موضع بلینکن درباره روابط آمریکا و روسیه

به گزارش گفتگوی افروز، وزیر خارجه آمریکا بر این باور است که تصمیم گیری این مساله بر عهده روسیه است که آیا می خواهد روابط با ثبات تری با ایالات متحده داشته باشد یا نه.

موضع بلینکن درباره روابط آمریکا و روسیه

به گزارش گروه بین الملل گفتگوی افروز، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: این به روسیه بستگی دارد که آیا می خواهد روابط با ثبات تری را ایالات متحده داشته باشد یا نه.

بر اساس این گزارش، اظهارات بلینکن در حالی است که وی هفته گذشته با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت و گو کرده است.

وی در ادامه اضافه نمود: من و لاوروف مذاکرات سازنده و جامعی به مدت 2 ساعت داشتیم ولی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به طور شفاف مواضع واشنگتن را به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرده است. و من چیزی را که بایدن به پوتین گفته است، بار دیگر برای لاوروف تکرار کردم. ما ترجیح می دهیم که روابط باثبات تری داشته باشیم، یک روابط قابل پیش بینی با روسیه.

وزیر خارجه آمریکا گفت: یک روابط باثبات تر به نفع هر دو کشور و به نفع جهان خواهد بود. زمینه های مشترک زیادی برای همکاری بین دو کشور وجود دارد، از مسائل مربوط به افغانستان گرفته تا توافقنامه کنترل تسلیحات و تعامل برای مقابله با تغییرات آب و هوایی.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "موضع بلینکن درباره روابط آمریکا و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع بلینکن درباره روابط آمریکا و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید