اختراع دختر 12 ساله اقیانوس ها را نجات می دهد؟ ، روباتی که آلودگی ها را کشف می نماید

به گزارش گفتگوی افروز، یک دختر 12 ساله یک روبات ساخته که هر نوع پلاستیک ذره بینی را در کف اقیانوس ها تشخیص می دهد. این روبات هوشمند می تواند تحولی بزرگ در پاکسازی اقیانوس ها ایجاد کند.

اختراع دختر 12 ساله اقیانوس ها را نجات می دهد؟ ، روباتی که آلودگی ها را کشف می نماید

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب این روبات سوار بر امواج اقیانوس شده و هر نوع ضایعه پلاستیکی را تشخیص می دهد. آنا دوو سازنده این روبات می گوید هنگامی که پلاستیک های پراکنده در ساحل جنوبی بوستون را دیده احساس نموده که برای جمع آوری این قطعات پلاستیکی کوچک باید کاری کرد.

سالانه بالغ بر 8 میلیون تن پلاستیک در اقیانوس ها تخلیه می گردد که از این میان بالغ بر150 میلیون تن مواد صنعتی و ضایعات نیز وجود دارد. جالب است بدانید که دوو با طرح خود به عنوان یکی از 30 فینالیست مسابقات Broadcom Masters انتخاب شده است.

این مسابقه یکی از مسابقات علمی، فناوری، مهندسی و ریاضی (STEM) برای دانش آموزان نوجوان در سراسر دنیا است و این هشتمین دوره اجرای این جشنواره است. جوایز بالای 25،000 دالر و بعلاوه سایر جوایز نقدی امروز در موسسه علمی کارنگی اعلام خواهد شد.

سیستم تشخیص روباتیکی این دانش آموز نوجوان با یاری لوله های PVC پلاستیکی طراحی شده است. این سیستم دارای 2 بخش جدا و قدرتمند است. درواقع در یکی از بخش ها سیستم هوشمند پروانه ای برای حرکت در آب استفاده می گردد و به نوعی ترکیبی از روش های ماهیگیری و شناورهای دریایی است که می تواند به سمت بالا و پایین آب حرکت کند.

منبع: انتخاب

به "اختراع دختر 12 ساله اقیانوس ها را نجات می دهد؟ ، روباتی که آلودگی ها را کشف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختراع دختر 12 ساله اقیانوس ها را نجات می دهد؟ ، روباتی که آلودگی ها را کشف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید