5 گرایش تازه استفاده از چای که باید حتما امتحان کنید

به گزارش گفتگوی افروز، شاید تا به امروز فقط چای را به صورت دم نموده نوشیده باشید. خبرنگاران پیشنهاد می نماید شیوه های نو استفاده از چای را بیاموزید و به کار ببرید. در این مقاله به 5 شیوه نو استفاده از چای در زندگی اشاره شده است.

5 گرایش تازه استفاده از چای که باید حتما امتحان کنید

با بهره بردن از روشهای تازه، از فواید نشاط آور و سالم چای بهره مند شوید

به عنوان کسی که هوادار دوآتشه خوردن چای است، کم پیش می آید که من را بدون یک لیوان بزرگ پر از چای در دستانم ببینید. حتما تابه حال تعداد زیادی از مردم را دیده اید که از فواید چای بهره برده اند؛ مثلا توانسته اند با نوشیدن چای توازن آب در بدنشان را تامین نمایند. در کتابی که با عنوان با نوشیدن چای در هفت روز شکم خود را آب کنید منتشر شده است، نکاتی درباره فواید چای های گوناگون جمع آوری شده است. بسیاری از خوانندگان این کتاب پیروز شده اند در مدت کوتاهی چربی های دور شکم خود را از بین ببرند. فواید چای می تواند در روش های مختلف و خلاقانه ای به کار برده گردد. اخیرا در خبرهای گوناگون می بینیم که آشپزان با ذوق به استفاده از چای در روش های غیر رایج روی آورده اند. آن ها از چای در پخت و پز و طبخ غذا استفاده می نمایند.

با گفتگوی افروز همراه باشید تا نمونه هایی تازه از دستور استفاده از چای را باهم مرور کنیم:

1. با چای پخت و پز کنید

بسیاری از غذاها برای آماده شدن احتیاج به آب جوش دارند. یکی از روش های خلاقانه آشپزی، جایگزینی آب جوش با چای سبز است! به عنوان مثال می توانید سوپ جو یا آش را با دمنوش چای سبز تولید کنید. با این کار ضمن تجربه طعمی تازه، بسیاری از خواص چای سبز را نیز دریافت خواهید کرد. حتی می توانید به جای چای سبز، از دمنوش های دیگری نظیر چای سفید یا چای سرخ با توجه به طعم و عطر موردعلاقه خود بهره ببرید. فقط توجه داشته باشید که در وعده شام، از اندازه کافئین کمتری در غذا بهره ببرید تا خوابی آرام داشته باشید.

در هنگام طبخ سوپ، به جای استفاده از مرغ یا گوشت، از برگ چای سبز بهره ببرید. در حقیقت در طبخ سوپ باید پایه و اساس غذا را بر اساس چای بنا بگذارید. پیشنهاد می کنیم از چای سبز برای تهیه نودل بهره ببرید و برای وعده شام این غذای مغذی را میل کنید. البته بازهم در نظر داشته باشید که اندازه کافئین موجود در شام بیش از احتیاج بدن نباشد تا موجب بی خوابی نگردد.

2. با چای دسر درست کنید

یکی از دمنوش های خوش طعم، دمنوش توت فرنگی، شاتوت یا میوه های توتی شکل است. شما می توانید دمنوش خنک شده این ترکیبات را همراه با شکلات سفید و پودر ماتچا (matcha) میل کنید. ترکیب شکلات و چای شاتوت یکی از ترکیبات موردعلاقه مردم ژاپن است که سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مفید برای بدن است.

3. دمنوش سرد چای سبز درست کنید

حتما تا به امروز از خواص بسیار زیاد چای سبز آگاه شده اید، اما آیا می دانستید برای بهره بردن از حداکثر اندازه آنتی اکسیدان موجود در چای سبز، باید به مدت 2 ساعت آن را در آب سرد قرار دهید؟ آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز برای آزاد شدن به 2 مولفه مهم احتیاج دارند؛ زمان و دما. رادیکال های آزاد موجود در چای سبز، هنگام مجاورت طولانی مدت با آب سرد فعال می شوند. برای به دست آوردن برترین نتیجه، حتما روش های گوناگون دم کردن چای را از منابع معتبر مطالعه کنید.

4. دردهایتان را با نوشیدن چای از یاد ببرید

در کتاب معرفی شده در ابتدای مقاله، بسیاری از فواید چای معرفی شده است؛ از آرام کردن درد معده تا یاری کردن به فرایند خواب. در آن کتاب طبقه بندی کاملی از تاثیرات چای بر بخش های مختلف بدن ارائه شده است. شما می توانید با مراجعه به عطاری های شناخته شده، برگ گیاهان مختلف که خواص دارویی دارند را تهیه کنید و برترین دمنوش ها را خودتان تهیه کنید. چه خوب است که به جای نوشیدن نوشابه و دیگر نوشیدنی های گازدار، همواره از نوشیدنی های سالمی که سرشار از آنتی اکسیدان است استفاده کنیم؛ به عنوان مثال، خیار برای از بین بردن پف دور چشم بسیار خوب است، اما چای سبز بسیار موثرتر است! این یک ترفند زیبایی برای زمانی است که یک صبح ناخوشایند دارید. دو بسته از چای سبز را به مدت 2 دقیقه در آب قرار دهید، سپس آب اضافه را با فشار دادن بگیرید و سریعا آن را به مدت 5 تا 10 دقیقه در یخچال قرار دهید. وقتی کیسه چای سرد شد، یک بسته از چای را به مدت 10 دقیقه روی هر یک از چشم ها بگذارید. جوهر مازوی موجود در چای سبز یاری می نماید تیرگی ها و پف های اطراف چشم بسیار کاهش پیدا کند.

5.از چای برای از بین بردن بو بهره ببرید

آیا در منزل از خشبو نماینده هوا استفاده می کنید؟ دیگر احتیاجی به خشبو نماینده های شیمیایی ندارید؛ زیرا برگ های چای بو را به خود جذب می نماید. استفاده از چای کیسه ای برای جذب انواع بو ایده خوبی است. برخی از افراد برای دفع بو از کیسه های چای در یخچال استفاده می نمایند و برخی دیگر بعد از ریز کردن سیر و پیاز، دست هایشان را با یک کیسه چای می شویند.

اگر شما هم مصارف دیگری از چای سراغ دارید، با دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

منبع: کجارو / time.com / time.com

به "5 گرایش تازه استفاده از چای که باید حتما امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 گرایش تازه استفاده از چای که باید حتما امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید