوری و عملی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور بستگی به نظر ستاد ملی مقابله با کرونا و نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارد. طبق گفته وزیر علوم برای حضوری شدن آموزش ها باید تابع تصمیمات نهایی و اعلام وزارت بهداشت باشیم و حتی اگر شرایط هم فراهم باشد در این خصوص نمی توانیم به شخصه اظهار نظر کنیم.

مهدی با بیان اینکه به تدریج با انجام فرایند واکسیناسیون آموزش های حضوری را آغاز خواهیم کرد، افزود: از آن جایی که بین تزریق دوز اول و دوز دوم واکسن کرونا باید یک ماه تا سه ماه فاصله باشد؛ بنابراین در حال حاضر نمی توانیم میزبان حضور دانشجویان در دانشگاه باشیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: تمامی امکانات مانند: خوابگاه ها، کلاس ها، رستوران ها، کارگاه ها و ... را برای حضور دانشجویان در دانشگاه ها داریم و برای بازگشایی آموزش های حضوری منتظر نظر ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

مهدی افزود: با توجه به اینکه دانشگاه های فنی و حرفه ای در سراسر کشور پراکنده هستند و شرایط شهر ها از نظر ویروس کرونا متفاوت هستند؛ بنابراین برای بازگشایی حضوری تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و روزانه با رصد های خود هر شهری که آمادگی حضوری کلاس ها را داشته باشد با نظر تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا اقدام خواهیم کرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور افزود: تا به امروز آماری در مورد فوت استادان و دانشجویان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا نداشته ایم، اما محتمل است که بعضی ها به همین علت فوت شده باشند و ما از شرایط آن ها به علت اینکه در سراسر کشور متراکم هستند بی خبر باشیم.

مهدی در انتها گفت: دانشجویان برای حضور در کلاس ها باید حتما دو دز واکسن را تزریق نمایند و بدون کارت واکسیناسیون هیچ کدام از دانشکده های دانشگاه فنی و حرفه ای کشور به پذیرش دانشجو اقدام نخواهند کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شرط حضوری شدن دانشکده های فنی کشور تزریق دو دز واکسن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط حضوری شدن دانشکده های فنی کشور تزریق دو دز واکسن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید