تاکید بر تبادل اطلاعات بین دستگاه ها به منظور صرفه جویی هزینه ها

به گزارش گفتگوی افروز، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد بر تبادل اطلاعات بین دستگاه ها به منظور صرفه جویی هزینه ها تاکید نمود.

تاکید بر تبادل اطلاعات بین دستگاه ها به منظور صرفه جویی هزینه ها

جعفر رحمانی از دریافت مجوز مرکز مدیریت راهبردی افتای کلیه شهرداری های کشور به جز کلان شهر ها برای راه اندازی NSDI ملی که از وظایف سازمان نقشه برداری کشور است اطلاع داد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به تبادل اطلاعات مکانی، جمعیتی و برقراری ارتباط با سامانه IRANSDI سازمان نقشه برداری کشور، گفت: از آنجاییکه سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1405 به صورت ثبتی مبنا خواهد بود، احتیاج به اطلاعات مکانی و نقشه های دقیق حوزه شهری در استان هستیم.

به گفته رحمانی، اطلاعات خوبی در سطح استان از سوی شهرداری ها و دستگاه های اجرایی در حال فراوری است و با توجه به اینکه مهمترین بخش سرشماری ثبتی مبنای اطلاعات مکانی است به روز بودن این اطلاعات از جمله نقشه ها مهم بوده و باید برای صرفه جویی هزینه ها به اشتراک گذاری بین دستگاه ها در استان بپردازیم.

او گفت: هرساله میلیارد ها تومان برای فراوری نقشه های شهری در استان هزینه می گردد که با اشتراک گذاری بین دستگاه ها این هزینه به شدت کاهش خواهد یافت.

او به توضیح ویژگی ها و مزایای سرشماری ثبتی مبنا پرداخت و این روش سرشماری را پیشرفته خواند و گفت: در این روش آمارگیری کمتر بوده و سرشماری بر اساس استخراج از بانک های اطلاعاتی موجود انجام خواهد شد.

به گفته معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از سال جاری سرشماری ثبتی مبنا در یکی از شهرستان های استان به صورت آزمایشی انجام می گردد و تا سال 1405 که سرشماری عمومی نفوس و مسکن در استان انجام گردد هر سال با افزودن ویژگی های خاص به آن، در هر شهرستان به صورت آزمایشی انجام خواهد شد.

رحمانی گفت: همه باید بپذیرند که اطلاعات به دست آمده باید در اختیار همگان قرار گیرد تا در پردازش آن با توجه به احتیاج دستگاه های مختلف در زمان و هزینه صرفه جویی گردد.

گفتگوی افروز یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تاکید بر تبادل اطلاعات بین دستگاه ها به منظور صرفه جویی هزینه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر تبادل اطلاعات بین دستگاه ها به منظور صرفه جویی هزینه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید