جزییات افزایش تعرفه برق از اول بهمن ماه

به گزارش گفتگوی افروز، معاون هماهنگی توزیع توانیر جزییات افزایش تعرفه برق مشترکان پر مصرف از ابتدای بهمن ماه را تشریح کرد.

جزییات افزایش تعرفه برق از اول بهمن ماه

به گزارش ایسنا، غلامعلی رخشانی مهر امروز در برنامه تلویزیونی، با اشاره به شروع اجرای آئین نامه نحوه محاسبه تعرفه برق از بهمن ماه توضیح داد: در این مصوبه دو شاخص که مبنای قیمت گذاری بوده و از پیشتر هم در قبوض وجود داشت، تغییری ننموده به عبارت دیگر الگو ها و پایه قیمت گذاری بر مبنای الگو هیچ تغییری ننموده و آنچه که تغییر نموده، پله های مصرفی است، به طوری که پله ها اکنون به مصرف تا سطح الگو، 1.5 برابر الگو، تا 2 برابر الگو و بیش از دو برابر الگو تقسیم شده است.

وی درباره عدم تغییر الگوی مصرف با اشاره به این که اکنون به طور مثال در تهران و بیشتر منطقه ها کشور الگوی مصرف 200 کیلووات ساعت در ماه بوده که نسبت به قبل تغییری نداشه است، اضافه نمود: براساس آمار سامانه های پرداخت قبوض، در این فصل 85 درصد از مردم در سطح این الگو یا حتی کمتر، برق مصرف می نمایند که به این گروه اطمینان می دهیم شاهد تغییری در مبلغ قبوض برق نخواهند بود.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به این که در این فصل تنها 15 درصد از مشترکان هستند که بیشتر از الگو مصرف دارند، اظهار کرد: در تابستان نیمی از برق فراوریی کشور یعنی حدود 30 هزار مگاوات، در بخش خانگی مصرف می گردد که 85 درصد از مردم به مقدار نیمی از این مقدار (15 هزار مگاوات) از برق بخش خانگی را مصرف می نمایند و 15 درصد به مقدار بقیه مصرف برق دارند.

رخشانی مهر در عین حال به رونمایی از گروهی پرداخت که با وجود تعداد قرار گرفتن در اقلیت به لحاظ تعداد، به مقدار 4 نیروگاه بزرگ برق مصرف می نمایند و گفت: از بین 30 میلیون مشترک خانگی، تنها 600 هزار مشترک که 2 درصد از مجموع جمیعت مشترکان خانگی را دربرمی گیرند، بیش از 3000 مگاوات از مصرف برق کشور را به خود اختصاص داده اند که این مقدار به مقدار فراوری برق 4 نیروگاه بزرگ و مصرف برق میلیون ها مشترک عادی است.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با تاکید بر این که اگر این 2 درصد، مصرف برق خود را به نصف کاهش دهند، بخش مهمی از محدودیت های برقی در تابستان از بین می رود، اعلام کرد: همه تمرکز آئین نامه نحوه محاسبه تعرفه برق که از بهمن ماه شروع می گردد، روی کنترل مصارف گروه هایی است که بیش از الگو مصرف می کننند.

رخشانی مهر با بیان اینکه از این پس مردم به جای قیمت برق باید با اصطلاح کیلووات ساعت آشنا شوند چرا که همه مصارف وسایل برقی با این مقدار سنجیده می گردد، اظهار کرد: استفاده متعارف و درست از وسایل برقی، تنها راه چاره کنترل مصرف و نگاه داشتن مقدار مصرف در سطح الگو است. به طور مثال وقتی دمای آسایش براساس اصول علمی و پزشکی 25 درجه سانتیگراد است، تنظیم کولر روی دمای پایین تر از 25 درجه، به معنای مصرف و استفاده نامتعارف تلقی می گردد.

وی بعلاوه با ارائه مثالی دیگر شرح داد: استفاده به مقدار از سیستم روشنایی در مکانی که حضور داریم، متعارف و روشن نگه داشتن لامپ ها در مکانی که حضور نداریم، نامتعارف است و باعث خروج از الگوی مصرف می گردد. آئین نامه نحوه محاسبه تعرفه برق تنها در پی افزایش توجه مردم به مقدار مصارفشان است چرا که هرچه مصارف در سطح الگو باشد، می توان شبکه برق پایداری داشت.

معاون هماهنگی توزیع توانیر بعلاوه در مورد تاثیر استخراج غیرمجاز رمز ارز نیز با تقدیر از مراکز مجاز استخراج رمز ارز که در تابستان و زمستان با صنعت برق همکاری می نمایند گفت: بخش عمده استخراج ها در فضای غیرمجاز اتفاق می افتد که به منظور شناسایی این مراکز و افراد که باعث آسیب به وسایل برقی سایر مشترکان می شوند، توانیر اقدام به اختصاص پاداش به معرفی نمایندگان و افشا نمایندگان نموده است.

رخشانی مهر بعلاوه از همه مشترکان خواست تا با نصب اپلیکیشین برق من نسبت به مدیریت مصارف خود اقدام و از سایر خدماتی که در این برنامه گنجانده شده است، استفاده نمایند.

منبع: فرارو

به "جزییات افزایش تعرفه برق از اول بهمن ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات افزایش تعرفه برق از اول بهمن ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید