تپه تاریخی اشرف به قطب گردشگری شرق اصفهان تبدیل می گردد

به گزارش گفتگوی افروز، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان از برنامه ریزی مشترک شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در راستای تبدیل تپه تاریخی اشرف به قطب گردشگری منطقه شرق شهر اصفهان اطلاع داد.

تپه تاریخی اشرف به قطب گردشگری شرق اصفهان تبدیل می گردد

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، فریده روشن امروز 26 مردادماه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اعلام این مطلب گفت: محوطه باستانی تپه اشرف اصفهان، تنها محوطه باستانی داخل شهر است که نقش مهمی در شناسایی پیشینه تاریخی استان دارد.

او اضافه نمود: محدوده این محوطه تاریخی در گذشته 13 هکتار بوده که متأسفانه در حال حاضر تنها هفت هکتار از آن باقی مانده و توسط اداره کل استان تملک شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در مورد آینده این مجموعه باستانی تأکید کرد: با توجه به اینکه در محدوده شرق شهر اصفهان آثار تاریخی شاخصی وجود ندارد و این مجموعه باستانی در کنار کرانه های زاینده رود واقع شده است، کارگروهی را تشکیل داده ایم تا با مشارکت اداره کل استان، این مجموعه تاریخی با اتمام فصل های کاوش به یک سایتموزه و مجموعه گردشگری در ساحل زاینده رود و در جنب پل تاریخی شهرستان تبدیل گردد.

او توضیح داد: اشیای تاریخی کشف شده در جریان کاوش های باستان شناسی در این تپه تاریخی با ایجاد یک سایتموزه به نمایش عموم گذاشته خواهد شد.

منبع: میراث آریا

به "تپه تاریخی اشرف به قطب گردشگری شرق اصفهان تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تپه تاریخی اشرف به قطب گردشگری شرق اصفهان تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید