شورای دستیاری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تشکیل گردد

به گزارش گفتگوی افروز، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه از سال تازه برای دستیاران تخصصی تازه وارد کارگاه های آموزشی برگزار می گردد، خواهان تشکیل هرچه سریعتر شورای دستیاری در این دانشگاه شد.

شورای دستیاری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تشکیل گردد

به گزارش گروه دانشگاه گفتگوی افروز، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علیرضا زالی در جلسه ای با حضور محمد مهدی صدوقی معاون آموزشی، سمیه اسماعیلی معاون امور فرهنگی دانشجویی و مدیران گروه های آموزشی بالینی که با موضوع ارتقای سلامت روان و زندگی اجتماعی دستیاران تخصصی دانشگاه برگزار گردید، بر ضرورت توجه به چالش های مربوط به دستیاران تخصصی در ابعاد مختلف سلامت روان، مسائل شغلی، حرفه ای و مالی تاکید نمود.

وی با اشاره به تغییر نگرش در نسل های مختلف، خواهان همکاری گروه های آموزشی برای ساختن زمینه های لازم جهت افزایش حمایت از دستیاران تخصصی شد.

زالی بعلاوه با بیان اینکه ارتباط دستیاران با مسئولان دانشگاه باید نظام مند گردد، خواهان تشکیل هرچه سریعتر شورای دستیاری شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به برنامه ریزی های معاونت آموزشی و معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه برای حل چالش های مربوط به دستیاران، خواهان تقویت احساس همدلی از سوی اساتید در رابطه با دستیاران شد.

محمد مهدی صدوقی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این جلسه با بیان اینکه با همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه مباحث مربوط به معیشت دستیاران مورد آنالیز و حمایت قرار گرفته است، به تشریح جزئیات طرح منتورشیپ در دانشگاه پرداخت.

به گفته صدوقی در این طرح، در هر گروه آموزشی یک نفر به عنوان منتور معرفی می گردد تا پس از گذراندن آموزش های لازم در حوزه های مهارت های ارتباطی، مدیریت بحران، علائم و تظاهرات بالینی، مدیریت هیجان، مداخله در بحران، حل مسئله و همدلی، زمینه های لازم برای حمایت از دستیاران را در ابعاد مختلف روانی و اجتماعی ایجاد کند.

سمیه اسماعیلی معاون امور فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این جلسه، با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در معاونت دانشجویی و فرهنگی برای پیشگیری از بیماری های روانی و بعلاوه حل چالش های مربوط به دستیاران، نسبت به اجرای طرح منتورشیپ اعلام آمادگی کرد.

جمال شمس عضو هیئت علمی گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز با اشاره به تشکیل کمیته در دانشگاه که منتج به ارایه برنامه منتورشیپ شد، به بیان نتایج مطالعات جهانی درباره مسائل دانشجویان پزشکی پرداخت.

وی با بیان اینکه دانشجویان پزشکی به دلیل ماهیت رشته خود زمان زیادی را در محیط های ایزوله باید مشغول مطالعه باشند، بر لزوم آموزش مهارت های زندگی به این دانشجویان تاکید نمود.

در ادامه این جلسه مدیران گروه ها درباره مشاهدات، تجربیات، چالش ها و راه چاره های پیشنهادی خود در رابطه با دستیاران تخصصی به بحث و مصاحبه پرداختند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شورای دستیاری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تشکیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای دستیاری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تشکیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید