عکس ، ال 90 ایرانی با طراحی و مشخصات فنی نو

به گزارش گفتگوی افروز، گجت نیوز نوشت: یکی از برنامه های گروه صنعتی سایپا عرضه خودروی P90 یا همان ال 90 ایرانیزه شده با پیشرانه متفاوت و نو است.

عکس ، ال 90 ایرانی با طراحی و مشخصات فنی نو

پیش تر تأکید شده بود که به منظور عدم وابستگی به خارج از کشور و توسعه و تکوین قوای محرکه پی 90، قرار است از شرکت مگاموتور و پتانسیل های آن استفاده گردد.

از زمانی که صنعت خودروسازی ما تحریم شده، خودروسازان در صدد هستند تا قطعات خودرو و دیگر نیازمندی ها را در داخل و با یاری متخصصان داخلی فراوری نمایند.

به گفته مدیر پروژه توسعه، تأمین و تکوین پیشرانه P90، با وجود زیرساخت های مناسب گروه خودروسازی سایپا به ویژه شرکت مگاموتور، این پروژه در راستای فراوری محصول نو و منطبق با استانداردهای تعریف شده شروع شد. مجتبی احمدی بعلاوه در ادامه اضافه نمود: بر این اساس و با هدف وابستگی حداقلی به واردات در شرایط تحریمی فعلی و بیشترین عمق ساخت داخل مقرر شد از موتور ME16 و گیربکس 5F18PE به منظور قوای محرکه این پلتفرم نو استفاده گردد.

به اعتقاد وی باید از توانمندی های داخلی در جهت پیشبرد اهداف استفاده کرد و فراوری موتور، گیربکس و اکسل باید در شرکت های قطعه سازی داخل انجام گردد. احمدی تأکید نموده هم اکنون در شرکت مگاموتور مشغول ساخت و راه اندازی خط مونتاژ پیشرانه نو سایپا، ME16 هستند و در خصوص جعبه دنده 5F18PE نیز باید گفت در حال حاضر پیگیری های لازم در خصوص ساخت قالب آن رصد می گردد. وی اضافه نمود: در حوزه قطعات اکسل و ترمز نیز به علت نو بودن طرح و لزوم انجام فعالیت های گسترده و متنوع در این حوزه، به وسیله همکاری با شرکت های مطرح داخلی در حوزه ساخت قالب، مجموعه سازی و ایجاد زنجیره تامین قطعات ترمزی عقب و جلو، پوسته اکسل عقب و ساب فریم با همکاری واحد تامین مگاموتور اقدامات وسیعی شروع شده است.

احمدی از جمله دستاوردهای پروژه داخلی سازی قوای محرکه ال 90 ایرانیزه شده را وابستگی خارجی حداقلی در فراوری، ایجاد یک پلتفرم و محصول نو در گروه سایپا، جذب سرمایه گذاری و امکان توسعه محصولات می داند. گفتنی است که این پروژه از اوایل سال 99 شروع شده و تا به امروز در دست اقدام است. مدیر پروژه توسعه، تأمین و تکوین قوای محرکه P90 در خاتمه اعلام کرد: بنا به تغییراتی که در تعریف قوای محرکه این پروژه صورت پذیرفت، از ابتدای امسال با تعاریف نو، به صورت جدی در دستور کار نهاده شد و با توجه به گستردگی این پروژه شرکت های پارس خودرو، سازه گستر، مرکز تحقیقات و نوآوری و بعلاوه قالب های صنعتی سایپا، در پروژه مشارکت دارند و امیدواریم با همکاری همه بتوانیم تا خاتمه سال 1402 شاهد فراوری انبوه این محصول باشیم.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، ال 90 ایرانی با طراحی و مشخصات فنی نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، ال 90 ایرانی با طراحی و مشخصات فنی نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید