تشخیص بیماری قلبی از روی عکس سلفی

به گزارش گفتگوی افروز، پژوهشگران اروپایی در تحقیقات اخیر خود متوجه شدند به وسیله عکس های سلفی افراد می توان وجود بیماری قلبی آن ها را شناسایی کرد.

تشخیص بیماری قلبی از روی عکس سلفی

عکس های سلفی می توانند نمایانگر بیماری قلبی افراد باشند

محققان کوشش دارند تا بتوانند به وسیله عکس سلفی وجود بیماری قلبی در افراد را تشخیص دهند. ارسال یک عکس سلفی برای پزشک می تواند یک راه ساده برای تشخیص بیماری قلبی در افراد مختلف باشد. انجمن قلب و عروق اروپا (ESC) پژوهشی در این زمینه انجام داده است که می توان به وسیله الگوریتم های به کار گرفته شده در یادگیری هوش مصنوعی و با ارزیابی عکس های سلفی شخص بیماری عروق کرونر را در وی شناسایی کرد. در ادامه این مطلب از گفتگوی افروز درباره این پژوهش جدید بخوانید.

الگوریتم مورد نظر احتیاج به توسعه بیشتر داشته و باید روی گروه های بزرگتری مورد آزمایش قرار گیرد. اما پژوهشگران این پروژه می گویند این الگوریتم می تواند به عنوان یک ابزار برای تشخیص بیماری قلبی به کار رود. بدین ترتیب گروه های پرخطر بهتر می توانند مورد آنالیز بالینی قرار گیرند.

ژه ژنگ، محقق ارشد این پروژه در شرح آن می گوید: برای نخستین بار است که از هوش مصنوعی و ارزیابی چهره برای شناسایی بیماری هایی مانند مسائل قلبی استفاده شده است. توسعه ابزار مبتنی بر یادگیری عمیق می تواند در جلوگیری از خطرهای مربوط به بیماری قلبی موثر باشد و همچنین با استفاده از آن در مراکز درمانی تنها با ارسال عکس سلفی می توان حتی از دیدار حضوری نیز جلوگیری کرد. هدف اصلی این پژوهش آنالیز و کشف بیماری های قلبی به وسیله توسعه نوعی اپلیکیشن در جوامع پرخطر است تا کمتر به مراکز درمانی مراجعه گردد.

در آزمایش های اجرا شده در خصوص عملکرد این الگوریتم تعیین شد که این روش کم هزینه قادر است بسیار بهتر از شرایط کنونی بیماران قلبی را در افراد تشخیص دهد. به طوری که حدود 80 درصد شناسایی آن با موفقیت اجرا شده بود. همچنین در این روش گونه ها پیشانی و بینی اطلاعات بیشتری را نسبت به دیگر اعضای صورت برای الگوریتم مهیا خواهد نمود.

منبع: پیام دلتا

به "تشخیص بیماری قلبی از روی عکس سلفی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص بیماری قلبی از روی عکس سلفی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید