وزیر ارتباطات: تا یکی دو روز آینده سرعت اینترنت بالا می رود

به گزارش گفتگوی افروز، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیرامون مسائل روزهای اخیر شبکه اینترنت گفت: طی روزهای اخیر بیش از 300 گیگابیت بر ثانیه به ظرفیت شبکه مخابرات اضافه و یاری کردیم تا مسائل شبکه اینترنت برطرف گردد، لذا تصور دارم که طی یکی دو روز آینده مردم نتایج را ملاحظه خواهند کرد و در واقع افزایش کیفیت ارتباطات صورت خواهد گرفت.

وزیر ارتباطات: تا یکی دو روز آینده سرعت اینترنت بالا می رود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر عیسی زارع پور پیرامون شرایط رشد ترافیک دیتا در ماه های اخیر و تاثیر آن بر مسائل دسترسی کاربران به شبکه اینترنت، شرح داد: رصد آمارها و شاخص های جهانی و بعلاوه مانیتورینگ ظرفیت های داخلی نشان می دهد که اتفاق ویژه ای در شبکه نسبت به گذشته نیفتاده است و ما همیشه در پی افزایش کیفیت شبکه بوده و هستیم و از شهریورماه همزمان با اغاز بکار دولت سیزدهم بسته به احتیاج مردم زیرساخت های ارتباطی کشور را تقویت نموده ایم.

ارتقاء 70 درصدی ظرفیت شبکه زیرساخت کشور در دولت سیزدهم

وی اضافه کرد: این زیرساخت ها در بخش های حاکمیت یعنی شرکت ارتباطات زیرساخت و سایر متولیان مشتمل بر شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای همراه و ثابت قابل تفکیک است تا لایه های دسترسی را تامین نمایند که ما در اینجا نقش رگولاتوری را ایفا می کنیم. در این حوزه هر آنچه که در اختیار ما بوده، هم در ارتقاء کیفیت شبکه زیرساخت و هم نسبت به افزایش ظرفیت شبکه زیرساخت کشور اقدام نموده ایم و 70 درصد به این ظرفیت اضافه شده است. در این مدت بر کیفیت شبکه هم تمرکز داشتیم و کیفیت شبکه تا حدی بالا رفته است که هم اکنون ظرفیت های جدیدی برای ترانزیت از ایران به سایر کشورها فراهم شده و نزدیک به 40 درصد به ظرفیت ترانزیتی کشور اضافه کرده شده است.

افزایش 20 درصدی ظرفیت پهنای باند بین الملل کشور در دولت سیزدهم

زارع پور در ادامه پاسخ به سوال سیتنا اضافه کرد: پیرامون ظرفیت پهنای باند بین الملل هم از ابتدای دولت سیزدهم نزدیک به 20 درصد به ظرفیت پهنای باند بین الملل کشور اضافه کرده شده است و به هر مقدار که احتیاج باشد در تعامل با شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی که سیاست گذار این حوزه هستند احتیاجهای مردم را تامین کنیم. آنچه در روزهای اخیر باعث اختلال در شبکه شده بود، بنده دلایل بلند مدت مشکل را طرح کردم.

درخواست وزیر ارتباطات از سازمان برنامه و بودجه برای اختصاص اعتبار توسعه ای به شرکت مخابرات

وی اضافه کرد: شبکه ارتباطات ثابت که مادر همه شبکه ها در داخل کشور است و اپراتورهای همراه و FCPها (اپراتورهای ثابت) وابسته به آن هستند، طی 10 سال گذشته توسعه لازم را نداشته است و تقاضا در این مدت برای ترافیک افزایش یافته و در این مدت مطابق با احتیاج امروز زیرساخت ها توسعه پیدا ننموده است، لذا ما در تلاشیم تا این زیرساخت ها را به شدت توسعه بدهیم. در جلسه قبلی هیات دولت هم بنده از رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستم که اعتباری را در اختیار شرکت مخابرات ایران قرار دهند تا برای توسعه شبکه از آن استفاده و نسبت به نوسازی زیرساخت های ارتباطی اقدام گردد.

وزیر ارتباطات به سیتنا شرح داد: هر آنچه در حوزه پهنای باند هم احتیاج باشد، شرایط لازم را فراهم می کنیم. آنچه طی روزهای اخیر باعث نگرانی مردم نسبت به مسائل شبکه شده بود، بخشی مربوط به این دلایل بلند مدت بود که تشریح شد و بخشی نیز مسائل شبکه مخابرات در چند استان بود که مسدود شده بود و در بعضی ساعات بالای 96 درصد سایت هایشان مسدود می شد و در واقع شبکه پر ازدحام بود.

بیش از 300 گیگابیت بر ثانیه به ظرفیت شبکه مخابرات اضافه کرده شد

زارع پور در انتها گفت: اقدامی که طی روزهای اخیر انجام دادیم، بیش از 300 گیگابیت بر ثانیه به ظرفیت شبکه مخابرات اضافه و یاری کردیم تا مشکل برطرف گردد و تصور دارم که طی یکی دو روز آینده مردم نتایج را ملاحظه خواهند کرد و در واقع افزایش کیفیت ارتباطات صورت خواهد گرفت.

منبع: فرارو

به "وزیر ارتباطات: تا یکی دو روز آینده سرعت اینترنت بالا می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارتباطات: تا یکی دو روز آینده سرعت اینترنت بالا می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید