سامسونگ 138 ایموجی تازه را به گوشی های خود اضافه می نماید

به گزارش گفتگوی افروز، سامسونگ بالاخره فرایند انتشار آپدیت رابط کاربری One UI 5.0 مبتنی بر سیستم عامل اندروید 13 را برای گوشی هایش شروع نموده که به همراه آن 138 ایموجی نو هم به این محصولات اضافه شده است.

سامسونگ 138 ایموجی تازه را به گوشی های خود اضافه می نماید

سامسونگ مطابق انتظار، فرایند انتشار آپدیت اندروید 13 را برای گوشی های خود شروع نموده که البته هنوز فراگیر نشده و فعلا گوشی های محدودی به آن دسترسی دارند. انتظار می رود به زودی گوشی های بیشتری هم آپدیت یادشده را دریافت نمایند. البته سامسونگ برخلاف سال گذشته، سال جاری دیگر نخستین شرکت بعد از گوگل نیست که گوشی هایش را به سیستم عامل اندروید نو آپدیت می نماید چون قبل از آن، وان پلاس این کار را انجام داد.

One UI 5.0 مبتنی بر اندروید 13 قرار است قابلیت های خوبی را به گوشی های سامسونگ اضافه کند که از جمله این موارد می توان به پشتیبانی از Unicode 15 اشاره نمود. این یعنی گوشی های این شرکت کره ای نخستین محصولات مبتنی بر اندروید خواهند بود که به نوترین ایموجی های موجود دسترسی پیدا خواهند کرد. به عبارتی دیگر، این محصولات را بعلاوه باید آخرین محصولاتی دانست که بالاخره قرار است از ایموجی هایی که در سال 2021 عرضه شدند بهره ببرند.

در ماه سپتامبر سال جاری بود که وب سایت Emojipedia اعلام نمود یک سری از ایموجی های نو قرار است در آخرین نسخه Unicode Standard اضافه شوند. این ایموجی ها که تعدادشان 31 اعلام شده است شامل صورت لرزان، عروس دریایی و… می شوند.

در همان روزی که Emojipedia چنین خبری را منتشر کرد، گوگل هم رسما اعلام نمود که اندروید در ماه دسامبر از Unicode 15 پشتیبانی خواهد نمود. اما اینطور که به نظر می رسد، سامسونگ پیش از این پشتیبانی از Unicode 15 در One UI 5.0 را در دستور کار خود داشته و می خواسته ایموجی های نو را به گوشی هایش اضافه کند.

بدین ترتیب، گوشی های سامسونگ در کنار تبدیل شدن به نخستین گوشی های اندرویدی با امکان پشتیبانی از Unicode 15، به صورت کلی از 138 ایموجی پشتیبانی خواهند کرد. این در حالی است که در این نسخه از Unicode فقط 31 ایموجی نو اضافه شده و حالا این پرسش به وجود می آید که سایر ایموجی ها از کجا آمده اند؟

پاسخ به این پرسش Unicode 14 است. سامسونگ تا قبل از رابط کاربری One UI 5.0 توجهی به 107 ایموجی موجود در Unicode 14 نداشت. این ایموجی ها در سال 2021 منتشر شدند اما گوشی های سامسونگ از آن ها بی بهره بودند. اما اینطور که به نظر می رسد در آپدیت نو قرار است پشتیبانی از ایموجی های نو را بالاخره در گوشی های سامسونگ هم ببینیم تا بدین ترتیب تعداد آن ها به 138 برسد.

گوشی های سامسونگ فعلا در تعداد محدود در حال دریافت One UI 5.0 مبتنی بر اندروید 13 هستند اما انتظار می رود تا انتها سال جاری به تعداد آن ها اضافه گردد. سامسونگ معمولا در انتشار آپدیت های عمده سرعت بالایی دارد و این یعنی کاربران به زودی قادر خواهند بود به ایموجی های نو دسترسی پیدا نمایند.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ 138 ایموجی تازه را به گوشی های خود اضافه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ 138 ایموجی تازه را به گوشی های خود اضافه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید