اخبار صنعت

چرا ایمن کردن راه پله ها اهمیت دارد و برای آن چه باید کرد؟

احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده که در خانه یا آپارتمان نو از پله ها سر بخورید و به زمین بیفتید. ممکن است خانه نوتان نوساز نباشد و راه پله های آن بسیار شیب دار باشند. برای اینکه در خانه های قدیمی و نو کمتر دچار چنین حوادثی شوید، باید به ایمن کردن راه پله...

11 فروردین 1403

منطقه ها خلوت تر کشور برای سفر نوروزی

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر براساس رصد اجرا شده تا کنون، استان ها و مسیرهای پرتقاضا برای سفر در نوروز را گفت و با پیشنهاد تعدادی مقصد جایگزین، از کمبودهایی که احتمالا در بعضی بخش ها با توجه به حجم سفرها در نوروز رخ دهد، سخن گفت.

20 اسفند 1402

بازگشت به زندگی سنتی با سبک دکوراسیون فارم هاوس

در دهه های اخیر، علاقه به زندگی ساده و سنتی و بازگشت به طبیعت و فضای باز بیشتر شده است. در این راستا، سبک دکوراسیون فارم هاوس با الهام از خانه های مزرعه ای قدیمی و زندگی سنتی، به عنوان یکی از محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی مطرح شده است. در این مقاله،...

22 آبان 1402

کدام شهرهای دنیا بیشترین افزایش نرخ هتل را ثبت کردند؟

به نقل از بلومبرگ، این گزارش چگونگی نوسان قیمت هتل ها در بیش از 80 شهر در سراسر دنیا را با پیش بینی هایی بر اساس معیارهایی مانند قیمت های لیست شده فعلی، روندهای اقتصاد کلان، هتل ها و داده ها آنالیز می نماید.

16 مهر 1402

از پرسپولیس تا سپاهان؛ جدال برای کفش و دستکش طلا

رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی امروز به خاتمه می رسد که به غیر از کورس برای قهرمانی، کوشش برای رسیدن به دریافت جوایز انفرادی هم ادامه دارد. اینکه چه کسی آقای گل لیگ برتر می گردد و کفش طلا را می برد یا اینکه دستکش طلایی قرار است به کدام دروازه...

28 اردیبهشت 1402

هشدار نارنجی احتمال وقوع سیل در 6 استان طی امروز

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی رنگ از تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی، رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک و ریزش تگرگ اطلاع داد.

8 اردیبهشت 1402

چه بیماری هایی با هوش مصنوعی تشخیص داده می شوند؟

هوش مصنوعی به دستاورد های پزشکی بسیاری منجر شده که از آن میان می توان به نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای مدیریت سوابق پزشکی و تشخیص شرایط سلامتی افراد اشاره نمود. بازار هوش مصنوعی به رغم چنین دستاوردهایی، هنوز نوپا به شمار می رود، اما به سرعت در حال...

12 فروردین 1402

عکس ، اشک شوق برای پرواز مهمترین جنگنده ارتش چین!

بی شک ساخت اولین نمونه از هر فناوری مهمترین آن است. در سال 1998 بود که چین با ساخت جنگنده جی 10 توانست به این صنعت مهم دست یابد.

4 فروردین 1402

در سفر چه غذا هایی بخوریم تا مسموم نشویم؟

بنابراین غذا های خشک مثل انواع کوکو ها شامل کوکوی سبزی، سیب زمینی، کتلت، شامی، انواع دلمه ها، انواع پلو ها شامل عدس پلو، لوبیا پلو همراه با گوجه فرنگی، کاهو و خیار تازه و لیمو ترش که خوب شسته شده اند غذا های مناسبی برای سفرند.

2 فروردین 1402

شرح مترو در خصوص انتشار گرد و خاک در ایستگاه ارم سبز

سرپرست مدیریت ارتباطات شرکت بهره برداری مترو در خصوص انتشار گرد و خاک در ایستگاه متروی ارم سبز توضیحاتی ارائه کرد.

16 اسفند 1401

عین الله، پدر رامین رضاییان کیست؟

خبرورزشی نوشت: رامین رضاییان یکی از خوش تمرین ترین بازیکنان فوتبال ایران است. ستاره سابق پرسپولیس و فعلی سپاهان اصفهان در کنار تمرینات گروهی، همیشه تمرینات اختصاصی را نیز در دستور کار خودش دارد.

21 بهمن 1401

سرمای زمستان بازار اجاره مسکن را راکد کرد ا قیمت ها هنوز اما نجومی

در حالی که در فصل پاییز شاهد افزایش نرخ اجاره مسکن بودیم اما آنالیز های میدانی در دی ماه حاکی از تثبیت قیمت ها و افزایش تعداد فایل ها در این بازار است.

6 بهمن 1401

گردشگری در ونیز با وجود سیلاب های اخیر ادامه دارد

در روزهای اخیر همانند سالیان گذشته، ونیز تحت تاثیر حملات خشن ترین سیلاب ها بوده است. این سیلاب ها در ونیز امکان بازدید بعضی از برترین جاذبه های گردشگری در ونیز، ازجمله میدان سن مارکو را برای علاقه مندان غیرممکن ساخته است؛ ولی آیا این به معنای سرانجام...

30 دی 1401

سفر به روستای اشتبین، روستای پلکانی آذربایجان شرقی

استان آذربایجان شرقی از جمله استان هایی بوده که زیبایی های بسیاری را در خود جا داده است. این استان دارای منطقه ها گردشگری و جاذبه های بسیاری می باشد که در نوع خود منحصر به فرد هستند. هر ساله افراد بسیاری برای دیدن این جاذبه های دیدنی راهی استان آذربایجان...

27 دی 1401

بارش برف و باران در 30 استان، 22 استان کولاک می گردد

خبرنگاران: سازمان هواشناسی با صدور هشدار وقوع سیلاب، کولاک برف، آب گرفتگی معابر و مسیل ها از بارش برف و باران در 30 استان کشور اطلاع داد.

13 دی 1401

اختراع دختر 12 ساله اقیانوس ها را نجات می دهد؟ ، روباتی که آلودگی ها را کشف می نماید

یک دختر 12 ساله یک روبات ساخته که هر نوع پلاستیک ذره بینی را در کف اقیانوس ها تشخیص می دهد. این روبات هوشمند می تواند تحولی بزرگ در پاکسازی اقیانوس ها ایجاد کند.

6 دی 1401

چین مدعی ساخت اولین موتور جت دنیا با سوخت نفت سفید شد

چین مدعی است اولین موتور دنیا با سوخت نفت سفید(Kerosene) می تواند جت ها را تا 9 برابر سرعت صوت به پیش ببرد. این موتور انفجاری فراصوت، در اوایل امسال آزمایش شد.

5 دی 1401

کار تولیدکنندگان جنس های تقلبی و کپی سخت شد، این برچسب مانع کپی غیرقانونی می گردد

ایرنا نوشت: محققان روشی برای چاپ یک برچسب مغناطیسی مخفی طراحی نموده اند که مانع کپی غیرقانونی کالاها و قطعات می گردد.

30 آذر 1401

عکس ، ال 90 ایرانی با طراحی و مشخصات فنی نو

گجت نیوز نوشت: یکی از برنامه های گروه صنعتی سایپا عرضه خودروی P90 یا همان ال 90 ایرانیزه شده با پیشرانه متفاوت و نو است.

12 آذر 1401

11 توصیه مهم برای کسانی که از پیر شدن می ترسند

اگر از پیر شدن می ترسید و نگران افزایش سن تان هستید، باید بگوییم که افراد زیادی مثل شما این احساس آزاردهنده را تجربه می کنند. بنابراین، تعجب آور نیست که گاهی اوقات بسیاری از ما آرزو می کنیم که ای کاش بتوانیم انرژی و نیروی جوانی خود را حفظ کنیم.

12 آبان 1401
تعداد: (142)