مهدی ترابی ستاره تیم فوتبال پرسپولیس

به گزارش گفتگوی افروز، در این فصل از مهدی ترابی می توان به عنوان نگین جواهرات پرسپولیس یاد کرد.

مهدی ترابی ستاره تیم فوتبال پرسپولیس

به گزارش ، مهدی ترابی ستاره ملی پوش تیم فوتبال پرسپولیس با عملکرد خیره کننده در کار های تهاجمی امتیاز های زیادی را به حساب صدرنشین فعلی لیگ واریز نموده است.

ترابی از ابتدای لیگ نوزدهم تا خاتمه سال 98 عملکرد فوق العاده ای داشته است.

بازی کامل: پارس جم- تراکتور- صنعت نفت- استقلال- سپاهان- ماشین سازی (جام حذفی) - شهرخودرو- شاهین- ماشین سازی- نفت مسجد سلیمان- صنعت نفت (جام حذفی) ذوب آهن- گل گهر- سایپا- پارس جم- تراکتور- پرسپولیس- الشارجه (لیگ قهرمانان)

یار تعویضی: شهرداری ماهشهر (جام حذفی- 45)

تعویض شده: پیکان (83)، فولاد (78)، نساجی (77)، صنعت نفت (84)، الدحیل (لیگ قهرمانان- 45)، شهرخودرو (90).

گل: پارس جم (رفت و برگشت)، پیکان- فولاد- صنعت نفت (حذفی)، ذوب آهن (2 گل)، گل گهر- شهرخودرو.

پاس گل: صنعت نفت- استقلال- شاهین (2) گل گهر- شهرداری ماهشهر- شارجه (2) شهرخودرو.

کارت زرد: پیکان- تراکتور

25 بازی- 1620 دقیقه حضور در زمین- 9 گل- 9 پاس گل- 2 کارت زرد.

ترابی در تمام بازی های این فصل پرسپولیس حضور داشته و از این لحاظ در این تیم رکورددار است.

او در لیگ برتر بهترین گلزن تیمش بوده، اما در مجموع رقابت های لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا پس از علی علیپور در صندلی دوم برترین گلزنان پرسپولیس واقع شده است.

این وینگر 25 ساله اهل استان البرز با 9 پاس گل بهترین پاسور تیمش در این فصل و البته با 6 پاس بهترین پاسور لیگ برتر محسوب می گردد.

تاثیرگذاری ترابی در تیم گابریل کالدرون بسیار ملموس تر از دوران سرمربیگری یحیی گل محمدی در پرسپولیس است چرا که 8 گل او در زمان حضور این سرمربی آرژانتینی در جمع سرخ پوشان پایتخت زده شد و در زمان سرمربی جدید و ایرانی پرسپولیس او در 5 بازی لیگ و 2 بازی لیگ قهرمانان تنها پیروز به زدن یک گل مقابل شهرخودرو و همچنین ارسال یک پاس گل برابر تیم مجتبی سرآسیایی و دبل در انجام دادن این کار برابر الشارجه امارات شد ه است.

از گل های سه امتیازی او در لیگ برتر می توان به گل هایی که در بازی های رفت و برگشت مقابل پارس جنوبی جم و فولاد زد اشاره نمود که در هر سه ملاقات پرسپولیس با تک گل ترابی به پیروزی رسید. در واقع 9 امتیاز از 47 امتیاز فعلی مدافع عنوان قهرمانی، به شکل مستقیم با ضربات نهایی این بازیکن ملی پوش به دست آمده است. ضمن اینکه دبل او برابر ذوب آهن (3 بر صفر به سود پرسپولیس) و گل های در ملاقات با پیکان و گل گهر (در هر 2 بازی که با نتیجه 2 بر یک به سود پرسپولیس تمام شد، ترابی گل اول تیمش را به ثمر رساند) نقش غیر قابل انکاری در پیروزی این تیم داشت.

ترابی تک گل منجر به صعود سرخ ها به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی را در بازی با صنعت نفت وارد دروازه حریف کرد.

برد پرسپولیس در ملاقات با صنعت نفت، استقلال (یک بر صفر)، گل گهر (2 بر یک) و شهرداری ماهشهر (2 بر صفر) هم با گل هایی حاصل شد که ترابی پاس آن ها را ارسال کرد.

ترابی بی شک بهترین فصل تاریخ حضورش در لیگ برتر را پشت سر می گذارد و با این فرایند فوق العاده یکی از نامزد های اصلی کسب عنوان برترین بازیکن لیگ در خاتمه نوزدهمین دوره این رقابت ها خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مهدی ترابی ستاره تیم فوتبال پرسپولیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهدی ترابی ستاره تیم فوتبال پرسپولیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید