صنایع دستی جز لاینفک منشور فرهنگی در اقتصاد هویت بنیان است

به گزارش گفتگوی افروز، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، صنایع دستی جز لاینفک منشور فرهنگی در اقتصاد هویت بنیان است.

صنایع دستی جز لاینفک منشور فرهنگی در اقتصاد هویت بنیان است

مراسم تکریم و معارفه معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی با حضور مهندس سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور در سالن فجر وزارتخانه برگزار گردید.

مریم جلالی با قدرشناسی از تمام افرادی که صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور را به مرحله کنونی رسانده اند، گفت: خانواده همواره برای من محور توسعه بوده است و همواره هر جا که بوده ام سعی نموده ام رویکرد خانواده محوری و مدیریت مادرانه را مدنظر داشته باشم.

او با اشاره به اینکه در گذشته صنایع دستی به عنوان صنایع زیستی بوده، ادامه داد: شاید هم اکنون صنایع دستی به اشیای تزیینی تبدیل شده و درون ویترین ها رفته است، اما باید به زندگی مردم و ایرانی ها بازگردد.

او صنایع دستی را جز لاینفک منشور فرهنگی در اقتصاد هویت بنیان دانست و اضافه نمود: مدیریت سه بخش محتوایی، اجرایی و عاطفی دارد که تمامی سیاست گذاران، تسهیلگران و متصدیان در این سه ضلع راه را برای خلق زنجیره صنایع دستی و هنرهای سنتی فراهم می نمایند و من به عنوان یک سرباز کوچک در این راستا حضور دارم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی توضیح داد: سهم هر ایرانی را باید در فراوری، فروش و توزیع احصا کنیم و من از هیچ کاری برای تبدیل صنایع دستی به صنایع زیستی دریغ نمیکنم.

جلالی از اقتصاد هویت بنیان و خلق و تامین زنجیره ارزش در صنایع دستی به عنوان دو کلمه بنیادی در این حوزه نام برد و اضافه نمود: مولد بودن موجب اشتیاق و همراهی می گردد و این تحول باید در زمینه محتوا و رویکرد اتفاق بیفتد و هر ایرانی در سراسر کشور به فراوری برسد.

او با بیان اینکه با همگرایی در اکوسیستم صنایع دستی و با تفکر خانواده محوری چالش های پیش رو را از میان برخواهیم داشت، توضیح داد: با نمایش قدرتمندانه ظرفیت ها و پیشران های توسعه ای که برای صنایع دستی و هنرهای سنتی فراهم است، بعلاوه به یاری زنجیره ارزش، منجی یک مسئله ملی خواهیم شد.

جلالی در خاتمه با اشاره به اینکه مدیریت مادرانه سبب زایایی و پیش برندگی که موجب ایجاد، مراقبت، رشد، تربیت و هرس می گردد، اضافه نمود: انفکاک اقتصاد و فرهنگ حلقه اتصالی به نام صنایع دستی و هنرهای بومی و سنتی دارد؛ همواره مولد بودن امیدآفرین است و امیدوارم خانه هر ایرانی تبدیل به یک کارگاه فراوریی برای یاری به اقتصاد هویت بنیان باشد.

منبع: همگردی

به "صنایع دستی جز لاینفک منشور فرهنگی در اقتصاد هویت بنیان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع دستی جز لاینفک منشور فرهنگی در اقتصاد هویت بنیان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید