دفتر نمایندگی پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی در استان مرکزی شروع بکار کرد

به گزارش گفتگوی افروز، خبرنگاران/مرکزی دفتر نمایندگی پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی در استان مرکزی در اراک شروع بکار کرد.

دفتر نمایندگی پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی در استان مرکزی شروع بکار کرد

محسن مرادی معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان مرکزی پنجشنبه 11 شهریور در آئین شروع بکار این دفتر و افتتاح طرح توسعه آزمایشگاه تخصصی میکروبیولوژی جهاد دانشگاهی استان که با حضور علی اکبر کریمی نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی انجام شد، اظهار کرد: آزمایشگاه معتمد محیط زیست جهاد دانشگاهی استان در سال 97 افتتاح شد و به تدریج توسعه پیدا کرد.

وی با بیان اینکه برنامه 5 ساله فعالیت آزمایشگاه محیط زیست که در واقع یک آزمایشگاه جامع است تدوین شده گفت: دفتر نمایندگی پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی هم فعالیت های کاربردی و بنیادی بسکمک به انجام می رساند و می تواند مسائل موجود در کشور از جمله مسائل صنایع را در حوزه تخصصی خود برطرف کند.

مرادی گفت: کوشش می کنیم با فعالیت این دفتر و آزمایشگاه حلقه های مفقوده مورد احتیاج صنعت استان را یافته و به برطرف خلاءهای موجود کمک کنیم.

سید احمد حسینی مدیر آزمایشگاه معتمد محیط زیست جهاد دانشگاهی استان هم در این جلسه گفت: این آزمایشگاه با حداقل آیتم ها و امکانات شروع بکار کرد ولی کوشش ما بر این بود که در حوزه محیط زیست اقدامات بیشتر و موثرتری را به انجام رسانده و کار را توسعه دهیم و حرکت در حوزه محیط زیست به صورت ویژه پیگیری گردد.

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته جهت توسعه درون سازمانی این آزمایشگاه اظهار کرد: این آزمایشگاه در دوران کرونا در حوزه صحه گذاری بر عملکرد دستگاه های بی خطرساز پسماندهای عفونی بیمارستان ها اقدام کرد در حالی که دیگر آزمایشگاه ها به علت شیوع کرونا از حضور در مراکز درمانی برای ارائه این خدمت خودداری کردند.

وی با بیان اینکه ما می توانیم با توجه به تجربیات موجود، در بحث مدیریت پسماندهای عفونی اقدام کنیم، اضافه نمود: حوزه دیگری که می توانیم ارائه خدمت داشته باشیم حوزه پسماندهای دارویی است که در استان مغفول مانده است. در حال حاضر این کار را یک شرکت خارج استان آنهم با شرایط سختی که برای بیمارستان ها ایجاد می نماید، انجام می دهد.

حسینی با بیان اینکه این آزمایشگاه، آزمایشگاه مرجع سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان است و در بحث آب شرب صنایع هم فعال هستیم گفت: در حال حاضر 7 ایزو بین المللی را دریافت نموده ایم.

وی درخصوص آزمایشگاه تخصصی میکروبیولوژی هم گفت: طرح توسعه این آزمایشگاه امروز افتتاح می گردد.

وی با بیان اینکه در این مرکز سعی می گردد با کمترین امکانات بیشترین کیفیت ارائه گردد اضافه نمود: با توجه به اینکه صنایع استان تمایل بسکمک به برطرف آلایندگی دارند کوشش ما بر این است که برای برطرف این آلودگی ها به صنایع کمک کنیم . در واقع با ارائه خدمات ویژه به صنایع می توان دغدغه های زیست محیطی آنها را برطرف کرد.

وی اظهار کرد: صنایع استان مجبورند با آزمایشگاه های سایر استانها کار نمایند و ما می توانیم با ارائه خدمات به آنها امورشان را تسریع و تسهیل کنیم.

وی گفت: در بخش کشاورزی سعی می کنیم در حوزه مدیریت منابع آب به کشاورزان خدمات بدهیم و آنان را برای تحقق کشاورزی صنعتی کمک کنیم. در مجموع، در قالب برنامه 5 ساله بخش های متنوعی را در جریان توسعه آزمایشگاه ایجاد خواهیم کرد.

به گزارش گفتگوی افروز، در ادامه این جلسه طرح توسعه آزمایشگاه تخصصی میکروبیولوژی جهاد دانشگاهی استان مرکزی افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دفتر نمایندگی پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی در استان مرکزی شروع بکار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفتر نمایندگی پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی در استان مرکزی شروع بکار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید