نکاتی برای راحتی بیشتر در پروازهای اکونومی

به گزارش گفتگوی افروز، راحتی بیشتر در پروازهای اکونومی

اگر می خواهید سفری کم هزینه تر داشته باشید به سراغ پروازهای اکونومی بروید. شاید فکر کنید در این صورت پروازی سخت در انتظارتان است اما به راحتی می توانید با رعایت یک سری نکات درباره خرید بلیط و بردن وسایل کاربردی، پرواز راحت تر و بهتری را پشت سر بگذارید. اگر خیال دارید سفری به مقاصد دورتر داشته باشید در این صورت شاید مدت زمان پروازتان حتی به 15 ساعت هم برسد پس باید برای سفر راحت تر کارهایی را از قبل انجام دهید. این پرواز طولانی با رعایت یک سری نکات راحت و مفرح می گردد. اگر می خواهید برای سفر، بلیط اکانومی بگیرید در این صورت نکات زیر نباید فراموش کنید تا راحتی در پرواز را تجرب کنید، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

نکاتی برای راحتی بیشتر در پروازهای اکونومی

هدفون باکیفیت داشته باشید

یکی از وسایل اصلی برای راحتی در پرواز طولانی چیزی نیست به جز یک هدفون مناسب که همه صداهای اضافه اطراف را ساکت کند! تصور کنید بر روی جایگاه خود نشسته اید و کسی که در جایگاه کناری شماست فیلمی را با صدای بلند می بیند در این صورت فقط یک هدفون مناسب است که می تواند شما را از شر این صدای مزاحم نجات دهد. هدفون را در گوش بگذارید و بدون هیچ صدای اضافه مدتی از ساعات پرواز را بخوابید و استراحت کنید.

جایگاه مورد نظر را از قبل انتخاب کنید

سفرهای طولانی آن هم با پرواز اکونومی کسالت آور است؛ خصوصا اگر تا لحظه ورود به هواپیما ندانید که باید بر روی کدام جایگاه بنشینید! پس بهتر است از قبل جایگاه خود را رزرو کنید یکی از برترین انتخاب ها رزرو جایگاه تان در کنار جای خالی است.

حواستان به چارت پرواز باشد

قبل از سفر حواستان به پارت پرواز باشد چون با فروش رفتن بلیط های بیشتر می توانید جایگاه خود را عوض کنید تا در نهایت برترین جایگاه را داشته باشید. مطمئنا اگر در اطراف شما جایگاه خالی باشد می توانید سفر راحت تر و آرام تری را تجربه کنید.

هر چه زودتر بلیط را تهیه کنید

می خواهید در حین خرید بلیط جایگاه تان را هم انتخاب کنید؟ پس بهتر است برای خرید بلیط زودتر دست به کار شوید! چون الان می توانید جایگاه دلخواه خود را به راحتی انتخاب کنید و با موکول کردن این کار به روزهای نزدیک پرواز دیگر حق انتخاب شما فقط محدود به جایگاه های به جای مانده می گردد.

نظرتان با پرواز ویژه (Premium) چیست؟

گاهی تعدادی از پروازها دارای کلاس ویژه هستند که در آن ها جایگاه ها دارای فضای بیشتری هستند. در پروازهای طولانی مدت، فضای بیشتر بین جایگاه ها یعنی راحتی بیشتر! حالا دیگر می توانید به راحتی جایگاه خود را به عقب خم کنید و پاهای خود را کش دهید.

همراه خود ماسک چشم داشته باشید

مطمئنا چند ساعتی از این پرواز طولانی به خوابیدن می گذرد پس ماسک چشم یادتان نرود. با یاری این ماسک چشم، هم نور بیرون شما را اذیت نمی کند و هم نور وسایل الکترونیکی.

به سراغ جایگاه کنار پنجره یا جایگاه نزدیک به راهروی هواپیما بروید

نشستن در جایگاه های ردیف وسط یعنی راحتی کمتر در پروازهای طولانی. در هواپیما سه تا چهار ردیف جایگاه هست که هر چه در قسمت های کناری تر بنشینید راحتی بیشتری دارید به خصوص در پروازهای طولانی که هر چند ساعت یک بار احتیاج به استراحت پیدا می کیند و سروصدا و رفت و آمد های بیش از حد می تواند کلافه تان کند.

جوراب های راحتی را نباید فراموش کنید

یک جفت جوراب راحت که جنس آن از پارچه طبیعی باشد می تواند خواب راحت تری را برایتان به ارمغان بیاورد پس جوراب راحتی را نباید فراموش کنید.

دور Basic Economy را خط بکشید

در این کلاس پروازی تازه، محدودیت های زیادی انتظارتان را می کشد؛ نمی توانید جایگاه ای که دوست دارید را رزرو کنید و حتی اجازه بردن کیف دستی به داخل هواپیما هم ندارید اما در عوض پول کمتری می پردازید. در سفرهای طوپلانی مدت این نوع پرواز اصلا توصیه نمی گردد چون سختی های زیادی را به بار می آورد.

همراه خود خوراکی ببرید

شاید از غذاهای هواپیما خوشتان نیاید، با آن ها سیر نشوید و یا در صورت داشتن رژیم خاص نتوانید آن ها را میل کنید در این صورت باید حتما مقداری خوارکی همراه خود داشته باشید.

بالش سفری همراه خود داشته باشید

در سفرهای طولانی نداشتن بالش کمی آزاردهنده است، از آن جایی که در بازار بالش های بی کیفیت هم موجود است سعی کنید بالش های باکیفیت بگیرید تا در هنگام استراحت یا خوابیدن از آن ها بهره ببرید.

در ردیف Exit (خروج) بنشینید

به سراغ جایگاه های ردیف Exit بروید در این صورت راحتی تان در طول پرواز تضمین است. البته اگر در طول پرواز حادثه ای اتفاق بیفتد نشستن در این ردیف مسئولیت های زیادی دارد اما خوبی این ردیف این است که فضای بیشتری برای پای شما وجود دارد و کسی هم در جلوی شما نمی نشیند.

کیف خود را تحویل دهید

درسته که داشتن کیف دستی یکی از ضروریات است ولی اگر آن را تحویل دهید در این صورت استرس کمتری خواهید داشت. با تحویل دادن کیف دیگر این وسیله در تمام روز همراه شما نیست و لازم نیست نگران آن باشید که شاید این کیف در قفسه مخصوص هواپیما جا

منبع: الی گشت

به "نکاتی برای راحتی بیشتر در پروازهای اکونومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی برای راحتی بیشتر در پروازهای اکونومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید