وقتی دوست داریم صفر باشیم!

به گزارش گفتگوی افروز، ورود تماشاگران به استادیوم های کشور پس از 22 ماه از شیوع ویروس کرونا به بدترین شکل ممکن رقم خورد تا باز هم بتوان به سازمان لیگ در این زمینه امتیاز صفر داد!

وقتی دوست داریم صفر باشیم!

به گزارش گفتگوی افروز، ملاقات تیم های فوتبال استقلال تهران و نساجی قائمشهر از سری رقابت های هفته پنجم بیست و یکمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با بازگشت تماشاگران به استادیوم های کشور به طور رسمی همراه بود و آدینه و در شرایطی که قرار بود مسابقه استقلال و نساجی از ساعت 18 در استادیوم آزادی آغاز گردد، از سوی سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام شد که مسابقه با امکان خرید بلیت از سوی 5000 طرفدار که 4500 نفر سهمیه استقلال و 500 نفر سهمیه نساجی است، همراه خواهد بود.

طی مدت اخیر نیز بارها و بارها از سوی مسئولان ذی ربط اعلام شده بود که در صورت برگزاری مسابقات ورزشی با حضور تماشاگران، تنها افرادی امکان خرید بلیت و حضور در استادیوم را خواهند داشت که 2 دز واکسن کرونا را تزریق نموده باشند و افرادی که کارت واکسیناسیون نداشته باشند، به منظور مراجعه به اماکن و باشگاه های ورزشی باید نتیجه تست PCR منفی 72 ساعته خود ارائه دهند، در غیر این صورت امکان ورود به اماکن ورزشی را نخواهند داشت و با ایجاد سامانه هوشمند کنترل کارت واکسیناسیون که قرار است از ابتدای آذر امسال آبان امسال به وسیله وزارت بهداشت فعال گردد، فدراسیون های ورزشی با لحاظ شرایط می توانند نسبت به حضور تماشاگران در اماکن ورزشی اقدام نمایند.

با این وجود اما ساعاتی قبل از ملاقات تیم های فوتبال استقلال و نساجی از سوی سازمان لیگ اعلام شد که با حفظ ظرفیت 10 درصد تماشاگران تیم میهمان بلیت فروشی انجام می گردد و تردد تماشاگران از در شرقی بوده و تماشاگران به هیچ عنوان حق تردد از درب غربی استادیوم را ندارند. بعلاوه اعلام شد که داشتن ماسک برای تماشاگران الزامی است و بدون ماسک اجازه حضور تماشاگران داده نخواهد شد. فقط تماشاگران بدون خرید بلیت به استادیوم مراجعه ننمایند زیرا برخلاف پروتکل های بهداشتی است و از حضورشان در استادیوم ممانعت خواهد شد. این طرح آزمایشی در صورت رعایت تماشاگران قابل توسعه خواهد بود اما در صورت عدم رعایت موارد اعلام شده ممکن است از حضور تماشاگران در بازی های آینده جلوگیری گردد.

نکته قابل تامل در خصوص حضور مجدد تماشاگران در استادیوم های کشور و به ویژه استادیوم آزادی پس از دوری طولانی مدت ناشی از شیوع ویروس کرونا که با منع برگزاری مسابقات ورزشی با حضور تماشاگران همراه شد این است که مسئولان ذی ربط چگونه تصمیم گیری و برنامه ریزی کردند که شاهد سخت شدن شرایط برای تماشاگران در استادیوم آزادی بودیم؟

به چه دلیل تنها ساعاتی قبل از آغاز مسابقه آن هم پس از 22 ماه دوری تماشاگران از استادیوم های کشور باید اعلام گردد که امکان ورود به استادیوم در ملاقات تیم های فوتبال استقلال و نساجی فراهم خواهد بود؟ آیا سازمان لیگ از شوق و علاقه تماشاگران برای تماشای ملاقات تیم محبوبشان خبر ندارد و نمی داند که این نوع برنامه ریزی صرفا با ایجاد هجمه در مقابل در ورودی استادیوم آزادی همراه خواهد بود و نتیجه ای جز سخت شدن شرایط حضور برای تماشاگران نخواهد داشت؟

عامل اصلی ازدحام جمعیت در مقابل استادیوم آزادی، سازمان لیگ است و در این زمینه باید جوابگو باشد، چرا که بی برنامگی و تصمیم آنی این سازمان، حاصلی نداشت جز حضور تعداد زیادی از تماشاگران مقابل در استادیوم آزادی و شکل گیری تصاویری که در شان طرفداران ایرانی نبود. آیا مسئولان سازمان لیگ برای برگزاری این مسابقه با حضور تماشاگران تحت فشار بودند؟ آیا نمی توانستند از قبل با برنامه ریزی بهتر و مناسب تر شرایط حضور تماشاگران در استادیوم آزادی را پس از 22 ماه دوری، رقم بزنند؟ به چه دلیل باید سازمان لیگ خود مسبب فضای هیجانی و حضور نامناسب تماشاگران در مقابل استادیوم آزادی باشد؟

متاسفانه گویا هنوز مسئولان ذی ربط، سطح فوتبال ایران و بازتاب ناشی از تصاویری که ناشی از تصمیمات آن ها است را به خوبی درک ننموده اند و متوجه نیستند زمانی که قرار است به صورت لحظه ای و هیجانی یک تصمیم را اتخاذ نمایند، حاصل آن می تواند منجر به صحنه های زننده و نامناسب برای فوتبال کشور گردد چرا که اگر به طور حتم از روز قبل ملاقات تیم های فوتبال استقلال و نساجی با برنامه ریزی و اطلاع رسانی صحیح و وجود سامانه ای که هربار با قطعی روبرو نمی شد، امکان خرید بلیط برای طرفداران مهیا می شد و از همان صبح مسابقه تماشاگران می توانستند در استادیوم حضور پیدا نمایند، چنین ازدحامی هنگام ورود تماشاگران به استادیوم رقم نمی خورد؛ اتفاقی که به هیچ وجه در کشورهای پیشرفته فوتبال شاهد آن نیستیم و این پرسش را مطرح می نماید که چرا نباید همچون کشورهای پیشرفته در فوتبال جهان، مردم ایران نیز امکان حضور در استادیوم را داشته باشند و بتوانند با حفظ شان و منزلت وارد استادیوم شوند؟

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "وقتی دوست داریم صفر باشیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی دوست داریم صفر باشیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید