جامعه پزشکی پاکستان: برگزاری نماز جماعت در رمضان کرونا را گسترش می دهد

به گزارش گفتگوی افروز، پزشکان می گویند روش های استاندارد فعلی برای نماز جماعت در مساجد که مورد توافق رهبران مذهبی و مقامات است، کاربردی و عملیاتی نیست.

جامعه پزشکی پاکستان: برگزاری نماز جماعت در رمضان کرونا را گسترش می دهد

پزشکان پاکستانی خواهان ایجاد محدودیت در مساجد برای برگزاری نماز جماعت در ماه رمضان شدند.

به گزارش گفتگوی افروز به نقل از رویترز، بعضی از پزشکان برجسته پاکستان از دولت و روحانیون این کشور خواستند تا برگزاری نماز جماعت را در مساجد این کشور در ماه مبارک رمضان محدود یا متوقف نمایند. آنها هشدار دادند که گسترش ویروس کرونا در این شرایط بحرانی شده و از کنترل خارج می گردد.

پاکستان از روز شنبه محدودیت های پیشگیرانه و محتاطانه در خصوص نماز جماعت را حذف کرد. این تصمیم 3 روز پس چند درگیری بین پلیس و نمازگزاران صورت گرفت. در روزهای اخیر بعضی از روحانیون پاکستان محدودیت های نماز جماعت در مساجد را غیر قابل قبول خواندند.

برگزاری نماز جماعت در ماه رمضان که احتمالا از روز آدینه (5 اردیبهشت 99) در پاکستان شروع می گردد، با شرکت افراد بیشتری ادامه خواهد یافت.

قیصر سجاد دبیر کل انجمن پزشکی پاکستان در کنفرانس خبری که با عجله و به نمایندگی از پزشکان این کشور برگزار گردید، گفت: متاسفانه مقامات ما تصمیمی اشتباه گرفتند و روحانیون این موضوع را چندان جدی نگرفتند.

پاکستان با جمعیتی نزدیک به 212 میلیون نفر دومین کشور پرجمعیت مسلمان دنیا پس از اندونزی است و تا کنون از شناسایی بیش از 10 هزار مبتلا به کرونا و جان باختن 212 نفر خبر داده است. مقامات و کارشناسان می گویند این کشور در ماه می با اوج عفونت کرونایی روبرو می گردد.

بعضی از نمازگزارن در شهر کراچی پاکستان در حال نماز با رعایت فاصله اجتماعی برای مقابله با کرونا/ عکس: رویترز

هفته گذشته پاکستان قرنطینه را برای دو هفته دیگر تمدید کرد اما بعضی از محدودیت ها را برای ادامه فعالیت صنعتی و حضور در مساجد کاهش داد.

پزشکان می گویند روش های استاندارد فعلی برای نماز جماعت در مساجد که مورد توافق رهبران مذهبی و مقامات است، کاربردی و عملیاتی نیست.

سعد احتیاج دیگر پزشک پاکستانی هم در این کنفرانس خبری گفت: تمامی تجهیزات و امکانات کراچی بزرگترین شهر پاکستان در حال حاضر برای مقابله با ویروس کرونا مورد استفاده قرار گرفته است.

دو پزشک به عنوان نماینده انجمن پزشکان پاکستان در یک کنفرانس خبری خواهان ایجاد محدودیت در برگزاری نماز جماعت در ایام ماه مبارک رمضان شدند/ عکس: رویترز

وی اضافه کرد: سیستم پزشکی در روزهای آینده با مسائل بزرگی روبرو خواهد شد و ما ظرفیت و تخت بیشتری برای پذیرش بیماران جدید نخواهیم داشت.

آنها در بیانیه ای که در این کنفرانس خبری خوانده شد خواهان اجرای دقیق قوانین بازدارنده، محدود نماینده و ادامه قرنطینه شده و از مردم خواستند برای چند هفته دیگر مسائل را تحمل نمایند تا ویروس تحت کنترل درآید.

عمران خان نخست وزیر پاکستان پس از دیدار با یک مددکار اجتماعی آلوده به کرونا تست کرونا داد و در ساعات قبل نتیجه تست وی منفی اعلام شد.

--

--

منبع: عصر ایران

به "جامعه پزشکی پاکستان: برگزاری نماز جماعت در رمضان کرونا را گسترش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جامعه پزشکی پاکستان: برگزاری نماز جماعت در رمضان کرونا را گسترش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید