مایکروسافت مرگ ویندوز 10X را رسما تأیید کرد

به گزارش گفتگوی افروز، مدتی قبل یکی از سایت ها خبر کنار گذاشتن پروژه ویندوز 10X را گفت و در همین رابطه مایکروسافت دیروز رسما از مرگ این پروژه اطلاع داد. ویندوز 10X در ابتدا قرار بود به عنوان یک سیستم عامل سبک تر و ساده تر همراه با گجت های دو نمایشگره مانند سرفیس نئو به دست کاربران برسد.

مایکروسافت مرگ ویندوز 10X را رسما تأیید کرد

اما بعد از همه گیری کرونا، مایکروسافت تصمیم گرفت این سیستم عامل را برای لپ تاپ های مرسوم آماده کند. در هر صورت حالا که پروژه ویندوز 10X به آخر خط رسیده، مایکروسافت در حال برنامه ریزی برای آوردن بهترین بخش های آن به ویندوز 10 است. بعضی از ویژگی های آن هم در حال حاضر به شکل بهبود تایپ صوتی و پیشرفته تر شدن کیبورد لمسی راهی ویندوز 10 شده است.

مایکروسافت می گوید حالا آن ها بر روی بخش هایی از تکنولوژی ویندوز 10X که برای آینده نرم افزار و سخت افزارهای این شرکت معقول است، تمرکز خواهند کرد. در هر صورت این اظهارنظرها نشان می دهد که به احتمال زیاد دیگر شاهد عرضه گجت سرفیس نئو نخواهیم بود.

ویندوز 10X قرار بود در سال 2021 به عنوان رقیب سیستم عامل کروم ظاهر گردد. در همین زمینه باید خاطرنشان کنیم که مایکروسافت طی سال های گذشته بارها کوشش نموده ظاهر ویندوز را مدرن کند و نسخه سبک تری از آن را به دست کاربران برساند. ویندوز RT برای اولین بار در سال 2012 کنار اولین تبلت سرفیس منتشر شد و سپس نوبت به ویندوز 10S در سال 2017 رسید. هر دو در زمینه ساده تر کردن ویندوز شکست خوردند اما ویندوز 10X ویژگی های امیدوارکننده ای داشت که حالا قرار است بعضی از این مشخصه ها راهی ویندوز 10 شوند.

ضمناً روز گذشته مایکروسافت آپدیت ماه می ویندوز 10 را منتشر کرد که آپدیت چندان مهمی محسوب نمی گردد. طبق گزارش ها، ماه اکتبر آپدیت بسیار مهم تری برای ویندوز 10 منتشر خواهد شد که در این آپدیت شاهد تغییرات بصری مانند تغییر شکل آیکون ها خواهیم بود و همچنین فایل اکسپلورر هم بهبود پیدا می نماید.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "مایکروسافت مرگ ویندوز 10X را رسما تأیید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت مرگ ویندوز 10X را رسما تأیید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید