محبوب ترین نقاط گردشگری کیپ تاون

به گزارش گفتگوی افروز، با بازدید از این نقاط گردشگری،لذت سفرتان را دوچندان کنید

امروز می خواهیم در دومین شهر بزرگ آفریقای جنوبی و یکی از محبوب ترین مقاصد این سرزمین پهناور، کمی گشت و گذار نموده و درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

محبوب ترین نقاط گردشگری کیپ تاون

تماشای وال ها در منطقه هرمانوس (Hermanus)

در حدود فاصله 120 کیلومتری کیپ تاون، منطقه ای به نام هرمانوس واقع شده است که یکی از مشهورترین منطقه ها جهان برای تماشای حرکت وال ها محسوب می گردد. از ابتدای ماه جولای تا نوامبر، گروه های بزرگی از وال ها به تناوب و در حین جهت مهاجرت خود از این منطقه عبور نموده و بازتماشامایندگان می توانند آن ها را از ساحل تماشا نمایند. بیشترین اندازه حضور این وال ها در ماه های سپتامبر، اکتبر و نوامبر گزارش شده است. برترین منطقه های که از ساحل می توان این جانوران را تماشا کرد، صخره هایی به طول 12 کیلومتر در منطقه ساحلی است که مشهورترین بخش های آن ، بندرگاه قدیمی (Old Harbour) و (Sievers) هستند.

یک گزینه دیگر نیز سفر دریایی با یاری قایق های تک نفره پارویی به همراه راهنمایان با تجربه است. بعلاوه کشتی های ویژه تماشای وال ها نیز در این منطقه وجود داشته و امکان پرواز بر فراز منطقه و تماشا وال ها از آسمان نیز وجود دارد. همه ساله در منطقه هرمانوس یک فستیوال ویژه وال ها برگزار شده و سواحل زیبای این منطقه شور و حالی خاص پیدا می نمایند. انواع ورزش های آبی، ماهی گیری، شنا و تماشای کوسه ها از داخل قفس از جمله دیگر تفریحات امکان پذیر در این منطقه هستند.

تماشای شهر استیلن بوش، رویای رستوران گردها

در فاصله 53 کیلومتری کیپ تاون، شهر استیلن بوش (Stellenbosch) که یکی از زیباترین شهرهای آفریقای جنوبی محسوب می گردد، واقع شده است. در این منطقه باغ ها و بلوط زارهای فراوانی در کنار کوهستانی زیبا قرار گرفته اند. استیلن بوش یک شهر دانشگاهی محسوب شده و در دره ای بسیار خوش چشم انداز واقع شده است، خاک این منطقه بسیار حاصل خیز بوده و به همین علت محصولات کشاورزی متنوعی در آن کاشته می شوند. این شهر بعلاوه به علت دارا بودن رستوران های زیاد و سبک غذایی بسیار عالی دارای معروفیت بوده و تاریخی جالب توجه دارد. برای درک بهتر تاریخ این منطقه توصیه می کنیم به موزه روستائی (Village Museum) سری زده و گروهی از خانه های بازسازی شده و باغ های متعلق به فاصله سال های 1709 تا 1850 میلادی را تماشا کنید.

در موزه (Rupert Museum spotlights) نیز آثار برگزیده هنرمندان آفریقای جنوبی نمایش داده شده و بعلاوه باغ گیاه شناسی دانشگاه استیلن بوش (Botanic Garden at the University of Stellenbosch) از دیگر منطقه ها زیبا و تماشای شهر به شمار می رود که در آن کافه هایی وجود دارد که چای ارگانیک و طبیعی ارائه می نمایند.

یکی دیگر از جاذبه هایی که در استیلن بوش می توانید به آن سر بزنید، منطقه حفاظت شده (Jonkershoek) است که محلی ایده آل برای عاشقان طبیعت، کوهنوردی، پیاده روی و دوچرخه سواری محسوب می گردد. شهر زیبا و مبتنی بر اقتصاد کشاورزی (Franschhoek) در فاصله 35 دقیقه رانندگی در شمال استیلن بوش قرار داشته و به عنوان مرکز آشپزی آفریقای جنوبی شناخته می گردد. البته منطقه دره کنستانتینا (Constantia Valley) در نزدیکی کیپ تاون نیز میعادگاه دیگری برای عاشقان غذا و آشپزی محسوب می گردد.

منبع: الی گشت

به "محبوب ترین نقاط گردشگری کیپ تاون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوب ترین نقاط گردشگری کیپ تاون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید