مسابقه ملی دانش مغز سرانجام یافت ، معرفی برگزیدگان به رقابت جهانی دانش مغز آمریکا

به گزارش گفتگوی افروز، هفتمین دوره مسابقه ملی دانش مغز با انتخاب و معرفی نفرات برتر این دوره و نماینده کشورمان در مسابقات جهانی دانش مغز به کار خود انتها داد.

مسابقه ملی دانش مغز سرانجام یافت ، معرفی برگزیدگان به رقابت جهانی دانش مغز آمریکا

به گزارش گروه دانشگاه گفتگوی افروز، هفتمین دوره مسابقه ملی دانش مغز با انتخاب و معرفی نفرات برتر این دوره و نماینده کشورمان در مسابقات دنیای دانش مغز به کار خود انتها داد.

این مرحله از رقابت ها، شهریورماه جاری در دو بخش به زبان انگلیسی به صورت آنلاین برگزارشد و 5 دانش آموز برتر، مدال طلا را کسب کردند. بعلاوه 12 نفر مدال های نقره و 14 دانش آموز شرکت نماینده هم مدال های برنز را به خود اختصاص دادند. دانش آموزان برای موفقیت در این مرحله، به پرسش های چند گزینه ای و تشریحی آناتومی پاسخ دادند.

استعداد های کشور در حوزه دانش مغز با حضور در گام دوم از مسابقه ملی دانش مغز، رقابت کردند تا به مرحله دنیای راه پیدا نمایند.

مرحله نخست هفتمین دوره مسابقات ملی دانش آموزی دانش مغز با رقابت بیش از یک هزار و 400 دانش آموز داوطلب سنین 13 تا 18 سال از مدارس متوسطه سراسر کشور برگزار گردید و در این مرحله 52 دانش آموز شرکت نماینده در این رقابت ها با کسب بیشترین امتیاز از سوی کمیته داوری به اسم نفرات برتر انتخاب شدند.

هدف از برگزاری مسابقات دانش مغز در ایران که با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می گردد، استعداد یابی در نتیجه رقابت میان دانش آموزان نخبه و ترسیم فضای ایده آل برای ادامه تحصیل آنان در رشته های علوم شناختی درسطح کشور است.

دراین مسابقات ازمیان نفرات برتر هستی فخری رتبه نخست این رقابت ها را به خود اختصاص داد وبه اسم نماینده ایران برای رقابت های 2021 آمریکا انتخاب شد. رقابت بین المللی مسابقه دانش مغزبدلیل شیوع بیماری کرونا به صورت آنلاین برگزارخواهد شد.

حضور ایران در جمع بهترین های دنیای

مسابقات دانش آموزی دانش مغز رقابتی گسترده میان استعداد های دانش آموزی در سطح دنیای است که بستر ها و فرصت های لازم را برای ترویج، توسعه و توسعه رشته های مرتبط با علوم شناختی در کشور های دنیا مهیا می نماید.

نمایندگان ایران در مسابقات دنیای دانش مغز در 5 سال گذشته همیشه در میان 5 کشور برگزیده مسابقات جای داشتند و درپنجمین دوره این مسابقات هم مقام سومی مسابقات دنیای دانش مغز در کره جنوبی نصیب نماینده اعزامی کشورمان به این مسابقات شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مسابقه ملی دانش مغز سرانجام یافت ، معرفی برگزیدگان به رقابت جهانی دانش مغز آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقه ملی دانش مغز سرانجام یافت ، معرفی برگزیدگان به رقابت جهانی دانش مغز آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید