همکاری 566 پایگاه ثابت هلال احمر در طرح زمستانی راهداری

به گزارش گفتگوی افروز، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: 566 پایگاه ثابت و 100 پست موقت در محور های ارتباطی کشور برای امدادرسانی به مردم فعالیت خواهند کرد.

همکاری 566 پایگاه ثابت هلال احمر در طرح زمستانی راهداری

به گزارش خبرگزاری گفتگوی افروز، آقای ولی پور در نشست کمیته آنالیز طرح زمستانی که با حضور مسئولان پلیس راهور ناجا و سازمان های امدادی برگزار گردید، اضافه کرد: 466 مرکز پشتیبانی و 20 فروند بالگرد و 12 هزار نیروی عملیاتی در طرح زمستانی حضور مستمر خواهند داشت.

وی گفت: 3 هزار و 453 دستگاه خودروی امدادی نیز به یاری مردم در صورت حادثه خواهند شتافت و بعلاوه برای اقدامات بهتر دپوی اقلام اضطراری از جمله موادغذایی و تجهیزات اسکان اضطراری در تمامی پایگاه ها و مراکز امداد و نجات برنامه ریزی شده است.

آقای، ولی پور اضافه کرد: مشکل اصلی سازمان امداد و نجات بحث اعتبار است و اینکه هیچ منبعی برای جبران هزینه ها وجود ندارد و در چند سال گذشته این موضوع را پیگیر شدیم و یکصد میلیارد تومان را در نظر گرفته ایم، اما تا این لحظه مبلغی پرداخت نشده است.

وی گفت: از مجموع 15 هزار و 536 عملیات که در طول امسال اجرا شده 9 هزار و 10 عملیات مربوط به حوادث ترافیکی بوده یعنی 70 درصد خدمات در بحث خدمات ترافیکی اجرا شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات اضافه کرد: از پلیس راهور می خواهیم یک منبع باریک اعتباری را برای سازمان امداد و نجات درنظر بگیرد.

آقای ولی پور گفت: از مجموع یاری هایی که اجرا شده سازمان امداد و نجات هلال احمر به 9 هزار و 947 مصدوم خدمات دهی کرد و 5 هزار و 752 نفر از مصدومان را به مراکز درمانی منتقل کرد و هزار و 727 نفر به صورت سرپایی مداوا شدند.

آقای شریفیان رئیس اداره عملیات سازمان اورژانس کشور نیز در ادامه گفت: اورژانس کشور هزار و 700 پایگاه جاده ای و هزار و 250 پایگاه شهری دارد که در طرح زمستانی مشارکت جدی خواهند داشت.

وی اضافه کرد: 5 هزار و 700 دستگاه آمبولانس و 50 فروند بالگرد نیز در این طرح مشارکت خواهند کرد.

آقای شریفیان گفت: اورژانس کشور برای امدادرسانی در طرح زمستانی 22 هزار نیروی عملیاتی دارد گرچه اورژانس احتیاج به اعتبارات دارد که با مسئله ای روبرو نشود.

منبع: خبرگزاری آریا

به "همکاری 566 پایگاه ثابت هلال احمر در طرح زمستانی راهداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری 566 پایگاه ثابت هلال احمر در طرح زمستانی راهداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید