نتایج دور رفت نباید حذف گردد، جزئیات بیشتری از شیوه سوم ارائه دهند

به گزارش گفتگوی افروز، رحمان محمدی راد در تبادل نظر با خبرنگاران درباره شیوه های پیشنهادی فدراسیون والیبال برای برگزاری دور برگشت رقابت های لیگ برتر والیبال گفت: در روش اول و دوم تغییر چندانی در برگزاری مسابقات اعمال نشده است. مخصوصاً در دور برگشت و در برهه زمانی که شدت بیماری بسیار است و باید در این دوره به تیم ها یاری کنیم که فشار مسابقات، تعداد آنها و سفرها کاهش یابد. عملاً در دو روش اول و دوم تغییری مشاهده نمی گردد.

نتایج دور رفت نباید حذف گردد، جزئیات بیشتری از شیوه سوم ارائه دهند

سرمربی تیم والیبال سپاهان ادامه داد: در روش سوم، شاهد تغییرات بیشتری هستیم. در این روش تیم ها به دو گروه تقسیم می شوند و پیشنهاد خوبی است. باشگاه سپاهان پیشنهادی را به فدراسیون ارائه خواهد داد تا مورد آنالیز قرار گیرد. سایر باشگاه ها نیز اگر پیشنهاداتی دارند ارائه دهند تا در نهایت به جمع بندی برسیم. باید نتایج دور رفت آنالیز و بر اساس رنکینگ تیم ها در دور رفت، آنها به دو گروه تقسیم شوند و دور برگشت انجام گردد.

وی تأکید کرد: در دور برگشت دو گروه هفت تیمی باید داشته باشیم و در هر گروه دو شهر به عنوان میزبان بر اساس انتخاب تیم های همان گروه معین شوند. در هفته نخست هر تیم سه بازی انجام می دهد، پس از آن تست کرونا گرفته گردد و یک یا دو هفته به تیم ها مجدد استراحت داده گردد، سپس در شهر میزبان دوم سه بازی به جامانده برگزار گردد. به این ترتیب دور برگشت به سرانجام می رسد.

محمدی راد ادامه داد: شهرهایی که به عنوان میزبان انتخاب می شوند باید بر اساس پیشنهاد تیم های همان گروه باشد، حتی می توان از شهر بی طرف نیز استفاده کرد. به اندازه کافی میزبان وجود دارد و شهرها دارای سالن استاندارد و هتل های مناسب برای اقامت تیم ها وجود دارد. به این ترتیب پس از سرانجام 6 بازی، دور برگشت به سرانجام می رسد و تکلیف چهار تیم صعودنماینده به پلی آف معین می گردد.

سرمربی تیم والیبال سپاهان اضافه نمود: برای مرحله پلی آف زمان به اندازه کافی وجود دارد. شیوه های برگزاری مختلفی در پلی آف وجود دارد و در آن موقع می توان برای پلی آف برنامه ریزی کرد. در حال حاضر نکته مهم این است که روش سوم جزئیات بیشتری را مطرح کند و دور برگشت با کم ترین فشار بر روی تیم ها برگزار گردد. برداشت بعضی از تیم ها این گونه است که ممکن است نتایج بازی های دور رفت تیم هایی که در گروه آنها حضور ندارند، حذف گردد که در این صورت برگزاری دور رفت بی فایده است، نباید نتایج دور رفت حذف گردد. نتایج هر 13 بازی دور رفت بسیار مهم است که عملاً تیم ها با برگزاری 19 بازی تکلیف شان معین خواهد شد. اگر جزئیات آنالیز گردد، روش سوم می تواند گره گشا باشد. در این برهه زمانی احتیاج است تصمیمات درستی گرفته گردد و فشار از روی تیم ها به دلیل شرایط کرونا برداشته گردد.

محمدی راد در ادامه تأکید کرد: درباره مرحله رفت نیز هنوز برنامه معینی از سوی فدراسیون ارائه نشده است. خواهش من از مسئولان فدراسیون این است که برنامه بازی های دور رفت را اعلام نمایند. فعلاً برنامه هفته هشتم را ارائه داده اند. اگر زودتر برنامه معین گردد، می توانیم برنامه ریزی داشته باشیم. بعضی از تیم ها باید به مسافرت بروند و بلیت تهیه نمایند.

وی در سرانجام درباره شرایط تیمش گفت: تمرینات را با بازیکنان سالم شروع نموده ایم. گروه اولی که تست کرونای آنها مثبت اعلام شده بود، بیماری را پشت سر گذاشته اند و تست شان منفی شد. در حال حاضر 7-6 بازیکن درگیر بیماری هستند که روزهای سخت آن از جمله بدن درد و تب را پشت سر گذاشته اند. روز یکشنبه تست کرونا خواهیم گرفت، در صورت منفی شدن، بازیکنان به تمرینات اضافه خواهند شد، در غیر این صورت قرنطینه را ادامه می دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نتایج دور رفت نباید حذف گردد، جزئیات بیشتری از شیوه سوم ارائه دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج دور رفت نباید حذف گردد، جزئیات بیشتری از شیوه سوم ارائه دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید