ایثار، سرمشق معلم بروجردی

به گزارش گفتگوی افروز، خبرنگاران/لرستان اوراق زرین تاریخ تربیت سیمای درخشان مربیان نام آوری چون ابراهیم، موسی، عیسی و محمد (ص)، علی (ع) و فاطمه (س) و زینب (س) را بر خود نقش ابدی زده است آنان که با پیکار مقدس خویش حماسه های شکوهمند و جاوید در سازندگی انسان متعهد به وجود آوردند و با تزکیه و تعلم کاخ بلندپایه علم و فضیلت را بنا نهاده و پرچم توحید را برافراشتند و امروز معلمان هستند که با تیغ بران علم پر نهر و قلم پر مهرشان به مصاف دشمن زبون جهالت می فرایند و دل سیاهی را می شکافند و سپیدی را با خود به ارمغان می آورند.

ایثار، سرمشق معلم بروجردی

معلم بروجردی که با آسیب دیدگی شدید کمر این زحمت را به جان می خرد و در کلاس درس حاضر می گردد تا دانش آموزانش از کلاس درس دور نمانند و او امروز با این کار خود ایثار را برای دانش آموزان خود سرمشق گرفته تا معنای واقعی ایثار را با گوشت و پوست خود لمس نمایند.

محمد کردی معلم روستای شاهویران بروجرد براثر شکستگی مهره های کمرش مجبور به استراحت در رختخواب شده اما عشق و علاقه او به تعلیم و تربیت او را از کلاس درس دور نکرد.

وی در گفت وگو با گفتگوی افروز، اظهار کرد: بعد از آسیب شدید به مهره های کمرم دکتر برای من استراحت مطلق تجویز کرد، 10 روز را در رختخواب استراحت کردم اما تمام حواسم پیش دانش آموزانم بود.

کردی توضیح داد: 12 سال سابقه تحصیل دارم و با شیوع بیماری کرونا دو سال است که تدریس به وسیله شبکه شاد صورت می گیرد سال جاری نخواستم که دیگر از شبکه شاد تدریس کنم.

معلم بروجردی گفت: دبستان ابتدایی شاهویران بروجرد دارای 60 دانش آموز است که در سه کلاس درس مشغول یادگیری هستند.

وی افزود: سال جاری قرار بر این شد که پایه اول و سوم ابتدایی را تدریس کنم بعد از شکستگی مهره های کمرم به من گفته شد که به وسیله شبکه شاد تدریس کنم چون دانش آموز پایه اول داشتم، خواستم که در کلاس حضور داشته باشم.

کردی بیان نمود: دو معلم دیگر مدرسه صبح ها به سراغم می آیند و یاری می نمایند در جایگاه عقب دراز بکشم و زمانی هم که پیاده می شوم زیر بغلم را می گیرند.

معلم بروجردی در پاسخ به این سؤال که به این شکل تدریس برای شما سخت نیست؟ جواب داد: قبلاً بالای سر هر دانش آموز می رفتم و درس های آن ها را آنالیز می کردم اما در این شرایط دانش آموزان باید یکی یکی به کنار من بیایند تا تکالیف آن ها را آنالیز کنم.

وی اظهار کرد: این روش باعث می گردد که زمان بیشتری صرف گردد اما اینکه مرتب معلم عوض گردد برایشان سخت است در واقع یک دوگانگی برای آن ها ایجاد می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ایثار، سرمشق معلم بروجردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایثار، سرمشق معلم بروجردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید